امیرعبداللهیان در مصاحبه با وزیرخارجه کره جنوبی: مشکل دسترسی به اموال هر چه سریعتر حل گردد، ادامه وضع موجود برای مردم ایران غیرقابل تحمل است

به گزارش وبلاگ همصحبت، در تماس تلفنی بعد از ظهر امروز چانگ ایی ینگ وزیر امور خارجه جمهوری کره (کره جنوبی) با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات مربوط به دسترسی کشورمان به منابع اقتصادی موجود در کره مورد مصاحبه و گفتگو نهاده شد.

امیرعبداللهیان در مصاحبه با وزیرخارجه کره جنوبی: مشکل دسترسی به اموال هر چه سریعتر حل گردد، ادامه وضع موجود برای مردم ایران غیرقابل تحمل است

به گزارش وبلاگ همصحبت، امیر عبداللهیان در این گفتگوی تلفنی باتمجید از روابط محبت آمیز دو کشور در دهه های گذشته، بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر روابط تاکید نمود.

وی در عین حال از ایجاد مشکل در عدم استرداد اموال ایران نزد بانک های کره به شدت انتقاد کرد.

وزیر خارجه کشورمان خواستار حل هرچه سریعتر مشکل دسترسی کشورمان به اموال خود در کره، در جهتی خارج از بن بست حاضر که به علت تبعیت از جهت ترسیم شده از سوی آمریکا بوجود آمده است، گشت تا امکان دسترسی کشورمان به منابع اقتصادی خود و در پی آن امکان خرید داروهای اساسی و سایر اقلام فراهم گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید نمود: متاسفانه به علت عدم رسیدگی به مشکل منابع اقتصادی ایران در کره و توقف مراودات تجاری بین دو کشور و حتی محدودیت های ایجاد شده در فرایند تجارت اقلام بشر محبت آمیز، مردم ایران از این شرایط به شدت ناراضی بوده و ادامه وضع موجود برای آنها غیر قابل تحمل هست.

چانگ ایی ینگ وزیر امور خارجه جمهوری کره هم در این گفتگوی تلفنی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور، بر ضرورت حل مسائل روابط تاکید نمود و گفت: همچنان پیگیر دسترسی کشورمان به منابع اقتصادی خود در کره خواهد بود.

وی بعلاوه از خبر منتشر شده در مورد منع ورود کالاهای کره ای به ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار رسیدگی به موضوع شد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "امیرعبداللهیان در مصاحبه با وزیرخارجه کره جنوبی: مشکل دسترسی به اموال هر چه سریعتر حل گردد، ادامه وضع موجود برای مردم ایران غیرقابل تحمل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان در مصاحبه با وزیرخارجه کره جنوبی: مشکل دسترسی به اموال هر چه سریعتر حل گردد، ادامه وضع موجود برای مردم ایران غیرقابل تحمل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید