طرز تهیه کشک بادمجان شمالی اصیل با تمام نکات و ترفندها

به گزارش وبلاگ همصحبت، کشک بادمجان غذایی است خوشمزه که خیلی ساده می توانید آن را تهیه کنید. کافی است مواد لازمش را آماده کنید تا خیلی راحت این غذا را بپزید. در جای جای ایران، کشک بادمجان تهیه می گردد و قبلا هم طرز تهیه کشک بادمجان تبریزی و طرز تهیه کشک بادمجان مازندرانی را مرور نموده بودیم. اینجا می خواهیم یک نوع دیگر کشک بادمجان از خطه شمال ایران را مرور کنیم که شبیه کشک بادمجان تبریزی است و مربوط به خطه رحیم آباد گیلان است. در ادامه طرز تهیه کشک بادمجان شمالی اصیل را آنالیز می کنیم.

طرز تهیه کشک بادمجان شمالی اصیل با تمام نکات و ترفندها

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان شمالی

  • بادمجان یک کیلو
  • پیاز 3 عدد
  • سیر 4 حبه
  • گوشت چرخ نموده 300 گرم
  • رب گوجه 2 قاشق غذاخوری
  • کشک به اندازه لازم
  • نمک، فلفل و نعناع خشک به اندازه لازم

طرز تهیه کشک بادمجان شمالی

1. آماده کردن مایه گوشت

اولین مرحله از طرز تهیه کشک بادمجان شمالی این است که مایه گوشت را آماده کنید. برای این کار درست مثل طرز تهیه مایه ماکارونی ساده ابتدا بخشی از پیاز را سرخ کنید و بعد گوشت چرخ نموده را اضافه کنید و تفت دهید و البته اجازه دهید تا با حرارت کم مثل مایه ماکارونی سرخ گردد و در نهایت رب گوجه را اضافه کنید و مجدد هم بزنید و اجازه دهید خوب بپزد.

2. آماده کردن بادمجان ها

حالا و در دومین مرحله از طرز تهیه کشک بادمجان شمالی باید بادمجان ها را خوب سرخ کنید. دقت داشته باشید برای تهیه کشک بادمجان شمالی نباید بادمجان را خرد یا نصف کنید بلکه باید درسته آن را سرخ کنید فقط کافی است اگر دوست داشتید پوستش را بگیرید. بعد که همه بادمجان ها سرخ شد مثل حالتی که می خواهید بادمجان شکم پر درست کنید وسط آن را شکاف دهید.

3. آماده کردن سیر داغ و نعناع داغ

یکی از مجذوب کننده ترین کارهای این کشک بادمجان این است که باید سیر را خوب رنده یا با گوشت کوب بکوبید و در اندازهی روغن تفت دهید و بلافاصله نعناع و حتی شوید و پونه را اضافه کنید و بعد چهار یا پنج قاشق آب بریزید تا کاملا لطیف گردد.

4. پر کردن شکم بادمجان ها و پختن آن ها با کشک و آب

حالا شکم بادمجان را با مایه گوشتی که آماده نموده بودید پر کنید و خوب و محکم ببندید سپس بادمجان های پر شده را در ماهیتابه مرتبط بچینید. بعد مخلوط نعناع داغ و سیر داغ را بریزید روی بادمجان ها بعد اندازهی آب و کشک را اضافه کنید و در ظرف را ببندید تا کمی مواد بپزد. به همین راحتی کشک بادمجان شمالی شما آماده است. نوش جان!

برای سرو این غذا می توانید اگر دوست دارید کشک را هم گرم کنید و در کنار غذایتان روی بادمجان ها بریزید و میل کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه کشک بادمجان شمالی

کشک بادمجان شمالی یکی از خوشمزه ترین کشک بادمجان هایی است که می توانید تجربه کنید. اما تهیه آن را اگر همراه با رعایت نکات و فوت وفن ها کنید، قطعا حاصل کارتان غذایی خوشمزه تر خواهد بود.

نکاتی در خصوص تهیه بادمجان

حواستان باشد که برای تهیه کشک بادمجان شمالی بهتر است حتما از بادمجان های کوچک بهره ببرید و حتما قبل از سرخ کردن شان، تلخی شان را بگیرید. برای گرفتن تلخی بادمجان هم باید از گرفتن پوستش آن را در آب نمک به مدت چندین ساعت بخوابانید و بعد آبکشی و خشک کنید تا بتوانید خوب و راحت آن را سرخ کنید.

اصل این غذا با بادمجان کامل درست می گردد اما اگر برایتان سخت است که بادمجان را به صورت کامل خوب سرخ کنید می توانید آن ها را به دو نیم تقسیم کنید و بعد کمی داخلش را خالی کنید و مواد را بریزید.

نکاتی در خصوص مخلفات داخل کشک بادمجان

همان طور که دیدید کشک بادمجان شمالی گردو نداشت اما شما می توانید در صورت تمایل گردوی خرد شده را به مایه گوشت اضافه کنید تا کشک بادمجان تان گردو هم داشته باشد. هر چند طرز تهیه کشک بادمجان بدون گردو یکی از رایج ترین انواع تهیه این غذاست.

نکته دیگر این که در تهیه کشک بادمجان شمالی می توانید از خالواش که ترکیبی از سبزیجات محلی است هم بهره ببرید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه کشک بادمجان شمالی اصیل با تمام نکات و ترفندها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کشک بادمجان شمالی اصیل با تمام نکات و ترفندها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید