طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

به گزارش وبلاگ همصحبت، کوکو یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار و مناسب برای وعده شام است. این بار می توانید به جای کوکوهای معمولی، سیب زمینی شکم پر درست کنید.

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

به گزارش وبلاگ همصحبت طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

مواد لازم :

سیب زمینی متوسط 4 عدد

پیاز 1 عدد

گوشت چرخ شده 100 گرم یا یک عدد

سینه مرغ

نصف فلفل دلمه ای

جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

زردچوبه به میزان لازم

پنیر پیتزا به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه :

1- سیب زمینی ها را تمیز بشویید با چنگال روی آن ها را سوراخ کنید سطح آن را با روغن مایع کاور کنید نمک و فلفل بزنید به مدت 1 ساعت داخل فری که با دمای 200 درجه گرم شده است قرار دهید زمان پخت به سایز سیب زمینی ها و حرارت فر شما بستگی دارد پس چند بار در طول پخت به آن ها سر بزنید و با چاقو تست کنید.

در طول زمانی که سیب زمینی داخل فر است گوشت چرخ شده + پیاز نگینی خرد شده + فلفل سیاه + زردچوبه + نمک + 2 قاشق غذاخوری روغن مایع را در ظرف مناسب بریزد و خوب تفت دهید. اگر خواستید با مرغ درست کنید سینه مرغ را به صورت مکعبی برش بدهید و با مواد گفته شده تفت دهید.

بعد از اینکه مواد را تفت دادید فلفل دلمه ای را که به صورت نگینی خرد نموده اید را به آن اضافه کنید 5 دقیقه بعد از روی حرارت بردارید.

2- بعد از اینکه سیب زمینی ها پخت آن ها را از فر خارج کنید اجازه دهید خنک گردد سپس سیب زمینی ها را از طول نصف کنید داخل آن را با قاشق خالی کنید سیب زمینی هایی را که از داخل سیب زمینی خارج نموده اید را با یاری چنگال خوب له کنید به آن جعفری خرد شده + مایه گوشتی + نمک + فلفل سیاه اضافه کنید

سپس کمی پنیر پیتزا داخل سیب زمینی ها بریزید بعد مایه گوشتی را بریزید در نهایت روی آن پنیر پیتزا بریزید و در فری که از قبل روی دمای 180 درجه قرار داده اید و گرم شده است قرار دهید حدود 15 دقیقه که بماند پنیر ها آب می شوند بعد گریل فر را روشن کنید تا پنیر آن برشته گردد.

نوش جان

منبع: جام جم آنلاین

به "طرز تهیه سیب زمینی شکم پر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سیب زمینی شکم پر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید