ویژگی های جدید اپلیکیش شاد؛ شبکه شاد برای همه دانش آموزان رایگان است؟

به گزارش وبلاگ همصحبت، رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در جلسه هیئت دولت با اشاره به اتصال مدارس به شبکه ملّی اطّلاعات توسط وزارت ارتباطات، این اقدام را اقدام مهمی توصیف کرد و افزود: همانطور که این کار بدون هزینه انجام گرفت، استفاده از شبکه شاد هم باید بدون هزینه انجام شود. حالا جایی اگر کمک مالی هم می خواهد سازمان برنامه و بودجه هست. نباید خانواده ها مخصوصاً آن هایی که وضع مالی شان در حدی نیست که این پول ها را پرداخت کنند، متحمل پرداخت شوند و آموزش برای دانش آموزان به معنای واقعی کلمه باید رایگان انجام شود و ان شاءالله خواهد شد.

ویژگی های جدید اپلیکیش شاد؛ شبکه شاد برای همه دانش آموزان رایگان است؟

جزئیات اپلیکیشن شاد جدید برای دانش آموزان

سیدحسن الحسینی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه شاد در دومین روز از سی و چهارمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش به برخی محدودیت های استفاده از آموزش های مجازی از جمله عدم دسترسی حدود سه و نیم میلیون دانش آموز به ابزار هوشمند، امکانات نسخه جدید شاد را معرفی کرد.

او اضافه کرد: نسخه قبلی مشکلاتی دارد و خانواده ها و معلمان گله مندی هایی داشتند که سعی کردیم آن ها را رفع کرده و آموزش در بستر امنی صورت گیرد. احراز هویت تمام کاربران برایمان مهم بود.

الحسینی بیان نمود: شبکه شاد نقش سازنده جایگزین در جریان آموزشی را در شرایط قرمز و نقش تکمیلی را در شرایط زرد و سفید ایفا می کند گفت: شبکه شاد می خواهد دستیار علمی خانواده، دانش آموزان و معلمان باشد.

مسئول شبکه شاد ادامه داد: بیشترین سرمایه گذاری برای این اپلیکیشن در کشور اجرا شده و قدرتمندترین اپلیکیشن است که سطح امنیتی بالایی دارد و خود را در برابر حملات هکر ها از خارج حفظ کرده است اظهار کرد: نسخه جدید شاد تا میزان زیادی تعاملی شده است.

الحسینی ادامه داد: اکنون تمام دانش آموزان ثبت نام شده مدارس، در شبکه شاد نظم مدرسه ای پیدا کرده اند و تعلیم و تربیت همچنان با تمام ابعاد جریان دارد.

او به دسترسی آسان و گسترده به محتوا های بارگذاری شده اشاره کرد و شرح داد: محتوا های آموزشی کاملی به شاد اضافه کرده شده است. امکان اجرای فوق برنامه ها، ورزش، سلامت و فعالیت های پرورشی در شبکه شاد دیده شده است.

مسئول شبکه شاد اضافه کرد: کنترل تکالیف، آزمون های تستی و تشریحی، تعبیه کارنامه، وجود داشبورد های مدیریتی برای مدیران از صف تا ستاد پیش بینی شده و امید است قابلیت های جدید نظم فیزیکال کلاس را با استاندارد های خاص فضای مجازی ایجاد کند.

الحسینی اظهار کرد: ایجاد پروفایل حرفه ای معلم و دانش آموزان، امکان نظر سنجی، ایجاد شبکه اجتماعی تحت عنوان شادنیو، امکان ارائه پرزنت از دیگر امکانات است.

مسئول شبکه شاد با بیان اینکه خدمات شاد در دوبخش پایه و اضافه کرده ها ارائه می شود گفت: در بخش پایه خدمات رایگان و عمومی و در بخش اضافه کرده ها فعالیت مدارس غیردولتی و خاص و قراداد هایی که با بخش های خصوصی منعقد شده دنبال می شود و بخشنامه مربوط به این بخش را بزودی ابلاغ می کنیم.

او با اشاره به استفاده از سیستم پشتیبان و حمایت گر شرح داد: حدود 2000 نفر به کار گرفته شده اند تا سوالات ارجاعی را پاسخ دهند و رفع مشکل کنند. مرکز پاسخگویی تلفنی با 50 پرسنل نیز ایجاد شده است.

مسئول شبکه شاد در ادامه گفت: اینکه همچنان در تامین وسیله و ابزار مشکل داریم و از مدیران درخواست می کنیم از طریق شورا های آموزش و پرورش اقدام کنند گفت: رایزنی هایی در دست انجام است. سیمکارت های دانش آموزی نیز به کمک می آید.

الحسینی گفت: که آموزش مجازی دوره متوسطه صبح و آموزش مجازی ابتدایی ها در بعدازظهر انجام می شود تا بچه ها از راهنمایی والدین و گوشی آن ها بتوانند استفاده کنند.

او اضافه کرد: در طول سال تحصیلی اضافه کرده هایی را خواهیم داشت. نسخه شاد 2 فردا رونمایی می شود و از روز اول مدرسه زیربار خواهد رفت و قابل استفاده خواهد بود.

طراحی بسته ویژه برای دانش آموزان، معلمان و دانشگاهیان جهت استفاده از آموزش مجازی

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع وبلاگ همصحبت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زیرساخت های لازم برای رایگان شدن اینترنت شبکه شاد وجود دارد، گفت: آنچه رئیس جمهور دستور دادند این بود که استفاده دانش آموزان و معلمین از شبکه شاد باید رایگان باشد و ما هم ظرف امروز و فردا جلسه با سازمان برنامه خواهیم داشت و به اپراتور ها ابلاغ می کنیم.

آذری جهرمی گفت: آموزش مجازی صرفاً از طریق شبکه شاد پیگیری نمی شود و برخی از ابزار های دیگر هم مورد استفاده قرار می گیرد، ما یک بسته ویژه ای را برای دانش آموزان، دانشجویان، معلمین و اساتید دانشگاه طراحی می کنیم که بتوانند از آموزش مجازی استفاده کنند. جزئیات این بسته ها را تا یکشنبه و دوشنبه آینده اعلام می کنیم که فراتر از بحث شبکه شاد است. ظرف امروز و فردا در این زمینه جلسه ای با سازمان برنامه و بودجه خواهیم داشت و مراتب را به اپراتور ها ابلاغ خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: آنچه که تعیین است این است که آموزش مجازی صرفاً از طریق شبکه شاد پیگیری نمی شود و دانش آموزان و معلمان از ابزار های دیگر نیز استفاده می کنند، به همین دلیل در حال طراحی بسته های جدید هستیم که در اختیار معلمان و دانش آموزان و همچنین اساتید دانشگاهی و دانشجویان قرار دهیم تا بتوانند از آموزش مجازی استفاده کنند و این آموزش را به سمت عدالت آموزشی سوق دهد.

جهرمی با بیان اینکه جزئیات این این اقدامات را تا دوشنبه هفته آینده اعلام خواهیم کرد، اضافه کرد: بسته های که طراحی کرده ایم مقداری فراتر از شبکه شاد است و در واقع عملاً مردم می توانند روی این موضوع حساب کنند که استفاده از اپلیکیشن شاد رایگان خواهد شد.

وی گفت: امروزه کار اتصال رایگان بیش از 86 هزار مدرسه در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات به اتمام رسیده است که این ظرفیت بالایی را برای آموزش مجازی دانش آموزان فراهم می کند. اتصال تمام دانشگاه ها به این شبکه نیز در دستور کار قرار گرفته است و باید حدود یک هزار دانشگاه را به این شبکه متصل کنیم؛ در حال حاضر طراحی های این اقدام در حال انجام است و فکر می کنم که تا سرانجام سال جاری این موضوع طول بکشد.

وزیر ارتباطات شرح داد: بسته مخصوص دانشجویان و اساتید برای آن است که آن ها بتوانند از ابزار های آموزش مجازی استفاده کنند و هزینه این نوع آموزش روی دوش آن ها قرار نگیرد.

منبع: فرارو

به "ویژگی های جدید اپلیکیش شاد؛ شبکه شاد برای همه دانش آموزان رایگان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های جدید اپلیکیش شاد؛ شبکه شاد برای همه دانش آموزان رایگان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید