وجود 4 هزار روان شناس نما در کشور

به گزارش وبلاگ همصحبت، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: 4 هزار روان شناس نما در کشور وجود دارد که از این تعداد، تخلف 450 نفر احراز شده است.

وجود 4 هزار روان شناس نما در کشور

به گزارش باشگاه وبلاگ همصحبت، نزدیک به 3 سال می گردد که با شدت همه گیری ویروس منحوس کرونا نحوه فعالیت دربرخی مشاغل دستخوش تغییر قرار گرفته است، به عنوان مثال روانشناسی و مشاوره یکی از مشاغل حساسی است که در دوران کرونا به یکباره با تغییراتی همراه شد، تغییراتی مثل عدم حضور مراجعه نماینده در مراکز درمانی و یا پیشنهادات خارج از عرف برای تخلیه روان جوانان.

اما سوال اینجاست یک مشکل و اختلال حساسی مانند روانشناسی باید در فضای مجازی درمان گردد و یا فضای حقیقی؟ آیا این افراد روانشناس واقعی هستند؟

افرادی که با حضور در شبکه های مجازی و با پیشنهادات گا ها خارج از عرف به ظاهر سعی در بهبود سلامت روان انسان ها دارند، باید در جواب بگوییم خیر این افراد روانشناس نیستند و نام آن ها روانشناس نما و یا همان روانشناسان زرد است، این افراد با یک هدف تعیین وارد زندگی افراد شده و با ترفند های خاص خود سعی در فروپاشی زندگی خانواده ها دارند.

اما روانشناس زرد کیست؟ روانشناس زرد به آن دسته از افرادی گفته می گردد که بدون هیچ مدرک دانشگاهی و بنابر تجربه و تنها با تکیه بر یک فن بیان خوب، مطالب غیرعلمی و کذب را در فضای مجازی منتشر می نمایند.

اسامی 7 هزار روانشناس مورد تائید در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاره کشور

محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور می گوید: تعرفه روانشناسان برای هر 45 دقیقه مشاوره در کشور طبق مصوبه هیات دولت و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور برای روانشناسان مقطع کارشناسی ارشد 130 هزار تومان و برای روانشناسانی با مدرک دکتری 187 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

او در ادامه گفت: بعلاوه در حال حاضر7 هزار روانشناس مورد تائید سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در کشور وجود دارد و نزدیک به 33 هزار نفر به صورت کارآموز هستند که مجموع تعداد روانشناسان و مشاوره ها نزدیک به 40 هزار نفر می رسد.

4 هزار روانشناس نما در کشور وجود دارد

او گفت: در حال حاضر 4 هزار روان شناس نما در کشور وجود دارد که از این تعداد تخلف 450 نفر از آن ها احراز شده و در روز های آینده اسامی آن ها به عنوان متخلف در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور درج می گردد تا افراد جامعه از اسامی این افراد آگاه شوند.

حاتمی می گوید از افزایش این دسته از افراد در حوزه روانشناسی و مشاوره نگران هستیم و به تمامی هموطنان توصیه می کنیم برای دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره چه در حوزه خانواده و چه در حوزه بچه ها و نوجوانان حتما به روان شناسان و مشاورانی که پروانه خود را از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور دریافت نموده اند مراجعه نمایند.

خدمات روانشناسی باید به صورت حضوری انجام گردد

به گفته این مسئول حوزه سلامت روان، خدمات روانشناسی و مشاوره نباید خارج از محدوده زمانی و مکانی رخ دهد، خدمات این نوع از مسائل باید به گونه ای باشد که هر دو فرد یعنی خدمت دهنده و خدمت گیرنده در یک مکان تعیین و به صورت حضوری درباره موضوع و برطرف آن صحبت نمایند.

حاتمی از هموطنان درخواست کرد برای دریافت اسامی روان شناسان مورد تائید مردم می توانند به سایت سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور مراجعه نمایند و در صورت بروز تخلف به شماره 8605152 بازرسی سازمان اطلاع دهند.

او در خاتمه از افرادی که از مسائل و آسیب های روحی و روانی رنج می برند خواست به مطالب فضای مجازی اعتماد ننمایند، زیرا نیمی از مطالب درج شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فاقد ارزش اعتبار هستند و هیچ گونه پایه علمی ندارند.

منبع: فرارو

به "وجود 4 هزار روان شناس نما در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 4 هزار روان شناس نما در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید