جنرال موتورز و کنترل مسافت ها

به گزارش وبلاگ همصحبت، مدیریت مسافت در دستان جنرال موتورز

جنرال موتورز توانست برد حرکت را در خودروهای الکترونیکی خود راه اندازی کند. این شرکت در بیانیه ای در خصوص ثبت حق نشر این سیستم، گفته است امکان نمایش برد حرکت خودروی الکتریکی یک اقدام الهام بخش است که باعث کاهش نگرانی راننده می گردد. بخشی از این بیانیه در ادامه آمده است:

جنرال موتورز و کنترل مسافت ها

با توجه به این نکته که تکنولوژی به کار رفته در خودروهای الکتریکی شاهد پیشرفت های تقریبا جدیدی است و بعلاوه مدت زمان مورد احتیاج برای شارژ دوباره باتری این نوع خودروها قابل ملاحظه و از طرف دیگر، مکان های عمومی تعبیه شده برای انجام این کار بسیار محدود است، اطلاع داشتن از برد حرکتی خودرو باعث کاهش نگرانی راننده در خصوص انتها شارژ خودرو قبل از اتمام سفر می گردد. با وبلاگ همصحبت همراه باشید:

کاملا مسلم است که پیش از این امکان نمایش برد حرکت در خودروی الکتریکی شورولت بولت (Chevy Bolt EV)، بسیار کارساز است. این سیستم به رانندگان مجوز داده تا با اطمینان بیشتری به رانندگی در خودروی الکتریکی خود بپردازند. حال جنرال موتورز میخواهد این تکنولوژی را با قیمت پایین برای تمام رانندگان خودروهای الکتریکی مهیا سازد. این سیستم می تواند با توجه به مقدار شارژ باقی مانده و نحوه رانندگی راننده، اعداد دامنه حرکت خودرو را به روش جالبی در داشبورد خودرو به نمایش بگذارد؛ برد حرکت خودرو به علاوه حداکثر و حداقل برد رانندگی از جمله این اطلاعات هستند.

خودروهای الکتریکی موجود، مجهز به یک رایانه هستند که به راننده نشان داده چه مقدار مسافتی را می توان با شارژ موجود در خودرو پیمود. با این حال زمانی که راننده یک مسافت تعیین برای اتمام سفر خود در نظر دارد، امکان دارد در میانه سفر از مقدار مسافت طی شده و مسافت باقی مانده آگاه نباشد. با کم شدن برد حرکتی خودرو، این نگرانی به طور فزاینده در راننده افزایش می یابد که آیا قبل از رسیدن به مقصد و یا رسیدن به یک ایستگاه شارژ، انرژی خودرو تمام می گردد یا خیر. بنابراین؛ داشتن اطلاعات مفید و اضافی می تواند به کاهش استرس راننده خودروی الکتریکی کمک رساند.

نکته جالب این است که جنرال موتورز سال ها در خصوص اضطراب برد (range anxiety) صحبت نموده است و حتی در سال 2010 تصمیم داشت این عبارت را به عنوان یک علامت تجاری به ثبت برساند، اما بعدا از انجام این کار منصرف شد. در آن موقع شرکت های سازنده خودروهای الکتریکی دیگر، مانند تسلا، زیاد درگیر این موضوع نبودند. بعلاوه دانشگاه MIT برآورد نموده است که 87 درصد ترددها در روزهای با خودرو در ایالات متحده می تواند به وسیله خودروهای الکتریکی انجام گردد.

به عبارت دیگر؛ موضوع اضطراب برد بیش از مقدار واقعی، مهم جلوه داده شده است. اکنون که جنرال موتورز میخواهد فراوری خودروهای الکتریکی را با جدیت دنبال کند، باید نگرانی ها در خصوص این موضوع را کم نموده و مردم بیشتری را برای خرید خودروی بولت قانع کند. واقعا خنده دار است که جنرال موتورز بعد از معرفی خودروی الکتریکی با برد زیاد، هنوز روی عبارت اضطراب برد مانور می دهد.

در هر صورت، زمانی که شما برای آزمایش بولت پشت فرمان می نشینید، به یاد داشته باشید؛ دانستن این که قبل از اتمام انرژی چند مایل تا مقصد خود فاصله دارید، سودمند است.

منبع: الی گشت

به "جنرال موتورز و کنترل مسافت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنرال موتورز و کنترل مسافت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید