واکنش شورای رقابت به افزایش 500 میلیونی قیمت محصولات یک خودروساز ، قیمت خودرو هفته بعد کاهش می یابد

به گزارش وبلاگ همصحبت، سخنگوی شورای رقابت گفت: این شورا با هدف پایش و ایجاد رقابت در بازار، هفته آینده درباره واردات خودرو دستورالعملی تدوین خواهد نمود.

واکنش شورای رقابت به افزایش 500 میلیونی قیمت محصولات یک خودروساز ، قیمت خودرو هفته بعد کاهش می یابد

به گزارش وبلاگ همصحبت، اسماعیل شجاعی در مصاحبه با رادیو با اشاره به افزایش 500 میلیون تومانی قیمت خودروهای کرمان موتور اضافه نمود: سازمان حمایت دیروز نامه ای دراین رابطه منتشر کرد و شورای رقابت نیز دستورالعملی را به سازمان حمایت اعلام خواهد نمود تا مسئله را رسیدگی کند.

وی اعلام کرد: هر افزایش قیمتی پس از مصوبه 1401 غیرقانونی است و سازمان حمایت موظف به رسیدگی است.

شجاعی ضمن عذرخواهی از مردم یادآوری کرد که گاه برقراری نظم و چارچوب، اندکی زمان بر است و حق مردم و فراوریکننده نباید ضایع گردد و ما باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشیم.

سخنگوی شورای رقابت درباره گران شدن خودرو گفت: در فضای عمومی به این نکته اشاره می گردد که شورای رقابت فقط به فکر فراوریکننده است.

وی گفت: حمایت واقعی از مصرف کننده این است که فراوری را حمایت کنیم و با رونق، مصرف کننده خواهد توانست رفاه خود را به دست آورد.

شجاعی ورود به سیستم توزیع خودرو را نیز به عنوان دخالت بیجا تلقی کرد و گفت: ما چند درصد فراوریات را به جوانی جمعیت اختصاص دادیم که یعنی عرضه محدود گردد و قیمت بازار بر هم بریزد.

وی با اشاره به این که مجلس با قانون جوانی جمعیت و تخصیص خودرو در این قانون، شرایط بازار را بر هم ریخته و امروز یقه دیگران را می گیرد، گفت: مجلس باید فکری دیگر کند و دست از سر خودرو بردارد.

سخنگوی شورای رقابت گفت: این شورا هفته آینده درباره واردات خودرو دستورالعمل خواهد داشت و برای پایش و ایجاد رقابت در بازار، به شکل جدی دستورالعملی برای واردات خواهیم داشت.

شجاعی گفت: کوشش داریم رفاه مصرف و فراوریکننده را در نظر داشته باشیم و هر سیاست که موجب سرکوب قیمت گردد، عرضه را پایین می آورد.

وی اضافه نمود: واحدهای فراوریی مونتاژی هم نباید دچار زیان شوند و بعضی محصولات ممکن است اندکی افزایش قیمت داشته باشند؛ ولی فضای کلی این است که قیمت ها با اندکی کاهش روبرو شوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "واکنش شورای رقابت به افزایش 500 میلیونی قیمت محصولات یک خودروساز ، قیمت خودرو هفته بعد کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش شورای رقابت به افزایش 500 میلیونی قیمت محصولات یک خودروساز ، قیمت خودرو هفته بعد کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید