آموزش ساخت چراغ خواب با کاموا با وسایل ساده و بسیار کم هزینه

به گزارش وبلاگ همصحبت، کم کم داریم به انتهای تابستان و آغاز فصل تحصیلی نزدیک می شویم اما این موضوع به این معنی نیست که ما دیگر باید از ساخت وسایل کاربردی خانه دست بکشیم. ساخت چراغ خواب با کاموا یکی از کارهای لذت بخش و البته مفید برای گذراندن اوقات در خانه است. با توجه به اینکه فصل شب های طولانی و سرد هم در راه است، وجود یک چراغ خواب که فضا را گرم و دنج نشان دهد بسیار مفید است. در این مطلب با طریقه ساخت یک چراغ خواب بسیار شیک و زیبا آشنا خواهید شد که علی رغم سادگی و هزینه پایین، نتیجه ای فوق العاده شگفت انگیز در پی خواهد داشت. در ادامه لطفا با ما همراه باشید.

آموزش ساخت چراغ خواب با کاموا با وسایل ساده و بسیار کم هزینه

لوازمی که برای ساخت چراغ خواب با کاموا احتیاج دارید به توضیح زیر است:

  • ¼ لیوان آب
  • ½ لیوان آرد ذرت
  • یک عدد بطری چسب مایع شفاف (500 میلی لیتری یا یک لیتری)
  • یک رول کاموا - برای رنگ کاموا می توانید از هر رنگی که دوست دارید بهره ببرید. در اینجا از رنگ مرجانی برای یک چراغ و رنگ سفید برای چراغ دوم و یک رول طناب کنفی نازک برای چراغ سوم استفاده شده است.
  • بادکنک
  • لامپ های ریسه ای کوچک ستاره ای که معمولا در رنگ های مختلف و همچنین همراه با باتری عرضه می شوند. این لامپ های ریسه ای در متراژهای دو و سه متری نیز قابل تهیه هستند. میزان مورد احتیاج لامپ ریسه ای بستگی به میزان روشنایی که از چراغ خواب تان می خواهید بستگی دارد. اگر می خواهید چراغ خواب نور کمی داشته باشد طول کمتر انتخاب کنید. همچنین برای رنگ نور لامپ ها نیز در اینجا رنگ سفید انتخاب شده است.
  • یک کاسه عظیم و قاشق
  • مداد نوک تیز و پاک کن دار
  • مقدار کمی کرم وازلین یا روغن آشپزی

آموزش کامل نحوه ساخت جا دستمال کاغذی برای آشپزخانه

قدم اول:

ابتدا باید محلول چسب را آماده کنید. با استفاده از قاشق ¼ لیوان آب را با ½ لیوان آرد ذرت را درون کاسه عظیم مخلوط نموده و سپس تمام ظرف حاوی چسب مایع شفاف را به آن اضافه کنید. بعداز اندکی هم زدن، مایع ما باید حالتی نرم و روان داشته باشد. فقط مطمئن شوید که آرد ذرت کاملا در مایع حل شده باشد و هیچگونه گوله سفیدی در ظرف دیده نگردد.

قدم دوم:

بادکنک را به اندازه مناسب مطابق شکل باد کنید. البته اندازه بادکنک بستگی به اندازه چراغ خواب شما داشته و این موضوع کاملا سلیقه ای است. پس از بادکردن بادکنک، سطح آنرا با وازلین یا روغن آشپزی کامل بپوشانید. با این کار دیگر ریسه ها به سطح بادکنک نمی چسبند. وقتی تمام سطح بادکنک به وازلین آغشته شد، آنرا بر روی یک لیوان پلاستیکی یا لیوان یک بار مصرف قرار دهید طوریکه انتهای گره خورده بادکنک به سمت بالا باشد.

قدم سوم:

کاموا را باز نموده و آنرا کاملا در محلول چسب و آرد غوطه ور کنید. برای چند دقیقه کاموا را بحال خود رها کنید تا مایع چسب همه جای نخ را بپوشاند. البته در اینجا چون قصد ساخت سه عدد لامپ را داشتیم، علاوه بر کاموای رنگ مرجانی، کاموای سفید و طناب کنفی نازک نیز در محلول چسب قرار گرفته اند. بعداز چند دقیقه یک انتهای نخ کاموا را به انتهای بالای بادکنک گره بزنید.

آموزش ساخت دکوری چوبی دیواری به روشی ساده و با نتیجه عالی

قدم چهارم:

نخ کاموا را کم کم از دورن چسب بیرون کشیده و با دو انگشت خود چسب اضافی چسبیده به نخ کاموا را را با فشاری اندک از نخ جدا کنید. حال نخ کاموا را 5 الی 6 بار بصورت عمودی دور بادکنک بپیچانید. پس از پیچاندن عمودی، آغاز به پیچاندن نخ به صورت افقی و سپس به صورت اوریب و یا هر حالتی که خودتان دوست دارید کنید. این مرحله مهم ترین مرحله در ساخت چراغ خواب با کاموا است.

قدم پنجم:

اجازه بدهید نخ کاموا و بادکنک بین 24 تا 48 ساعت به حال خود بمانند تا کاملا خشک شوند.

قدم ششم:

همینکه نخ کاموا کاملا خشک شد، با یاری یک مدادی که در انتهای خود پاک کن دارد، از بین سوراخ های نخ پیچانده شده به دور بادکنک، به بادکنک ضربه های آرامی بزنید تا بادکنک کاملا از نخ کاموا پیچیده شده به دورش جدا گردد. با این کار بادکنک مقداری از کاموا جدا شده و حالا می توانید با نوک تیز مداد یا یک سوزن، بادکنک را بترکانید تا فقط کاموای گرد خشک شده باقی بماند.

نکات حرفه ای آموزش یوگا در خانه برای مبتدیان بدون وسیله

قدم هفتم:

تکه های بادکنک ترکیده شده را از درون نخ کاموا بیرون بیاورید و سپس با یک چاقوی تیز، تکه های چسب خشک شده و آویزان از چراغ خواب را جدا کنید. این کار برای پولیش و تمیزی نهایی کار انجام می گردد.

قدم هشتم:

حال لامپ ریسه ای نازک و باتری دار خود را درون چراغ کروی قرار داده و آنرا روشن کنید. البته ذکر این نکته لازم است که هنگام پیچیدن کاموا بدور بادکنک سوراخ ها را کمی عظیم در نظر بگیرید که جا برای عبور دادن لامپ های ریسه ای به درون چراغ وجود داشته باشد. همچنین بجای لامپ های ریسه ای می توانید از لامپ های ادیسونی سیمی نیز استفاده نموده و این چراغ خواب را تبدیل به یک لوستر سقفی زیبا کنید. کار ساخت چراغ خواب با کاموا تمام است، شما پیروز به ساخت یک وسیله بی نهایت زیبا و کاربردی شده اید.

از چنین لامپ هایی می گردد علاوه بر اتاق خواب، در بالای میز اپن آشپزخانه نیز استفاده کرد. اگر از لامپ های ریسه ای باتری دار بهره ببرید، این چراغ دکوری زیبا را می توانید به صورت تک یا چندتایی کنار تخت خواب بر روی میز پاتختی یا روی شلف و کتابخانه قرار دهید.

منبع: اتاق

به "آموزش ساخت چراغ خواب با کاموا با وسایل ساده و بسیار کم هزینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت چراغ خواب با کاموا با وسایل ساده و بسیار کم هزینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید