بانوانی ایستاده در جبهه فراوری

به گزارش وبلاگ همصحبت، زنان نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند، ولی موفقیت ایران و ایرانی مدیون این قشر است.

بانوانی ایستاده در جبهه فراوری

به گزارش وبلاگ همصحبت به نقل از ایسنا، تهمینه، رودابه، گردآفرید، فرانک، آذرمی دخت، سیندخت، ارنواز، شهرنواز، منیژه، همای و جریره فقط نام چند تن از زنان ایرانی در شاهنامه، حماسی ترین کتاب تاریخ این ملت است. این سرزمین همیشه تاریخ خود را با حضور زنانی پاکدامن، دلیر، وطن پرست و همیشه آماده فداکاری در راه خاک و استقلال، ورق زده است.

چرخ روزگار بار امانتی به نام تاریخ را که همیشه در حال تکرار است به دوش می کشد و صفحه کتاب تاریخ این سرزمین، نشانی از فداکاری زنان به یادگار دارد و لالایی مادران، این فداکاری ها را در صحنه های مختلف به گوش بچه ها نجوا می نماید تا نسل به نسل و سینه به سینه به دست آیندگان برسد، برای اینکه همه زنان و دختران این خاک، به وقت احتیاج، گردآفرید روزگار خود شوند.

این روزها که سمند سخن در میدان بیماری همه گیر کرونا می تازد و همه ملت یک دل برای قطع زنجیره بیماری شده اند تا ایران جامه عافیت بپوشد، چه قهرمانانی که در این جنگ نقش تأثیرگذاری دارند و در پشت جبهه درمان، ابزار این جنگ را فراهم می نمایند.

قهرمان امروز داستان ما، زنی است که کمر همت را سال های قبل در حوزه فراوری بسته تا کشور را از واردات بی احتیاج کند و در این روزهایی که بیماری کرونا حضور خود را در جامعه در بوق و کرنا نموده است، خط فراوری خود را فعال تر از همیشه نموده است.

در اولین ملاقات شما می توانید در باغ نگاه عالیه بهرامی، اولین بانوی نساج ایرانی که یک بانوی پیروز کارآفرین است، میوه امید بچینید. او از کوشش های بی وقفه خود از سال 1379 برای فراوری از یک کارگاه کوچک زیرزمینی تا راه اندازی شرکت تعاونی صنعت بافت مشخص زنجان می گوید؛ واحدی که در این روزهای تعطیل، صدای دستگاه هایش سکوت شهرک صنعتی را شکسته است.

وی می افزاید: از 20 سال گذشته تا به امروز، فعالیت کارگاه فراوریی از زیرزمین خانه به دو واحد 6000 متری با دو کارگاه مجزا در شهرک صنعتی شماره یک زنجان رسیده و در حال حاضر با فراوری پارچه فیلترهای صنعتی در چند بخش بک فیل ترها، ژامبوها، پارچه های صنعتی و لباس کارهای صنعتی سهمی در سبد اشتغال بانوان دارد.

بهرامی ادامه می دهد: 90 درصد کارکنان این شرکت، زنان سرپرست خانوار هستند، ایجاد اشتغال برای بانوان جویای کار استان از اولویت های اول این واحد فراوریی است و این زنان در جهت توسعه پدال می زنند تا چرخ صنعت کشور بچرخد و اولویت جذب با زنان و بالاخص زنان سرپرست خانوار است.

در حال حاضر شرکت های فراورینماینده روی، معادن و واحدهای معدنی، واحدهای فراورینماینده انواع شمش فلزات، واحدهای فراورینماینده روغن و پتروشیمی ها مشتریان پای ثابت شرکت تعاونی صنعت بافت مشخص زنجان هستند و این شرکت در سال های اخیر توانسته دروازه های تجارت را با صادرات محصول خود به چند کشور بگشاید.

مدیرعامل شرکت تعاونی صنعت بافت مشخص زنجان، تصریح می نماید: این واحد اولین فراورینماینده ماسک پارچه ای ضدآلایندگی در کشور است، در حال حاضر 90 درصد بازارهای داخلی در این زمینه در اختیار صنعت بافت مشخص زنجان است و این شرکت توانسته با توجه به تجربه و سابقه فعالیت خود با فراوری محصولات باکیفیت، رضایت مندی مشتریان خود را در بازار امروز فراهم کند. همچنین از سال 92 در حال فراوری انبوه و صدور محصولات خود به کشورهای همسایه هستیم.

وی می افزاید: ماسک های فراوریی از جمله فراوریات بومی استان است که درصدد راه اندازی بخش فراوری لباس های صنعتی و ایمنی کار و صنعت با رعایت اصول بهداشتی و با استفاده از مواد ضدآلایندگی برای حفظ سلامت افراد استفاده نماینده در مراکز صنعتی هستیم. در حال حاضر بیش از 40 نفر در این واحد فراوریی فعال هستند و اگر طرح توسعه این واحد فراوریی محقق گردد، علاوه بر اینکه 300 نفر به تعداد شاغلان کارخانه افزوده می گردد، فراوریاتش نیز به 4 برابر می رسد.

درختی که در زنجان کاشته شد و در ماهشهر به ثمر نشست

ماجرای پیروزیت این بانوی کوششگر به اینجا ختم نمی گردد، بلکه کیلومترها آن سوتر، درست در جنوب این سرزمین یعنی در ماهشهر فاز دوم کارخانه اش را راه اندازی نموده است.

بهرامی در رابطه با تأسیس فاز دوم کارخانه در ماهشهر خوزستان، می گوید: پس از مدت ها آنالیز و بازاریابی که انجام شد به این نتیجه رسیدم که ماهشهر برای گسترش بازار کار بهترین مکان است و وجود واحد عظیم پتروشیمی و منطقه ویژه مالی از مزایای راه اندازی فاز دوم در ماهشهر است.

ایجاد اشتغال برای بیش از 100 نفر به صورت مستقیم در زنجان و ماهشهر، حاصل اصرار و ریسک پذیری این بانوی زنجانی برای سهیم شدن در رونق فراوری و اقتصاد کشور است. با شیوع بیماری کرونا، احتیاج به بعضی محصولات در حوزه تجهیزات پزشکی روزبه روز بیشتر و بیشتر شد و همت عالی عالیه، او را بر آن داشت که در اولین روز فروردین سال جاری، فعالیت واحد فراوریی خود را برای تأمین ماسک فلیتردار ضدآلایندگی تعطیل نکند.

مدیرعامل شرکت تعاونی صنعت بافت مشخص زنجان در رابطه با فراوری در ایام نوروز، یادآور می گردد: از اول فروردین ماه سال جاری 12 نفر به طور مستمر در شرکت فعالیت داشته و در حال حاضر فراوری ماسک به 10 هزار عدد در روز رسیده است که در سطح استان توزیع می گردد.

وی ادامه می دهد: علاوه بر فراوری ماسک در این روزها، پارچه های صنعتی فراوریشده، به واحدهایی با فعالیت مشابه در سطح کشور ارسال می گردد و اگر دستگاه هایی که سفارش داده شده بود به موقع برسند، فراوری ماسک به 20 هزار عدد در روز می رسد و با شروع به کار دستگاه های جدید، دیگر نیروی انسانی در مرحله فراوری دخیل نبوده و ضریب بهداشتی ماسک ها بالاتر می رود.

زنانی که بالاتر از معجزه عمل می نمایند

در این روزها در کشور بزم عشق برپا است و زنانی چون عالیه بهرامی ساغر خود را از محبت پُر می نمایند تا همه جهانیان پیروزیت آنان را به عنوان زن ایرانی به نظاره بنشینند و تاریخ حضور این زنان را در برگ های خود برای آیندگان ثبت کند.

امروز عالیه از زنانی حرف می زند که نام شان معادل معجزه است. او از فروغ ها، از سیمین ها، از پروین ها، از آهو خانم ها حرف می زند. از همه آن هایی که خریدار ترس نبودند. از آن هایی که چون کوه ایستادند و نشان دادند که زن بودن، بالاتر از معجزه است.

منبع: همشهری آنلاین

به "بانوانی ایستاده در جبهه فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوانی ایستاده در جبهه فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید