کره شمالی:واشنگتن جایگاهی برای قضاوت دو کره ندارد

به گزارش وبلاگ همصحبت، کره شمالی در واکنش تند به آمریکا خاطرنشان کرد که واشنگتن در جایگاهی نیست که بخواهد در مورد مسائل میان دو کره نظر بدهد.

کره شمالی:واشنگتن جایگاهی برای قضاوت دو کره ندارد

به گزارش رویترز، به دنبال دخالت وزارت امورخارجه آمریکا در مسائل میان کره شمالی و جنوبی، پیونگ یانگ گفت، اگر واشنگتن می خواهد انتخابات ریاست جمهوری موفقی را برگزار کند، بهتر است ساکت بماند.

کوون جونگ گون مدیرکل امور آمریکا در وزارت امورخارجه کره شمالی در بیانیه ای گفت: من از بازی دوگانه آمریکا متعجبم، از یک طرف مشتاق متوقف کردن روابط میان دو کره است و از طرف دیگر وقتی روابط به تیرگی گرایش پیدا می کند، آمریکا از عدم عملکرد صحیح برخوردار می شود.

جونگ گون از آمریکا خواست دهان خود را بسته نگهدارد. وی افزود: این نه تنها به نفع ایالات متحده است، بلکه برای انتخابات موفقیت آمیز ریاست جمهوری پیش رو نیز خوب است.

وزارت امورخارجه آمریکا سه شنبه شب در مورد اقدام های اخیر کره شمالی برای قطع روابط با کره جنوبی اظهار ناامیدی کرد و از پیونگ یانگ خواست تا به دیپلماسی و همکاری بازشود.

وزارت خارجه آمریکا موضع خود مبنی بر حمایت و پشتیبانی از همکاری های میان دو کشور را دوباره تکرار و گفت که با کره جنوبی هماهنگی می کند تا همکاری در فرایند پیشرفت خلع سلاح های هسته ای انجام شود.

خبرگزاری کره شمالی صبح سه شنبه گفت که این کشور در پاسخ به پخش اعلامیه هایی علیه پیونگ یانگ توسط فعالان کره جنوبی، امروز خطوط ارتباطی با سئول را قطع می کند.

براساس این گزارش، پیونگ یانگ خط ارتباطی میان مقام های شمال و جنوب و سایر راه های ارتباطی را از ساعت دوازده روز نهم ژوئن (20 خرداد) قطع و تعطیل می کند.

این راه های ارتباطی شامل خطوط ارتباطی دریاهای شرق و غرب میان ارتش های دو کشور، خط ارتباطی آزمایشی میان دو کره و خط تماس ویژه میان حزب کمونیست کارگران کره شمالی و کاخ آبی ریاست جمهوری کره جنوبی می شود.

برخی فعالان کره جنوبی در روزهای اخیر اقدام به انتشار اوراق و بادکنک های تبلیغاتی در منطقه مرزی با کره شمالی کرده اند.

فعالان و گروه های ضد کره شمالی با استفاده از این اقدام تبلیغاتی، عمدتاً به دنبال اعتراض به برنامه هسته ای نظامی کره شمالی و انتقاد از حقوق بشر در آن کشور هستند.

این تهدیدها در حالی است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی در سال 2018 سه بار با هم دیدار کردند.

پیونگ یانگ پس از شکست گفت وگوهای سال گذشته کیم جونگ اون و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در هانوی پایتخت ویتنام، بخش عمده ای از تماس های خود را با سئول قطع کرد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "کره شمالی:واشنگتن جایگاهی برای قضاوت دو کره ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی:واشنگتن جایگاهی برای قضاوت دو کره ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید