تاکید بر لزوم افزایش سرانه مطالعه در جزیره هرمز

به گزارش وبلاگ همصحبت در بندرعباس، وحید امیری رئیس اداره ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره هرمز در این ملاقات گفت: خوشبختانه همکاری خوبی طی سال های فعالیت کتابخانه ملاصدرا با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره انجام شده و نتایج مطلوبی را به همراه داشته است که با استقبال خوب اهالی مخصوصاً بچه ها و نوجوانان همراه بوده است.

تاکید بر لزوم افزایش سرانه مطالعه در جزیره هرمز

وی گفت: اداره ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمز از همه ظرفیت خود در راستای همکاری ها و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در جزیره استفاده خواهد نمود.

بعلاوه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان با اشاره به پیشینه درخشان تاریخی و فرهنگی جزیره هرمز و جان فشانی های مردمانش در دفاع از مرز و بوم کشور گفت: هم اکنون نیز از این ظرفیت بالای فرهنگی و حضور گردشگران از اقصی نقاط دنیا در این بخش باید به نحو مطلوبی استفاده گردد.

امینه دریانورد به تأسیس کتابخانه عمومی ملاصدرا جزیره هرمز در سال 1377 نیز اشاره نمود و اضافه نمود: ایجاد کتابخانه ها در هر منطقه از استان برکات و نتایج مطلوبی را به همراه داشته و نقش بسزایی در توسعه فرهنگی و پرورش نسل نو را عهده دار بوده است.

وی ادامه داد: همکاری کتابخانه عمومی هرمز با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند نقش پررنگ این نهادهای فرهنگی در توسعه ارکان پیشرفت اجتماعی، علمی و فرهنگی با اجرای برنامه های مشترک در سطح جزیره با همکاری مردم فرهنگ دوست هرمز را نشان دهد.

جزیره هرمز در 8 کیلومتری جنوب بندرعباس است. این جزیره بیضی شکل با مساحتی بالغ بر 42 کیلومتر مربع در مجاورت تنگه هرمز قرار گرفته و از مقصدهای گردشگری جنوب ایران است. بخش هرمز طبق سرشماری سال 1395 جمعیتی برابر با 5٬891 تن داشت. این جزیره به لحاظ سرانه جمعیتی، بیشترین شهید کشور دارد و شهیده فاطمه نیک ام الشهدای هرمزگان اهل این جزیره بوده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تاکید بر لزوم افزایش سرانه مطالعه در جزیره هرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر لزوم افزایش سرانه مطالعه در جزیره هرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید