کتاب

7 عادت روزانه برای تقویت هوش بزرگسالان

راز و رمز تقویت هوش و حافظه در سنین بالا می تواند به سادگی برای شما شکافته گردد زمانی که در زندگی روزمره خود تغییراتی لذت بخش ایجاد کنید. از سال ها پیش این باور در میان مردم وجود داشت که افراد با اندازه هوش تعیین متولد می شوند و در حقیقت کوشش اصلی انسان...

14 شهریور 1402

لطایف الطوایف؛ سریالی که بعد 30 سال هنوز توقیف است!

ایرج طهماسب نزدیک به 40 سال است که در تلویزیون و سینما، برای مخاطب کودک و بزرگسال، فیلم ها و برنامه های تلویزیون متعددی را ساخته و در بسیاری دیگر حضور داشته است. هم بچه ها و هم بزرگسالان هرکدام به واسطه برخی آثار وی، مخاطبش بوده اند.

12 شهریور 1402

این فیلم را هم باید دید و هم شنید، صابر ابر برترین انتخاب برای نقش اول، بزرگترین چالش یک فیلم ساز

بعد از رفتن به کارگردانی رضا نجاتی سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به نمایش عایدی؛ اولین فیلم نجاتی این روزها روی پرده سینماست؛ یک فیلم خانوادگی که در آن چهره های سینمایی بازی می نمایند.

12 شهریور 1402

اهدای بیش از 750 نسخه کتاب به کتابخانه عمومی ابن مسکویه اصفهان

به گزارش خبرنگاران در اصفهان، طی پیگیری های اجرا شده در راستای چهارمین دوره از جشنواره بحار کتاب، انوار دانایی، 750 نسخه کتاب به کتابخانه عمومی ابن مسکویه اهدا شد.

10 شهریور 1402

آشنایی با مفهوم سوگ و نظریه ها و موضوعات پیرامونی آن

پیمان مایلی مترجم کتاب روان­شناسی سوگ در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر شرح داد: کتاب روان­شناسی سوگ نوشته ریچارد گراس در سال 2018 و در انتشارات راتلج به چاپ رسیده است. این کتاب با نگاهی جامع به مقوله سوگ از دیدگاه روان­شناختی در نوع خود منحصر به فرد...

1 شهریور 1402

از جناب داستایوفسکی چه خبر؟

به گزارش خبرنگاران ، این کتاب شامل 9 داستان کوتاه از داستایوفسکی است که بعضی از آنها به تنهایی و مستقل منتشر شده و منشا اقتباس و تولیدات سینمایی نیز بوده اند.

25 تیر 1402

زندگینامه: علی صباغیان (1344، )

علی صباغیان در سال 1344 در گناباد بدنیا آمد. وی دارای دکترای علوم سیاسی است و هم اکنون استاد دانشگاه تهران و رئیس کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه است.

22 تیر 1402

واقف فرهنگی تاریخ ایران چگونه به کتابت نسخه خطی چشم انداز ها الانشاء برآمد؟

به گزارش خبرنگاران، این عشق، روایت نگرش، بینش و کنش فرهنگ دوستی است که ثروت بی کران موروثی و خانوادگی را در راه پاسداری از فرهنگ، تاریخ و تمدن به کار انداخت؛ روایت دلدادگی حاج حسین آقا ملک به نسخه خطی!

10 تیر 1402

تاکید بر لزوم افزایش سرانه مطالعه در جزیره هرمز

به گزارش خبرنگاران در بندرعباس، وحید امیری رئیس اداره ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره هرمز در این ملاقات گفت: خوشبختانه همکاری خوبی طی سال های فعالیت کتابخانه ملاصدرا با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره انجام شده و نتایج مطلوبی را به همراه داشته است...

5 تیر 1402

تفاوت ترکی استانبولی و ترکی آذری چیست؟

خبرنگاران: آیا می دانستید بین زبان ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی تفاوت هایی وجود دارد؟ این مقاله را بخوانید تا همه را بشناسید.

30 خرداد 1402

طرز تهیه شله زرد مجلسی خوشمزه برای 6 تا 10 نفر

شله زرد هم مثل کاچی و فرنی، از آن دسته دسرهای سنتی ایرانی است که طرفداران خاص خودش را دارد. مگر می شود کسی را پیدا کرد که شیفته ترکیب طعم زعفران و عطر دارچین و رایحه گلاب در این دسر نباشد و از خنکی و شیرینی هم زمانش سرمست نشود؟ نکته این که درست کردن شله زرد...

23 خرداد 1402

کتاب خانه من کجاست؟ برای بچه ها منتشر شد

به گزارشخبرگزای کتاب ایران (ایبنا)، داستان این کتاب درباره دانه سیبی است که خانه اش را گم می نماید و در مسیر پیدا کردن خانه اتفاق های جالبی برایش پیش می آید.

17 خرداد 1402

شماره 240 ماهنامه فکه منتشر شد

به گزارش خبرنگاران ، دویست وچهلمین شماره نشریه فکه با پرونده ویژه شهید مدافع حرم الیاس چگینی، با عنوان در وادی گمنامی منتشر شد.

11 خرداد 1402

نمایشگاه کتاب ما با بولونیا ایتالیا قابل مقایسه نیست، ادبیات بزرگسال را رها کنید، حوزه کودک و نوجوان حساس تر است

مصطفی رحماندوست می گوید: حوزه کودک و نوجوان نسبت به بزرگسال حساس تر است. این حساسیت را در ادبیات بزرگسال نداریم یا اگر سراغ داشته باشیم، قابل جبران است. نمایشگاه کتاب ما با نمایشگاه کتاب بولونیا ایتالیا قابل مقایسه نیست.

17 اردیبهشت 1402

تجهیزات چرخه صنعت چاپ باید به دست توانمند جوانان خلاق ایران تولید شود

به گزارش خبرنگاران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ ظهر امروز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه همزمان با هفته کارگر و در آستانه برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران در حاشیه بازدید از چاپخانه کیمیای نقش الماس با اشاره به ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت...

14 اردیبهشت 1402

بستر مناسبی برای فعالیت ناشران استانی در نمایشگاه مجازی کتاب فراهم شود

حمید حمزه نژاد در گفت و گو با خبرنگاران در ساری، اظهار کرد: از سال 86 در نمایشگاه کتاب تهران و سایر نمایشگاه های استانی حاضر یافتم و در همه این سال ها تجربیات موفقی از حضور در نمایشگاه کتاب کسب کردم.

10 اردیبهشت 1402

دلم می خواست به کوه های هند سفر می کردم، با فلسفه می گردد شوخی کرد؟

عباس مخبر سنجیده، ظریف و با طمأنینه پاسخ پرسش هایت را می گوید. گویی در قبال هر سوال مسئول است و باید آن را با دقت و تمرکز جواب دهد.

1 اردیبهشت 1402

یکی از کتابفروشی های آمازون تعطیل می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، به فروشندگان و موسسه های انتشاراتی همکار فروشگاه آنلاین کتاب دپاسیتری گفته شده است که این فروشگاه، آخر آوریل تعطیل می گردد. این اتفاق بعد از آن می افتد که آمازون، شرکت کتابفروش مادر، خاطرنشان کرد که میخواهد فعالیت...

16 فروردین 1402

یک جفت چشم آبی در تالار آیینه

به گزارش خبرنگاران ، توماس هاردی رمان نویس و شاعر جنبش طبیعت گرایی اهل انگلستان بود که آثارش معمولا در جنبش طبیعت گرایی طبقه بندی می شوند؛ اما در چندین شعر وی رگه هایی از ادبیات عصر روشنگری و رمانتیسیسم دیده می گردد.

13 اسفند 1401

چرا فیلم آواتار 2 با دو میلیارد دلار فروش همچنان از لحاظ فرهنگی بی اهمیت به نظر می رسد؟

در آواتار 2: راه آب (Avatar 2: The Way of Water) سیگورنی ویور (Sigourney Weaver) در نقش دو شخصیت بازی می نماید: هم یک نوجوان ناوی (Navi)، هم مادر انسان زیست شناس او که در فیلم اول دار فانی را وداع گفت. بعلاوه آواتار 2 فروش گیشه ای 2 میلیارد دلاری داشته است. وجه اشتراک این دو حقیقت...

24 بهمن 1401
تعداد: (94)