طرز تهیه مرغ تندوری مخصوص به روش هندی

به گزارش وبلاگ همصحبت، مرغ یکی از انواع پروتئین هایی است که به خاطر قیمت مناسبی که نسبت به بقیه گوشت ها دارد، بعلاوه داشتن ضرر کمتر نسبت به گوشت قرمز و پخت سریع تر، هواداران زیادی دارد. برای پختن مرغ روش های مختلفی وجود دارد.

طرز تهیه مرغ تندوری مخصوص به روش هندی

یکی از انواع غذاهایی که با مرغ پخته می گردد مرغ تندوری است که با ادویه تندوری تهیه و در فر پخته و برشته می گردد. این غذا به سادگی و در فر تهیه می گردد و می توان برای دور همی ها تهیه و سرو نمود.

مواد لازم مرغ تندوری

مرغ4 تکه

ادویه تندوری1 قاشق سوپ خوری

گشنیز ساطوری شده1 قاشق سوپ خوری

پیاز1 عدد

ماست2 قاشق غذا خوری

روغن مایع یا زیتون2 قاشق غذا خوری

رب گوجه فرنگی1 قاشق غذا خوری

لیموترش1 عدد

نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم

طرز تهیه مرغ تندوری

مرحله اول

برای تهیه مرغ خوشمزه به روش تندوری در ابتدای کار، ادویه تندوری، رب گوجه فرنگی، گشنیز ساطوری شده، ماست، روغن زیتون، پیاز خرد شده، آب لیمو ترش و نمک و فلفل را درون یک کاسه با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه مواد طعم دهنده با هم ترکیب شدند، تکه های مرغ را درون آن می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم تا مرغ کامل به مواد آغشته گردد. روی آن را فویل کشیده و 2 ساعت درون یخچال استراحت می دهیم تا مزه دار گردد.

مرحله سوم

روی فویل را چند سوراخ می کنیم و درون فر با دمای 190 درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده است قرار می دهیم و 1 ساعت زمان می دهیم تا پخته گردد. بعد از 1 ساعت، آن را از فر خارج نموده و فویل را بر می داریم.

مرحله چهارم

آبی که کف ظرف جمع شده است را روی مرغ ها ریخته و به مدت نیم ساعت دیگر داخل فر قرار می دهیم که پخت مرغ کامل گردد و مرغ ها برشته و خوشرنگ گردد. این پخت، اصلا احتیاج به آب ندارد و خود مرغ آب می اندازد.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه مرغ تندوری مخصوص به روش هندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مرغ تندوری مخصوص به روش هندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید