فرودگاه بین المللی لیسبون پورتلا

به گزارش وبلاگ همصحبت، فرودگاه بین المللی لیسبون، مرکز پرتغال، که به نام لیسبون پورتلا نیز معروفیت دارد، یکی از بزرگتر ین فرودگاه های اروپای جنوبی بوده و شاهراه رفت و آمدهای بین المللی به پرتغال محسوب می شود. برای آشنایی بیشتر با این فرودگاه در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

فرودگاه بین المللی لیسبون پورتلا

لیسبون، مرکز، و در عین حال بزرگ ترین شهر پرتغال است. به تازیگی این شهر به عنوان مرکز فرهنگی اروپا برگزیده شده است که دلیل آن برخورداری از جاذبه های متعدد در این حوزه از جمله موزه ها، بناها، نگارخانه ها و ... است. علاوه بر این، آب و هوای مناسب و نیز هزینه های پایین تر لیبسون را به مقصدی مقرون به صرفه و مناسب برای گردشگران تبدیل کرده است. از آنجایی که اغلب سفرها به این شهر بصورت هوایی انجام می شود، شناخت فرودگاه لیسبون پیش از سفر ضروری است.

معرفی فرودگاه

فرودگاه بین المللی لیسبون با نام فرودگاه پورتلا (Lisbon Portela Airport) اصلی ترین راه ارتباطی میان لیسبون با اروپا و سایر کشورهای جهان است. از آنجایی که در طول جنگ جهانی پرتغال دارای موضعی بیطرفانه بود، این فرودگاه در آن دوران به صورت مستمر به فعالیت خود ادامه داده و نیروهای هر دو جناح از آن استفاده می کردند. البته فرودگاه پورتلا در طول سال ها بارها مورد بازسازی و به روز رسانی قرار گرفته است.

در حال حاضر، فرودگاه پورتلا لیسبون به لحاظ ترافیک مسافری جایگاه بیست و پنجم را در میان کشورهای اروپایی با 22.4 میلیون نفر مسافر به خود اختصاص داده است. این حجم مسافر در سال 2016 از طریق تردد نزدیک به 47 شرکت هوایی به 121 مقصد در اقصی نقاط جهان ثبت شده است.

معینات

  • نوع فرودگاه: همگانی (مسافری)
  • کد یاتا: LIS
  • کد ایکائو: LPPT
  • ارتفاع از سطح دریا: 114 متر
  • قطب اصلی خطوط هوایی: تاپ پرتغال (TAP Portugal) و تاپ اکسپرس (TAP Express)
  • فاصله هوایی تا تهران: 5287 کیلومتر معادل 7 ساعت و 40 دقیقه پروازی

پایانه ها

فرودگاه پورتلا دارای دو پایانه مجزای مسافری است؛ پایانه شماره یک دارای فضایی بسیار وسیع است که در آن کلیه امکانات رفاهی از قبیل رستوران ها و فروشگاه های متعدد، دو سالن پذیرش که در مجموع دارای 81 پیشخوان و 29 گیت خروجی هستند. همچنین، اغلب این درب های خروجی مجهز به راهروی اتصال به هواپیما بوده و 7 تا از آن ها مختص پروازهای حوزه شینگن هستند.

پایانه شماره 2 در بخش جنوبی فرودگاه قرار گرفته است و به نسبت از فضای کوچکتری برخوردار است و به پروازهای مقرون به صرفه قیمت اختصاص دارد. این پایانه دارای 21 پیشخوان پذیرش و 15 درب خروجی است. همانند پایانه شماره 1 امکانات رفاهی مورد نیاز مسافران در این پایانه نیز تعبیه شده است.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه لسیبون در 7 کیلومتری شمال مرکز قرار گرفته است.

راه های دسترسی

از آنجایی که فرودگاه پورتلا در مسافت نزدیکی از لیسبون قرار گرفته است، رفت و آمد از فرودگاه به مرکز شهر و برعکس به راه های مختلفی میسر است؛

قطار

پرتغال دارای شبکه ریلی گسترده ای است و فرودگاه پورتلا نیز در جهت این سیستم قرار گرفته است. فاصله نزدیکترین ایستگاه قطار تا فرودگاه در حدود 10 دقیقه است.

مترو

ایستگاه مترو فرودگاه در سمت جنوبی پایانه شماره یک قرار گرفته است و در عرض 20 دقیقه می توان به مرکز شهر تردد کرد.

اتوبوس

ایستگاه های اتوبوس در بخش ورودی فرودگاه قرار دارند. این اتوبوس ها در پذیرش چمدان دارای محدودیت بوده (حداکثر سایز چمدان 20*40*50 سانتی متر است) و مسافرانی که چمدان های بزرگتری دارند باید از شاتل فرودگاه یا ایروباس (Aerobus) استفاده کنند.

ایروباس

این اتوبوس ها مخصوص مسافرانی که دارای چمدان های بیشتر یا با ابعاد بزرگتر هستند و از ساعت 7:30 صبح تا 23:00 در مقابل پایانه ها فرودگاه پورتلا آماده انتقال مسافران هستند.

شاتل

شاتل ها نیز در محوطه فرودگاه مستقر بوده و آماده انتقال مسافران به مقصدهای خارج از حوزه سرویس دهی ایروباس ها هستند.

تاکسی

تاکسی های فرودگاه به صورت 24 ساعته در مقابل خروجی های پایانه ها آماده انتقال مسافران هستند. مدت زمان سفر درون شهری با تاکسی ها، تا مرکز شهر، در حدود 15 دقیقه است.

خودرو

مسافران در صورت دلخواه می توانند برای سهولت رفت و آمد در لیسبون خودروی مورد نظر را از باجه های کرایه خودرو در فرودگاه برای مدت معین اجاره کنند.

دوچرخه

فرودگاه لیسبون دارای دو جهت ویژه دوچرخه سواری به طول 300 متر و 70 کیلومتر است.

اطلاعات پرواز

در حال حاضر، پرواز مستقیمی از ایران به مقصد فرودگاه پورتلا لیسبون از طریق شرکت های هوایی داخلی وجود ندارد و علاقه مندان سفر به این کشور می توانند از طریق شرکت های هوایی خارجی و از مبدا فرودگاه امام به صورت پرواز مستقیم تهران - لیسبون، مقصدهای متعدد یا توقف های بین راهی سفر کنند.

منبع: کجارو / aeroportolisboa.pt / lisbon-airport.com / en.wikipedia.org

به "فرودگاه بین المللی لیسبون پورتلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی لیسبون پورتلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید