پیش نویس لایحه اصلاح اصل 44 قانون اساسی به دولت رفت

به گزارش وبلاگ همصحبت، تهران (پانا) - وزیر امور مالی و دارایی از تهیه پیش نویس لایحه اصلاح قانون اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی اطلاع داد و گفت: در این پیش نویس تمام فرایند واگذاری های 15 سال گذشته سازماندهی شده است.

پیش نویس لایحه اصلاح اصل 44 قانون اساسی به دولت رفت

سیداحسان خاندوزی در حاشیه نشست با فعالان تشکل های دانشجویی که به مناسبت 16 آذر روز دانشجو برگزار گردید، از تهیه پیش نویس لایحه اصلاح قانون اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی اطلاع داد.

وزیر امور مالی و دارایی با بیان اینکه یکی از وعده های وی زمان رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی این موضوع بوده است، گفت: با توجه به وجود نارضایتی هایی که از فرایند بعضی واگذاری های گذشته وجود داشت و باید علاج می شد، کوشش کردیم در دولت سیزدهم این واگذاری ها با فرایندی متفاوت و با اصلاح ریل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پیش نویس لایحه یادشده، مبتنی بر یک آسیب شناسی بسیار مفصل است اضافه نمود: در این پیش نویس تمام فرایند واگذاری های 15 سال گذشته سازماندهی شده و نقاط قوتی که باید ادامه پیدا کند و نقاط ضعفی که وجود داشته و موجب به وجود آمدن بعضی آثار و پیامدهای شدید اجتماعی و مالی و حتی امنیتی و منطقه ای شده مورد آنالیز قرار گرفته است.

وزیر اقتصاد تاکید نمود: نقطه کانونی این است که تا حد ممکن به سمت کاهش رد دیون که یکی از مسائل از گذشته تا سال جاری بوده حرکت کنیم و یکی دیگر از اصلاحات بحث پیمان مدیریت است به این معنا که مالک شدن بنگاه های دولتی پاداشی برای مدیران بهره ور و سالم باشد.

خاندوزی در تبیین بیشتر این موضوع اضافه نمود: بعد از آنکه در عمل ثابت شد مدیران می توانند بنگاه های دولتی را با استانداردهای تخصصی و بدون مسائل و مسائل و مفاسدی که گاهی اوقات وجود داشته اداره نمایند، انتقال مالکیت به آنها رخ خواهد داد.

وی ابزار امیدواری کرد: در آینده حجم این نوع واگذاری ها افزایش پیدا کند تا تغییر مهمی در اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی ببینیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "پیش نویس لایحه اصلاح اصل 44 قانون اساسی به دولت رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش نویس لایحه اصلاح اصل 44 قانون اساسی به دولت رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید