سفر به ایبیزا ، جزیره ای با شب های زنده!

به گزارش وبلاگ همصحبت، اگر عاشق روزهای آفتابی که در سواحل نقره ای می گذرند و شب های طولانی و پرهیاهو که با موسیقی شاد و گوش نواز سپری می شوند هستید، قطعا ایبیزا مکان رویایی شما خواهد بود! ایبیزا مملو از شگفتی های بی سرانجام طبیعی است؛ بهشتی تماشایی از پرندگان که آزادانه در سواحل بکر پرواز می نمایند و منظره ها طبیعی خیره نماینده که همگی تحت حفاظت قرار دارند. اگر قصد سفر به این جزیره شگفت انگیز را دارید، قطعا به راهنمای سفر به جزیره ایبیزا نیاز دارید. پس در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران همسفر ما باشید.

سفر به ایبیزا ، جزیره ای با شب های زنده!

ایبیزا کجاست؟

ایبیزا (Ibiza) که به زبان کاتالانی (یکی از زبان های رسمی اسپانیا) Eivissa هم گفته می شود، در دریای مدیترانه و ساحل شرقی اسپانیا قرار گرفته است. ایبیزا سومین مجمع الجزایر بالئارس محسوب می شود که به دلیل شب های زنده، کافه ها، موسیقی، پایکوبی و برنامه های تابستانی معروفیت دنیای یافته است.

این جزیره محبوب اسپانیا به ویژه در تابستان، یکی از برترین نقاط برای سرگرمی و خوشگذرانی به شمار می رود. هر ساله بسیاری از گردشگران، به ویژه از کشورهای آلمان، فرانسه، هلند و بریتانیا به این جزیره سفر می نمایند تا از موسیقی سبک چیل آوت و تکنو در کنار آب وهوای دلچسب جزیره لذت ببرند.

البته مجذوب کنندهیت های ایبیزا به همین موارد ختم نمی شود؛ تاریخ غنی این منطقه، غذاهای محلی لذیذ و منظره ها طبیعی خیره نماینده، همگی مواردی هستند که رویای سفر به شهر ایبیزا را در فکر هر کسی زنده می نماید. صنعت گردشگری در این منطقه رونق بسیاری دارد. پوشش های گیاهی درختان کاج که در منطقه غالب هستند، سواحل درخشان و شنی، زمین های زراعی گندم و زیتون، خطوط کوهستانی شمال و جنوب که زیستگاه پرندگان مهاجر و انواع جانوران آبزی است، این منطقه را به مکانی رویایی برای عاشقان طبیعت تبدیل نموده است.

اطلاعات ضروری درباره ایبیزا

مواردی که در جدول زیر نوشته شده اند، از ضروری ترین اطلاعاتی هستند که هنگام سفر به ایبیزا باید آن ها را در نظر داشته باشید:

آب و هوای ایبیزا

آب وهوای ایبیزا در تابستان بسیار مطبوع و معتدل می شود و در طول روز دمای هوا بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد متغیر است. در شب نیز دما به حدود 22 درجه سانتی گراد می رسد. در فصل زمستان، به دلیل سرد شدن هوا، حضور گردشگران در ایبیزا تقریبا به صفر نزدیک می شود. دمای هوا در این فصل، حدود 8 الی 14 درجه سانتی گراد است و بارش برف هم به ندرت اتفاق می افتد.

برترین زمان سفر به ایبیزا

تابش آفتاب تقریبا همواره در ایبیزا ثابت است و این جزیره بیش از 300 روز از سال آسمان صاف دارد. برترین زمان سفر به ایبیزا از اردیبهشت تا شهریور است. جشنواره ها، رویدادها و فعالیت های سرگرم نماینده متنوعی در این فصل برگزار می شود. با از راه رسیدن فصل سرما، همان طور که برنامه های مجذوب کننده تابستانی تعطیل می شوند، گردشگران به جایی که از آن آمده بودند، باز می گردند. به این ترتیب، جزیره شکل آرام تری به خود می گیرد. ایبیزا در فصل زمستان کمترین مسافران را دارد و به همین دلیل، قیمت رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما در این فصل بسیار پایین است.

راه های سفر به ایبیزا | از پرواز تا قایق

برترین راه سفر به ایبیزا، پرواز مستقیم و غیرمستقیم به تنها فرودگاه این جزیره؛ یعنی فرودگاه ایبیزا است. ایرلاین های مختلفی در مسیر تهران تا ایبیزا فعالیت می نمایند که مقرون به صرفه ترین آن ها هواپیمایی ترکیش و محبوب ترین آن ها لوفت هانزا به شمار می رود. مدت زمان پرواز تهران ایبیزا به طور میانه 9 ساعت و 10 دقیقه طول می کشد. شما می توانید با پرواز کانکشن از بارسلونا اسپانیا خودتان را به جزیره ایبیزا برسانید. با خرید بلیط هواپیما بارسلونا فقط یک ساعت پرواز تا این جزیره فاصله خواهید داشت.

پس از اینکه هواپیما در فرودگاه ایبیزا به زمین نشست، از راه های مختلفی می توان به داخل جزیره یا سایر جزیره های بالئارس رسید. در فرودگاه، ایستگاه راه آهن هم وجود دارد و به وسیله قطار می توانید به نقاط مختلف جزیره بروید. اتوبوس های موجود در فرودگاه هم از 9 صبح تا 6 عصر آماده خدمت رسانی به مسافران هستند. گزینه حمل و نقل بعدی، تاکسی است که به راحتی می توانید از در فرودگاه تا مقصد مورد نظر خود، از آن ها بهره ببرید.

جاذبه های گردشگری ایبیزا | از سواحل تا آثار تاریخی

ایبیزا بهشت مطلق است؛ نه فقط برای سرگرمیات ساحلی و شبانه، بلکه برای منظره بی نظیری که در کوه ها و تپه های این منطقه وجود دارد. جاذبه های گردشگری ایبیزا کم نیست؛ از سواحل خیره نماینده گرفته تا مراکز تاریخی و سنتی که نباید از دست داد. اگر قصد سفر به ایبیزا را دارید، پیشنهاد می کنیم جاذبه های گردشگری زیر را در برنامه سرگرمیی خود قرار دهید:

سواحل ایبیزا | 40 ساحل بی نظیر

همان طور که گفته شد، سواحل ایبیزا متنوع و خیره نماینده هستند. اولویت بسیاری از گردشگرانی که به این جزیره سفر می نمایند، تماشا و وقت گذراندن در سواحل بی نظیر این شهر است. بیش از 40 ساحل در این جزیره وجود دارد که هرکدام مجذوب کنندهیت های خاص خود را دارند.

ساحل معروف بنیراس (Benirrás) یکی از برترین سواحل ایبیزا محسوب می شود که به خاطر آب های آبی شفاف و خیره نماینده اش مشهور است. جزیره فورمنترا (Formentera) و ساحل سس واریادس (Ses Variades) از دیگر منطقه های هستند که سواحل زیبای آن ها برای تماشای بی نظیر غروب آفتاب برترین گزینه به شمار می رود. سواحل بکر زیادی در این جزیره وجود دارد که پیشنهاد می کنیم لذت قدم زدن در آن ها را حتما تجربه کنید.

سرگرمیات جزیره ایبیزا | از غواصی تا ویندسرفینگ

یکی از راه های کشف بیشتر سواحل ایبیزا و بسیاری از جزایر کوچک پراکنده در اطراف آن، کرایه یک قایق خصوصی است. می توانید در اطراف جزیره قایق سواری کنید، خلیج ها و سواحل پنهان را کشف کنید، غواصی کنید، شنا کنید و از لحظات خود لذت ببرید.

علاوه بر این، ورزش های آبی متنوعی را در این جزیره می توانید امتحان کنید. ویندسرفینگ، ویک بوردینگ، پاراسیلینگ، بوردینگ، اسنورکلینگ، کایاک سواری، جت اسکی و ماهی گیری در عمق دریا از جمله ورزش های آبی هستند که در آب های درخشان این جزیره می توانید تجربه کنید.

اماکن تاریخی ایبیزا | جزیره ای با گذشته ارزشمند

شاید به نظر برسد که بسیاری از گردشگران ایبیزا برای تماشا آثار تاریخی به این منطقه وارد نمی شوند، اما حقیقت این است که در سفر به این جزیره نباید منطقه ها تاریخی آن را از دست داد.

دالت ویلا | Eivissa Dalt Vila

دالت ویلا منطقه ای در قسمت قدیمی ایبیزا است که به دلیل ارزش و اهمیت بالایی که دارد، از سمت مقامات دولتی به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی می شود. این منطقه در تپه ای مشرف به بندر قرار گرفته و در آن نقاط تماشای مختلفی وجود دارد؛ مثل کلیسای معروف سانتا ماریا دی ایویسا (Santa Maria de la Neu de Vila dEivissa) که کلیسای جامع قرن سیزدهم است، قلعه ای متعلق به قرن سیزدهم با نام هفت برج دزدان دریایی (Seven Pirate Towers) که برج های دیده بانی ساخته شده در قرن شانزدهم برای دفاع، پناهگاه و ارتباط هستند و گورستان نکروپولیس پوچ دس مولینز (Necropolis of Puig des Molins) که قدمت آن به قرن هفتم باز می شود.

پارک ملی سس سالینز | Ses Salines

پارک ملی سس سالینز در جنوب ایبیزا واقع شده است. در این پارک می توانید تنوع بالایی از پرندگان و گیاهان بومی را مشاهده کنید که در خارج از منطقه مدیترانه یافت نمی شوند. این منطقه محافظت شده و در میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. در این منطقه بیش از 178 گونه گیاهی و 210 نوع پرنده بومی وجود دارد.

فستیوال ها و جشن های ایبیزا

از ماه می (اردیبهشت) فستیوال های مختلفی در ایبیزا شروع می شود. تئاترهای خیابانی، نمایش های عروسکی، سیرک، رویدادهای مختلف، کنسرت های زنده و نمایش های مجذوب کننده و متنوعی برگزار می شوند که بهتر است آن ها را از دست ندهید.

بازارهای ایبیزا

بازارهای ایبیزا یکی از مجذوب کنندهیت های این جزیره محسوب می شوند. در بازارهای ایبیزا با تنوع بسیار بالایی از جنس و قیمت روبه رو خواهید بود.

بازار سن خوان (San Juan)، سن رافائل (San Rafael)، فورادا (Forada) از جمله بازارهایی هستند که خصوصا در روزهای آخر هفته، صنایع دستی، خوراکی های محلی و تنوع بالایی از محصولات مختلف را به فروش می رسانند.

بازار هیپی (Hippie)

ایبیزا پیش از اینکه مکانی سرگرمیی باشد، مکانی ایدئال برای هنرمندان خلاق بوده است. هنرمندانی که برای ایده گرفتن برای خلق آثارشان، به سراغ طبیعت زیبا و منظره ها خیره نماینده ایبیزا می رفتند. بازارهای ایبیزا هنوز هم از آثار و صنایع دستی این هنرمندان پر است و به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل شده است.

سن کارلوس (San Carlos) از اصلی ترین مراکز هیپی ایبیزا است و بسیاری از مراکز سرگرمیی و گردشگری و بعلاوه اقامتگاه های معروف در این منطقه قرار دارند. اگر علاقه مند به شناخت فرهنگ ایبیزا هستید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به سن کارلوس بزنید. هر شب در این منطقه اتفاقی در جریان است و صدای موسیقی و ساز گوش هایتان را پر می نماید.

لاس دالیاس (Las Dalias) یکی دیگر از بزرگترین بازارهای هیپی در ایبیزا است.

غذاهای سنتی ایبیزا

گردشگرانی که به این منطقه سفر می نمایند، تجربه امتحان کردن غذاهای ایبیزا را تجربه ای دل چسب می دانند، چون غذاها و خوراکی های این منطقه بسیار خوش طعم است. این جزیره به عنوان یک جزیره ای برای ماهیگیری فعال، یکی از برترین مکان ها در دنیا برای امتحان کردن غذاهای دریایی تازه و محلی است. علاوه بر این، با توجه به محبوبیت آن در بین گردشگران، انواع خوراکی های اسپانیایی و بسیاری دیگر از خوراکی های غربی را می توانید امتحان کنید.

پائلا د ماریسکو (Paella De Marisco)

پائلا د ماریسکو نوعی پائلای کلاسیک اسپانیایی است. پائلا یا پائیا از معروف ترین و محبوب ترین غذاهای دریایی اسپانیاست که از ماده اولیه آن برنج است و بسته به نوع آن، مواد مختلف دیگری مثل انواع سبزیجات، میگو، مرغ و ادویه های مختلف به آن اضافه می شود.

سوفریت پاژ (Sofrit Pagés)

سوفریت پاژ خورشت اصیلی است که از مخلوط مرغ، گوشت بره و سوسیس ایبیزایی تشکیل می شود. این غذا در روزها و مراسم های خاص سرو می شود، اما در بیشتر رستوران های ایبیزا قابل سفارش است.

انصیمادا (Ensaïmada)

انصیمادا نوعی شیرینی بالئارسی کوچک است که با پودر قند و گاهی اوقات با شکلات، خامه یا کدو تنبل شیرین پر می شود.

برنج ماتانزا (Arroz de Manteca)

غذای سنتی مخصوص ایبیزا از برنج، گوشت های محلی، زعفران و قارچ تهیه می شود. در واقع همان آبگوشت خودمان است که به آرامی پخته می شود و گوشت آن با هر نوع گوشتی قابل پخت است.

گریکسونرا (Greixonera)

گریکسونرا از سنتی ترین دسرهای ایبیزا به شمار می رود. ترکیبات آن شامل تخم مرغ، شکر، شیر، دارچین و پوست لیمو است.

رستوران های ایبیزا

اگر در پی خوراکی های محلی هستید (در دریای مدیترانه باید به پنیر، روغن زیتون و گوشت های پخته شده خوش طعم فکر کنید)، بازارهای محلی زیادی در اطراف منطقه وجود دارد که می توانید از آن ها محصولات تازه و محلی تهیه نموده و میل کنید.

رستوران های بی شماری وجود دارند که با هر بودجه و سلیقه ای سرو می شوند و بسیاری از آن ها فضاهای غذاخوری خیره نماینده ای را در بالای صخره ها و سواحل با منظره غروب زیبا دارند.

در ادامه معروف ترین رستوران هایی که در این منطقه وجود دارند، معرفی می کنیم:

  • کازیتا ایبیزا (Casita Ibiza)
  • ساحل بابیلون (Babylon Beach)
  • چغندر وحشی (Wild Beets)
  • سا پونتا (Sa Punta)
  • اس بولدادو (Es Boldado)
  • لیو (Lio)
  • ال چیرینگیتو (El Chiringuito)
  • هارت ایبیزا (HEART-Ibiza)
  • ال کارمن (El Carmen)
  • کافه دل مار (Café del Mar)
  • و…

مهمترین هتل های ایبیزا

ایبیزا همه نوع اقامتگاه دارد. بنابراین برای یافتن اقامتگاهی که متناسب با سبک سفر و بودجه شما باشد، مسئله ای نخواهید داشت.

معروف ترین هتل های 2، 3 و 4 ستاره ایبیزا در ادامه آورده شده است:

برترین هتل های 2 و 3 ستاره

  • د پورپل هتل بای ایبیزا فیلینگ (The Purple Hotel by Ibiza Feeling)
  • هتل کلوب پونتا پریما (Hotel Club Punta Prima)
  • پالادیوم هتل کالا لونگا (Palladium Hotel Cala Llonga)
  • هتل پوچت (Puchet)
  • هتل د رد (The Red)
  • هتل تاگوماگو (Tagomago)
  • و…

برترین هتل های 4 ستاره

  • وان ایبیزا سوییت (one ibiza suites)
  • سول بیچ هاوس ایبیزا (Sol Beach House Ibiza)
  • پالادیوم هتل پلمیرا (Palladium Hotel Palmyra)
  • هتل آلوا هاویی ایبیزا (Alua Hawaii Ibiza)
  • هتل سیمبد (Simbad)
  • هتل اینترتور میامی ایبیزا (Intertur Miami Ibiza-Hotel)
  • و…

برترین هتل های 5 ستاره

  • هارد راک هتل ایبیزا (hard rock hotel ibiza)
  • هتل کاسا کوک ایبیزا (Casa Cook Ibiza)
  • هتل فیستا هتل تانیت (Fiesta Hotel Tanit)
  • هتل گراند پالادیوم پالاس ایبیزا ریزورت اند سپا (Grand Palladium Palace Ibiza Resort and Spa)
  • هتل گرند پللدیوم وایت آیلند رسرت اند اسپا (Grand Palladium White Island Resort and Spa)
  • هتل آشوایا ایبیزا بیچ-وشوایا کلاب اند آشوایا تاور (Ushuaia Ibiza Beach-Ushuaia Club and Ushuaia Tower)
  • و…

هزینه های سفر به ایبیزا

هزینه های سفر به ایبیزا بسته به نوع سفری که انتخاب می کنید، می تواند متنوع باشد. از سایت وبلاگ همصحبت می توانید با توجه به تاریخ سفر خود، هزینه های بلیط هواپیما را تخمین بزنید و سپس سایر هزینه های سفر را برآورد کنید. میانگین هزینه های خورد و خوراک در ایبیزا حدودا 12 الی 20 یورو است.

حمل و نقل عمومی در ایبیزا

ایبیزا جزیره ای بسیار کوچک است و به راحتی می توان به نقاط مختلف آن دسترسی پیدا کرد.

اجاره ماشین و اسکوتر به وسیله شرکت هایی که این خدمات را ارائه می دهند، یکی راه های جابه جا شدن در این جزیره است. اتوبوس و تاکسی هم معمولا در بیشتر ساعات شبانه روز در اختیار افراد هستند و می توان از این وسایل نقلیه عمومی به راحتی استفاده کرد.

نکات مهم سفر به ایبیزا

  • زبان اصلی جزیره اسپانیایی است، اما بیشتر مردم محلی آلمانی یا انگلیسی هم صحبت می نمایند و رفتار اغلب مردم محلی بسیار محبت آمیز است.
  • در رستوران ها یا هتل ها انتظاری وجود ندارد که انعام پرداخت کنید، اما از آن جایی که بیشتر کارگران دستمزد بسیار پایینی دریافت می نمایند، اگر فکر می کنید خدمات شما شایسته انعام است، می توانید 10٪ از مبلغ خدمت را به عنوان انعام پرداخت کنید.
  • در نظر داشته باشید که بسیاری از سواحل بکر ایبیزا ناشناخته هستند، حتما از یک فرد محلی یاری بگیرید تا این جزیره های بکر و زیبا را به شما معرفی نمایند.

سفر به ایبیزا، این جزیره شگفت انگیز و زیبا

هر سال تابستان، کشور اسپانیا گردشگران زیادی را از نقاط مختلف شهر به خود جذب می نماید. اگر عاشق ساحل های شنی زیبا، لمس خنکای نسیم در روزهای آفتابی تابستان و شب های پرشور هستید، ایبیزا برترین تجربه سفر برای شما خواهد بود.

اگر قبلا به ایبیزا سفر نموده اید، تجربه خود را و بعلاوه اگر توصیه یا نکته خاصی در رابطه با سفر به این جزیره دارید، با ما در کامنت به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جزیره ایبیزا اسپانیا

جزیره ایبیزا در کجا قرار گرفته است؟

جزیره ایبیزا در جنوب شرقی کشور اسپانیا و در دریای مدیترانه قرار گرفته است.

برترین زمان سفر به ایبیزا چه زمانی است؟

برترین ماه ها برای مسافرت به این منطقه، از اردیبهشت تا شهریور است.

جزیره ایبیزا چقدر از بارسلونا فاصله دارد؟

ایبیزا حدودا 276 کیلومتر تا بارسلونا فاصله دارد.

منبع: فلای تودی

به "سفر به ایبیزا ، جزیره ای با شب های زنده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ایبیزا ، جزیره ای با شب های زنده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید