چطور بدون آرایش زیبا باشیم؟

به گزارش وبلاگ همصحبت، اگر عادت دارید هر روز از لوازم آرایشی بسیاری بهره ببرید، احتمالا برایتان سخت است ظاهر طبیعی و واقعی خود را با همه ایرادات، لکه های پوستی و دیگر مشکلاتی که روی صورت دیده می گردد، بپذیرید. ولی باید بدانید آرایش کردن همیشگی و مداوم هم عادت درستی نیست. پوست صورت به تنفس احتیاج دارد، پس باید اجازه دهید به راحتی نفس بکشد. شما باید بتوانید بدون نگرانی از نبود کرم پودر و کانسیلر روی پوستتان هم احساس رضایت داشته باشید. پس با رعایت 5 نکته ساده که در ادامه ذکر می گردد، می توانید بدون آرایش هم زیبا بمانید.

چطور بدون آرایش زیبا باشیم؟

1- اعتماد به نفس خود را بالا ببرید

اگر می خواهید بدون آرایش هم زیبا باشید، باید قبل از هر اقدامی اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. چنانچه هر مسئله ای مثل خال، کک و مک یا جوش روی صورتتان وجود دارد که موجب ناراحتی یا کمبود اعتماد به نفس در شما می گردد، آنها را زیر لایه ای از لوازم آرایش نپوشانید. آیا به راستی خود را به طور طبیعی و آن گونه که هستید، دوست می دارید؟

راهکارها و روش های تقویت اعتماد به نفس

نباید از لوازم آرایشی به عنوان ماسکی استفاده کنید که صورت دوست داشتنی تان را مخفی کند. بلکه بهتر است یاد بگیرید خود را همان طور که هستید، با همه ایرادات و کاستی ها یا همه آنچه به تصور شما نقص هستند، قبول کنید. حتی اگر خودتان خال یا کک و مک روی صورتتان را دوست ندارید، شاید اطرافیان عاشق آن باشند.

2- از خود مراقبت کنید تا بدون آرایش هم زیبا باشید

زمانی که بیشتر مراقب خود باشید، زیبا بودن بدون آرایش بسیار ساده تر خواهد بود. برای مثال یک رژیم غذایی سالم و مناسب یاری می نماید پوست مرطوب، شفاف و بهتری داشته باشید و لکه کمتری روی صورتتان ظاهر گردد. به این ترتیب توصیه می گردد میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید و به اندازه کافی آب بنوشید.

10 راهکار مؤثر برای مراقبت از پوست

البته اگر عادات بدی در زندگی داشته باشید، حتی رژیم غذایی صحیح هم به تنهایی یاری کننده نخواهد بود. مثلا سیگار کشیدن باعث کدر شدن پوست می گردد و خطوط سطح آن را افزایش می دهد. خود را از عادات نادرست زندگی رها کنید و به سراغ عادت های بهتر بروید تا پوست زیباتری داشته باشید.

3- از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب اهمیت بسیاری دارد، این محصول نه تنها باعث جلوگیری از سرطان پوست می گردد، بلکه یاری می نماید تا از داشتن پوست سالم تر و صاف تر لذت ببرید. با وجود آنکه بسیاری از افراد به این محصول مراقبتی بی توجه هستند، ولی باید بدانید که اگر بدون محافظت از پوست در معرض آفتاب قرار بگیرید، در طول زمان لکه های پوستی ظاهر می شوند. به طور معمول این لکه های پوستی در قسمت های خاصی از پوست صورت مثل گونه ها، پیشانی و لب بالایی به وجود می آیند.

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب؛ تا چه اندازه در خصوص محصولات ضد آفتاب می دانید؟

استفاده از محصولات ضد آفتاب حتی در فصل زمستان هم توصیه می گردد تا دیگر مجبور نباشید برای پوشاندن لکه های پوستی از لوازم آرایشی استفاده کنید. از قلم نیاندازید که آفتاب ممکن است موجب پیری زودرس پوست گردد. پس پوست خود را در برابر خورشید محافظت کنید تا بدون آنکه در معرض خطر باشید، از مزایای آفتاب استفاده کنید یا پوست خود را برنزه کنید.

4- صورت خود را بشویید

یکی دیگر از روش های زیبا بودن بدون آرایش، تمیزی و پاکیزگی صحیح پوست است. آیا هر شب صورت خود را می شویید؟ با وجود آنکه بیشتر افراد بعد از بیدار شدن از خواب، صورت خود را می شویند، ولی بهتر است به جای صبح، شب و قبل از خواب آن را بشویید. البته اگر پوست چربی دارید، می توانید دو بار در روز صورتتان را شستشو دهید.

6 عادت صحیح برای تمیز کردن پوست های ترکیبی

پوست تمیز به طور طبیعی عیب و مسائل کمتری دارد، پس اگر به شستشوی آن اهمیت دهید، از ایجاد جوش سرسیاه و جوش قرمز روی پوست هم جلوگیری نموده اید. انتخاب و استفاده از صابون مناسب هم بسیار مهم است زیرا ترکیبات مناسب با نوع پوست صورت می توانند پوست شفاف و سالمی را به شما هدیه دهند.

پاک کردن آرایش نیز به اندازه ای اهمیت دارد که متخصصان همواره بر آن تاکید دارند. رفتن به تخت خواب و خوابیدن با آرایش یک اشتباه بزرگ است. اگر هر از گاهی به دلیل خستگی و بدون شستن صورت خوابتان برد، مسئله ای ندارد. ولی نباید آن را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید.

هر آنچه که باید در خصوص پاک کننده صورت بدانید

5- آب رسانی پوست را به درستی انجام دهید

به اندازه کافی آب بنوشید تا بدنتان رطوبت لازم را در اختیار داشته باشد. البته در کنار مصرف آب باید از پوست خود هم مراقبت کنید تا تاثیر مطلوب مشاهده گردد. به یاد داشته باشید که همواره بعد از شستن صورت، پوست خود را با استفاده از محصولات آب رسان و مناسب، رطوبت رسانی کنید. اگر پوستتان چرب است، برای رطوبت دهی به آن کرم های بدون چربی بهترین انتخاب خواهند بود.

اشتباهات رایج در استفاده از کرم صورت

عادت کنیم بدون آرایش زیبا باشیم

زیبا بودن بدون آرایش یک عادت سالم است که می توان به سادگی به آن دست پیدا کرد. به جای آنکه مسائل پوست خود را با محصولات قوی آرایشی بپوشانید، به سراغ عادت های جدید و سالم تری بروید تا از تشکیل و به وجود آمدن ایرادات پوستی جلوگیری کنید.

اگر نکات ذکر شده را جدی نگیرید، بعد از مدتی پوستتان به شرایط وخیم تری دچار می گردد. پس نکات و روش های گفته شده را در برنامه زندگی خود قرار دهید و آنها را به عادت های جدید تبدیل کنید تا پوست بهتر و بهتری داشته باشید. به زودی متوجه می شوید که به راحتی می تواند بدون آرایش هم زیبا بود، زیرا پوست زیبا تاثیر به سزایی در زیبایی صورت دارد.

14 ماده مضر در لوازم آرایش که باید از آن ها دوری کنید

منبع: Step To Health

منبع: دیجیکالا مگ

به "چطور بدون آرایش زیبا باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بدون آرایش زیبا باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید