مصوبات جدید ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر

به گزارش وبلاگ همصحبت، ادامه تعطیلی تالارهای پذیرایی و عروسی و تعطیلی پارک ها و سواحل استان بوشهر در نشست شنبه اول تیر ستاد استانی مقابله با کرونا به تصویب رسید.

مصوبات جدید ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر

به گزارش وبلاگ همصحبت آنلاین به نقل از ایسنا، در این نشست که به ریاست عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر برگزار گردید موارد زیر به عنوان دیگر تصمیمات ستاد استانی مصوب شد.

استاندار بوشهر در این نشست اعلام کرد: شرایط استان در خصوص بیماری کرونا نگران نماینده است، ضمن قدردانی از همراهی و همکاری مردم و اصناف در فاز نخست بیماری کرونا، انتظار داریم در فاز دوم هم مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نسبت به کاهش فرایند شیوع کرونا همکاری لازم را انجام دهند.

وی اعلام کرد: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت ننموده و از ماسک استفاده ننمایند با شرایط به مراتب بدتری روبرو خواهیم شد.

استاندار بوشهر اعلام کرد: تا شب گذشته کل موارد ابتلا به کرونا در استان 4 هزار و 422 مورد و فوتی ها هم به 45 نفر رسیده است.

در تصمیمات امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا قرار شد تعطیلی تالارهای پذیرایی و عروسی و تعطیلی پارک ها و سواحل استان ادامه داشته باشد.

همچنین هر فروشگاهی که در استان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرد بلافاصله توسط ادارات صمت، تعزیرات حکومتی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تعطیلی آن اقدام و پلاکاردی هم مبنی بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی صنف موردنظر نصب گردد.

استاندار اضافه نمود: ضرورت توجه بیشتر بانک ها به رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم دریافت اقساط به صورت حضوری باشد.

در این نشست مقرر شد با همکاری فرمانداران، روسای شوراها و بزرگان مناطق مختلف استان، فرهنگ سازی لازم برای جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و ترحیم انجام گردد.

فرمانداران با یاری شبکه های بهداشت و درمان و فعالان اجتماعی پویش رعایت بهداشت و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را راه اندازی نموده و راهکارهای استفاده از ظرفیت فعالان اجتماعی برای نظارت بر بازار و سواحل شناسایی گردد.

از دیگر موارد این نشست ضدعفونی کردن شهرها توسط شهرداری ها و رعایت جدی پروتکل های بهداشتی در ترمینال های مسافری، فرودگاه و اسکله ها و بنادر بود.

جمع آوری و تعطیلی مراکز عرضه قلیان در استان هم از دیگر تصمیمات این نشست بود.

فرماندهی ارشد نظامی استان نیز باید امکانات نقاهتگاهی و قرنطینه ای را برای موارد بستری آماده کند و کارمندانی که تست کرونا می دهند تا زمانی که جواب تست آن ها اعلام نشده در محل کار حاضر نشوند.

همچنین کارگروه مالی استان باهدف یاری به دانشگاه علوم پزشکی برای تأمین نیازمندی های بخش درمان فعال گردد. صداوسیما نیز برنامه تلویزیونی ساعت سلامت را فعال نموده و برنامه های آموزشی برای مقابله با کرونا تهیه کند.

شهرداران هم از همه امکانات تبلیغی برای هشدار در خصوص ویروس کرونا استفاده نمایند. تب سنجی در ورودی ادارات همچنان ادامه یابد.

اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر نیز رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اتباع خارجی در استان را با جدیت دنبال کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "مصوبات جدید ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبات جدید ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید