قیمت نو خودروهای ایرانی در بازار ، از تارای 800 میلیونی تا شاهین 670 میلیون

به گزارش وبلاگ همصحبت، آنالیز بازار خودرو نشان می دهد که قیمت ها در یک هفته اخیر نسبت به روزهای پایانی سال 1401 و نخستین معاملات در سال نو که از هفته پیش شروع شد، تا حدودی شیب صعودی دارد؛ اما به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، هنوز بازار به خبر تصویب افزایش قیمت خودروها واکنش نشان نداده است.

قیمت نو خودروهای ایرانی در بازار ، از تارای 800 میلیونی تا شاهین 670 میلیون

به گزارش وبلاگ همصحبت، میانگین قیمت خودروهای پرتیراژ خودروسازان در بازار امروز (دوشنبه 14 فروردین ماه) نشان می دهد که محصولات خودروسازان در بازار آزاد نسبت به آخرین روز معاملات در خاتمه سال 1401 و نخستین معاملات در ابتدای امسال که هفته گذشته انجام شده، شیب صعودی البته ملایمی داشته است.

شب گذشته (سه شنبه شب) شورای رقابت دستورالعمل افزایش قیمت محصولات خودروسازان را تصویب کرد و بالاخره پس از بالغ بر یکسال، محصولات خودرویی داخلی مجوز افزایش قیمت رسمی درب کارخانه را که از آن به عنوان اصلاح قیمت ها یاد می گردد، دریافت کردند.

هنوز این مجوز به صورت رسمی ابلاغ و منتشر نشده و این مصوبه در پاسکاری میان نهادهای ذی ربط شامل شورای رقابت، سازمان حمایت و وزارت صمت در گردش است که نهایتا باید دید کدام نهاد قیمت ها را اعلام خواهد نمود. اما آنچه که تا به امروز تایید شده، این است که به گفته نایب رئیس شورای رقابت، قیمت کارخانه ای خودروها به طور میانگین حدود 40 درصد افزایش خواهد داشته است؛ در حقیقت میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا 35 درصد و محصولات ایران خودرو کمی بیشتر از 35 درصد خواهد بود. این موضوع در جلسه اخیر شورای رقابت به اتفاق آراء تصویب و فرآیند ابلاغ به وزارت صمت و خودروسازان در حال اجرا است. بدیهی است پس از ابلاغ مصوبه، بایستی فرآیند اجرای مصوبه شروع گردد.

در رابطه با واکنش بازار خودرو به خبر تصویب این مجوز افزایش / اصلاح قیمت رسمی خودروها، سعید موتمنی- رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران- در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز مصوبه ابلاغ و قیمت های نو اعلام نشده است، بازار هم تا به امروز واکنشی نداشته و همچنان در آرامش به سر می برد و اتفاق خاصی در بازار نیفتاده است.

وی اضافه نمود: بر این اساس بایستی ابتدا منتظر ابلاغ مصوبه به خودروسازان و معین شدن قیمت نو خودروها باشیم و سپس واکنش بازار را مورد آنالیز قرار دهیم. امید است که با نزدیک شدن قیمت کارخانه به قیمت بازار، در کنار برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش فراوری و عرضه، بازار نیز آرامش بیشتری را تجربه کند و از التهاب به دور باشد.

قیمت خودروهای پرتیراژ در بازار امروز (چهارشنبه) به توضیح زیر است:

لازم به ذکر است که قیمت سه محصول هایما S7 توربوپلاس، شاهین و کوییک تقریبی و بیشتر به قیمت های روز گذشته نزدیک است.

منبع: همشهری آنلاین

به "قیمت نو خودروهای ایرانی در بازار ، از تارای 800 میلیونی تا شاهین 670 میلیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نو خودروهای ایرانی در بازار ، از تارای 800 میلیونی تا شاهین 670 میلیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید