چمران: احداث تراموا احتیاج به مطالعه دارد ، اگر پیش پرداخت واگن مترو را بدهند، شیرینی می دهم

به گزارش وبلاگ همصحبت، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در امسال تنها مطالعات احداث تراموا انجام می گردد و عملیات اجرایی آن شروع نخواهد شد.

چمران: احداث تراموا احتیاج به مطالعه دارد ، اگر پیش پرداخت واگن مترو را بدهند، شیرینی می دهم

به گزارش وبلاگ همصحبت، مهدی چمران پیش از شروع یکصدوچهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع وبلاگ همصحبت اظهار کرد: امروز روز معلم و سالروز شهادت دکتر مطهری است و هفته سلامت هم هست؛ لذا امروز در صحن شورا تقدیری از معلمان و دست اندرکاران حوزه سلامت انجام می گردد. بعلاوه خانم سوده نجفی نطق پیش از دستوری در ارتباط با هفته سلامت خواهند داشت.

وی اضافه کرد: پیش تر طرحی در ارتباط با شعار سال یعنی جلوگیری از تورم، اشتغالزایی و فراوری در شورا مطرح شده بود تا شهرداری تهران مکلف گردد با برنامه ریزی طرحی برای تحقق شعار سال ارائه کند. بی تردید برنامه های اجرایی که داریم به منابع مالی ارتباط دارد و کوشش می نماید که از ایجاد تورم جلوگیری گردد. در حقیقت با اجرای به موقع پروژه ها و بهره گیری از تسهیلات بانکی می توانیم از ایجاد تورم جلوگیری نموده و نسبت به تحقق شعار سال و منویات رهبری حرکت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: موضوع دیگری که در جلسه امروز مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد تفریغ بودجه سال 1400 است. این در شرایطی است که شش ماهه نخست سال 1400 مربوط به فعالیت شورای پنجم و شش ماهه دوم مربوط به فعالیت شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم است. تمام کوشش ما این است که حساآنالیز ها و تفریغ بودجه ها به موقع در صحن شورا انجام گردد. علاوه بر این در جلسه امروز تعداد حسابرسی مورد آنالیز قرار می گیرد.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص احتیاج شهر تهران به احداث تراموا و تاکید شهردار تهران برای بهره گیری از این مد حمل و نقلی، گفت: حمل و نقل عمومی از شورای شهر تهران شروع شد و شورا اعتبار شهرداری که 78 هزار میلیارد تومان بود روی 65 هزار میلیارد تومان تنظیم کرد و 10 هزار میلیارد تومان را هم به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص داد و در حقیقت تأکید مدیریت شهری بر روی بخش حمل و نقل عمومی است. علاوه بر امکانات وزارت کشور با توجه به این که کافی نیست این مبلغ اضافه شده و برای تأمین اتوبوس و مترو به کار گرفته می گردد. امیدواریم 2500 دستگاه اتوبوسی که باید در امسال به حمل و نقل عمومی اضافه گردد تا انتها سال محقق گردد و اگر توانستیم علاوه بر این تعداد نیز اتوبوس به ناوگان تزریق کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص واگن های مترو نیز امیدواریم مشکل پیش پرداخت ها حل گردد که در این صورت ما مسرور می شویم و به همه اعضای شورا شیرینی می دهیم. اگر پیش پرداخت انجام گردد مقرر شده با همین مقدار پیش پرداخت به جای 630 دستگاه 710 واگن دریافت کنیم.

رییس شورای شهر تهران در خصوص احداث تراموا اظهار کرد: باید مطالعات احداث تراموا انجام گردد و لایحه آن به شورا ارسال گردد. تراموا چیزی است که در دنیای کنونی خیلی به آن توجه نمی گردد باید ضرورت آن تشخیص داده گردد که اگر در مطالعات این موضوع تعیین گردد قطعا مورد حمایت شورا و شهرداری قرار می گیرد. قطعا امسال کار مطالعاتی این موضوع انجام می گردد و عملیات اجرایی نخواهیم داشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "چمران: احداث تراموا احتیاج به مطالعه دارد ، اگر پیش پرداخت واگن مترو را بدهند، شیرینی می دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمران: احداث تراموا احتیاج به مطالعه دارد ، اگر پیش پرداخت واگن مترو را بدهند، شیرینی می دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید