معین دستمزد کارگران براساس مصوبه شورای عالی کار خواهد بود

به گزارش وبلاگ همصحبت، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر تعاون گفت: افزایش دستمزد باید به صورت کارشناسی آنالیز گردد و این افزایش براساس نظر و مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

معین دستمزد کارگران براساس مصوبه شورای عالی کار خواهد بود

به گزارش خبرگزاری وبلاگ همصحبت، محمد شریعتمداری امروز در حاشیه رونمایی از محصول های جدید و افتتاح طرح های شستا در جمع وبلاگ همصحبت گفت: معین حداقل مزد، وظیفه شورای عالی کار است و نگاهی به سطح عمومی قیمت ها تا آخرین روز های سال و افزایش قیمت ها دارد تا با تکیه بر فرایند افزایش ماه به ماه در یک سال گذشته بتوانیم تصمیم بگیریم که قیمت ها تا نیمه سال آینده پایدار باشد.

وی اضافه نمود: کوشش می کنیم آنالیز های دستمزد در طول سال انجام گردد، اما تصمیم گیری به روز های پایانی سال موکول می گردد برای اینکه ضریب خطا به حداقل برسد.

وزیر تعاون گفت: فرایند افزایش دستمزد کارگران در سال های گذشته کمتر از نرخ تورم نبوده است و عقب ماندگی تاریخی دستمزد کارگران با نرخ تورم را داشتیم و جبران آن به صورت یکجا مقدور نیست، اما کوشش کردیم این رقم هر سال بیشتر از نرخ تورم شد تا بخشی از این مشکل حل گردد.

وی درباره افزایش 35 درصدی دستمزد 1400 گفت: افزایش دستمزد باید به صورت کارشناسی آنالیز گردد و این افزایش براساس نظر و مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

آقای شریعتمداری در ادامه گفت: امروز از 168 محصول جدید شستا رونمایی شد که 40 محصول در سال 99 فراوری شده و برای اولین بار است که فراوری شده است و بقیه نیز برای اولین بار است که در شستا فراوری می گردد.

شریعتمداری اضافه نمود: این محصول ها 100 میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد و شامل دارو های دامی، مواد اولیه و مکمل های دارویی است و بیماران هزینه کمتری را متقبل می شوند.

وی درباره حذف دفترچه تامین اجتماعی گفت: زیر ساخت های لازم برای حذف دفترچه تامین اجتماعی فراهم شده و در دهه اول اسفندماه حذف می گردد تا تمام بیمه شدگان تامین اجتماعی و طرف های قرارداد بدون دفترچه مراجعه نمایند و از خدمات بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "معین دستمزد کارگران براساس مصوبه شورای عالی کار خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین دستمزد کارگران براساس مصوبه شورای عالی کار خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید