راهنمای برنامه ریزی سفرهای نوروزی 1401

به گزارش وبلاگ همصحبت، با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی 1401 افراد بسکمک در صدد انتخاب مقصد مناسب سفر هستند و وجود آب و هوای مناسب نیز رغبت را دوچندان نموده است. در ادامه کوشش می کنیم تا در باره بعضی از انتخاب های مناسب برای سفرهای نوروزی شما را کمک کنیم.

راهنمای برنامه ریزی سفرهای نوروزی 1401

سفر به ترکیه

تاریخ ترکیه هزارساله است و میلیونها داستان در هر گوشه آن نهفته. ترکیه را می توان اولین محل قدرت امپراتوری های بزرگ در دنیا دانست. هیتی ها، لیکیه، رومی ها، عثمانی ها و جنگ هایی بزرگ که در سرزمین تروا رخ دادند تنها چند نمونه از داستانهای امپراتوری هایی ساکن در ترکیه هستند. ترکیه مملو از غذاهای شگفت انگیز، فرهنگ غنی و آب های فیروزه ایی است. تورهای ترکیه از مجذوب کننده ترین تورهای مسافرتی برای نوروز 1401 هستند. اگر تصور شما از تورهای ترکیه سفری هزینه بر است می توانید به تورهایی مثل تور زمینی آنتالیا یا تور زمینی وان بیندیشید که قیمت های مناسب تری دارند ضمن آن که به کشوری خارجی سفر نموده و با آداب و فرهنگ مردمان سایر کشورها آشنا خواهید شد. حتی می توانید به شهرهایی همانند ازمیر فکر کنید. شهر افسوس در حدود 1500 سال قبل از میلاد مسیح یک مرکز قدرتمند به حساب می آمد. این شهر یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری ترکیه است. این شهر تاریخی در ازمیر واقع شده است و بد نیست بدانید که مردم کشور ترکیه، اِفِسوس را شهری جادویی می دانند و معبد آرتمیس که از عجایب هفتگانه دنیا است در این شهر قدیمی واقع شده است. مهمترین جاذبه های شهر افسوس عبارت اند از: تئاتر بزرگ، کتابخانه سلسوس و کلیسای سنت جان اگرچه شهر افسوس جزو بزرگ ترین شهرهای امپراتوری روم بود اما بیشتر آثار تاریخی این شهر متعلق به دوران یونانی هاست و مطمئن باشید که از بازدید آن پشیمان نخواهید شد.

سفر به ارمنستان

تور زمینی ارمنستان از دیگر گزینه های خوش قیمت پیش روی شما برای سفر نوروزی است. ارمنستان که بین دریای خزر و دریای سیاه واقع شده است در واقع مرز میان آسیا و اروپا ست. مرکز آن ایروان و زبان رسمی کشور، ارمنی ست. کشور ارمنستان که از جنوب با ایران همسایه است همیشه مقصد گردشگری شمار زیادی از ایرانیان به شمار می آید. کشور زیبای ارمنستان با جاذبه های دیدنی فراوان خود، در سال های اخیر تبدیل به یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران سراسر دنیا و بعلاوه ایرانیان شده است و امروزه تورهای زیادی با عنوان تور ارمنستان برگزار می شوند و مسافران را به شهرهای مختلف این سرزمین می برند. ارمنستان مدت های زیادی بخشی از ایران بوده است و فرهنگ مردم آن متاثر از ایرانیان است. گردشگرانی که این کشور را مقصد خود قرار می دهند، همیشه این نکته را در سفر به ارمنستان به خاطر خواهند داشت که به اولین کشور مسیحی دنیا می فرایند و کلیساها از مهم ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان می باشند. ازجمله دیگر منطقه ها گردشگری ارمنستان می توان به: دریاچه سوان، معبد گارنی، کلیسای گغارت، دره گل ها، ساختمان اپر، گاسگاد معروف به هزار پله, پارک دنیای آب ایروان و… اشاره نمود.

سفر به دبی

فستیوال تابستانی دبی که تقریبا در ماه های تیر و مرداد برگزار می گردد هم برای بچه ها و هم برای بزرگسالان مجذوب کنندهیت خاصی دارد. نمایش های بچه هاه، کنسرت های موسیقی خیابانی، نمایشگاه های غذا، نمایش فیلم های روز دنیا و… بخش هایی از جشنواره تابستانی دبی هستند و اغلب ایرانیان دبی را با این فستیوال ها می شناسند اما حقیقت این است که دبی در تابستان آب و هوای گرمی دارد و بهار فصل مناسب تری برای سفر به آن محسوب می گردد بنابراین یکی دیگر از انتخاب های خوب برای سفرهای نوروزی دبی است. شهر دبی مملو از مراکز خرید و بازارهای گوناگون است که خرید و گشت و گذار در آن ها برای بسیاری از مسافرین از مجذوب کنندهیت ویژه ای برخوردار است. اما فستیوال خرید دبی، خرید کردن را به معنای واقعی به یک سرگرمی تبدیل نموده است. چرا که در طول مدت جشنواره خرید، بیشتر فروشگاه های شهر دبی اجناس با کیفیت خود را با حراج های واقعی و با قیمت های اندک و بسیار باور نکردنی به فروش می رسانند. در جشنواره خرید دبی، از لباس گرفته تا لوازم الکترونیکی و هر آنچه به ذهنتان برسد را می توانید با مقرون به صرفه ترین قیمت ممکن خریداری نمایید.

سفر به شهر ابوظبی امارات

شهر ابوظبی در زمان های قدیم با نام ام النار شناخته می شد و بعدها ابوظبی نام گرفت. وجه تسمیه آن حضور آهوان (ظباء) در این منطقه پیش از انسان به علت وجود آب شرب شیرین بود. اولین ساکنان این منطقه قبیله بنی یاس در سال 1761 بودند. ابوظبی که مرکز امارات متحده عربی و بعلاوه بزرگ ترین شهر آن با مساحتی بالغ بر 67٬340 کیلومتر مربع هست به حاکمیت شیخ خلیفه ابن زاید آل نهیان اداره می گردد، به سبب نزدیکی به سواحل جنوبی خلیج فارس برای ایرانیان نامی آشنا ست. این شهر در سال 2008 گران ترین شهر دنیا شناخته شد. جالب است بدانید که غزال یا آهو جزو حیوانات ملی کشور امارات به شمار می آیند. این شهر از سفرهای قیمت مناسب در نوروز برای مسافرانی است که از دید آنها دبی شهری گران برای سفر محسوب می گردد.

منبع: فوت و فن

به "راهنمای برنامه ریزی سفرهای نوروزی 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای برنامه ریزی سفرهای نوروزی 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید