نامه کره شمالی به سازمان ملل درباره بحران غذایی در 2019: سرانه جیره مردم کشور نصف شده ، با کمبود 1.4 میلیون تن مواد غذایی مواجهیم

به گزارش وبلاگ همصحبت، کره شمالی در نامه ای به سازمان ملل درباره بحران غذایی در سال 2019 هشدار و از نصف شدن سرانه جیره مردم این کشور اطلاع داد و خواهان یاری سازمان های بین المللی در این زمینه شد.

نامه کره شمالی به سازمان ملل درباره بحران غذایی در 2019: سرانه جیره مردم کشور نصف شده ، با کمبود 1.4 میلیون تن مواد غذایی مواجهیم

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که کره شاقتصادی در نامه ای بدون تاریخ به سازمان ملل که به رویت این خبرگزاری رسیده، درباره بحران غذایی در سال 2019 در این کشور هشدار داد.

در این نامه آمده است که کره شاقتصادی با کمبود 1.4 میلیون تن مواد غذایی در امسال میلادی روبرو شده و سرانه جیره غذایی مردم این کشور را نصف نموده است.

نمایندگی کره شاقتصادی در سازمان ملل که این نامه را ارائه نموده، این بحران را ناشی از افزایش متوسط دمای هوا، خشکسالی، سیل و تحریم های سازمان ملل دانسته است.

انتشار این نامه دو صفحه ای در حالی انجام می گردد که قرار است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته بعد با کیم جونگ اون رهبر کره شاقتصادی ملاقات کند.

کره شاقتصادی در ازای برطرف تحریم های سازمان ملل، سرانجام دادن به جنگ دو کره و دریافت تضمین های امنیتی به واشنگتن وعده توقف برنامه هسته ای و خلع تسلیحات هسته ای را داده است.

15 عضو شورای امنیت سازمان ملل از سال 2006 تاکنون به اتفاق آرا تحریم ها علیه کره شاقتصادی را با هدف قطع منابع اقتصادی برای برنامه هسته ای پیونگ یانگ، تشدید نموده اند.

کره شاقتصادی در نامه خود به سازمان ملل خواهان یاری سازمان های بین المللی به بحران غذایی در این کشور شده است.

در این نامه فراوری مواد غذایی در کره شاقتصادی 4.951 میلیون تن در سال 2018 عنوان شده که نسبت به سال پیشین 503 هزار تن کاهش داشته است.

کره شاقتصادی در حال حاضر تنها امکان واردات 200 هزار تن و فراوری 400 هزار تن مواد غذایی را دارد که شکاف حاصل از این کمبود جیره سرانه 550 گرمی مواد غذایی را به 300 گرم کاهش می دهد.

استفان دوژاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل با اشاره به یاری ها و مشاوره های سازمان های بین المللی به دولت پیونگ یانگ، گفت: این سازمان ها سال گذشته تنها امکان یاری به یک سوم از 6 میلیون نفر از مردم کره شاقتصادی که تخمین زده می شد نیازمند غذا باشند را داشتند.

دوژاریک همچنین تاکید نمود که تنها یک چهارم از درخواست 111 میلیون دلاری سازمان ملل برای یاری به بحران غذایی کره شاقتصادی در سال 2018 تامین شد.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: به طور کلی 10.3 میلیون نفر از مردم کره شاقتصادی (نصف جمعیت این کشور) نیازمند غذا بوده و 41 درصد از مردم دچار سوء تغذیه هستند.

رهبر کره شاقتصادی در اولین نشست خود با ترامپ در ماه ژوئن سال 2018 در سنگاپور موافقت کرد که خلع سلاح هسته ای را با هدف تضمین امنیت شبه جزیره کره در برابر تضمین های امنیتی از واشنگتن بپذیرد.

با این حال در چند ماه گذشته و بعد از نشست نخست، پیشرفت چندانی در مذاکرات دو کشور و فرایند خلع سلاح هسته ای ایجاد نشده است.

پیونگ یانگ خواهان کاهش و یا برداشتن تحریم های آمریکا و سازمان ملل علیه خود در برابر اقدام های اجرا شده مانند انهدام یک سایت آزمایش موشک های هسته ای است، اما واشنگتن این نوع اقدام ها را بی فایده می داند.

نشست بعدی ترامپ و کیم در روز های 27 و 28 فوریه (8 و 9 اسفندماه) در هانوی پایتخت ویتنام برگزار می گردد.

منبع: انتخاب

به "نامه کره شمالی به سازمان ملل درباره بحران غذایی در 2019: سرانه جیره مردم کشور نصف شده ، با کمبود 1.4 میلیون تن مواد غذایی مواجهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه کره شمالی به سازمان ملل درباره بحران غذایی در 2019: سرانه جیره مردم کشور نصف شده ، با کمبود 1.4 میلیون تن مواد غذایی مواجهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید