درخشش ستاره پسیانی در فیلم یدو

به گزارش وبلاگ همصحبت، تهران (پانا) - فیلم سینمایی یدو به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه کنندگی محمدرضا مصباح، جدیدترین فیلم سینمایی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان است که برای حضور در سی ونهمین جشنواره فیلم فجر آماده شد و توانست به 16 فیلم نهایی جشنواره راه پیدا کند.

درخشش ستاره پسیانی در فیلم یدو

مهدی جعفری در این فیلم که در گونه دفاع مقدس و کودک و نوجوان فراوریشده است، اولین ماه های جنگ تحمیلی در آبادان در حال محاصره را به تصویر کشیده است.

فیلم یدو در راستای مشارکت راهبردی کانون و بنیاد سینمایی فارابی در حوزه سینمای کودک فراوریشده است و انتظار می رود نظر بسیاری از منتقدان را به سوی خود جلب کند.

پیش ازاین محمدرضا مصباح، تهیه نماینده این فیلم با اعلام رضایت از بازی ستاره پسیانی در این فیلم وی را یکی از چهره های کاندیدا در بخش سودای سیمرغ اعلام نموده بود.

کارنامه کارگردان

مهدی جعفری متولد 1348 اهواز است. پس از جنگ ایران و عراق همراه با خانواده به اصفهان نقل مکان نموده و موقتاً در شهر نجف آباد ساکن شدند. او پس از یک دوره کوتاه بازیگری در تئاتر، کار فیلم سازی را از سال 1364 با حضور در انجمن سینمای جوانان نجف آباد شروع کرد؛ سپس در سال 1367 وارد دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران شد و تحصیلات خود را در رشته کارشناسی کارگردانی سینما تکمیل کرد.

وی از 1373 به ساخت فیلم های کوتاه داستانی روی آورد و از سال 1383 به عنوان مدیر فیلم برداری در سینمای ایران مشغول به کار است. مهدی جعفری در کنار فیلم برداری سینما ساخت چندین مستند کوتاه و بلند را نیز در کارنامه خود دارد. او همچنین عضو هیئت مؤسس انجمن فیلم کوتاه ایران در خانه سینما است. حضور یکی از فیلم های کوتاه او به نام کمی بالاتر در میان ده فیلم بخش مسابقه فیلم های کوتاه جشنواره بین المللی فیلم برلین در سال 2006 به عنوان یکی از افتخارات فیلم کوتاه ایران به شمار می رود.

مهدی جعفری کارگردان فیلم 23 نفر پیش تر نیز دو فیلم مستند کوتاه هرکجا بروم آسمان مال من است و همه روزه ای خوب را با تهیه نمایندگی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان ساخته است.

عوامل ساخت فیلم یدو

ستاره پسیانی، اکبر اودود، سعید آلبوعبادی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبوعلی، ریحانه آریامنش، عبدالحلیم تقلبی، حسین پوریده، رضا نوری، طاهره نیک آزاد، مسعود جلالی، معید رامی، مائده رامی، یاسین مسعودی، احمد مسافری و... در این فیلم ایفای نقش می نمایند.

مرتضی نجفی مدیر فیلمبرداری، رشید دانشمند صدابردار، میثم مولایی تدوین گر، آیدین ظریف طراح صحنه و لباس و عباس عباسی طراح چهره پردازی فیلم یدو هستند.

محمد برادران جلوه های ویژه بصری و ایمان کرمیان جلوه های ویژه میدانی فیلم یدو را بر عهده دارند.

همچنین جمشید بهمنی به عنوان بازیگردان، آرزو نیک پور به عنوان منشی صحنه، امیر اسکندری به عنوان مدیر فراوری، عماد سلمانیان به عنوان جانشین فراوری، مرتضی اسکندری به عنوان مدیر تدارکات و پویا شاه چهانی به عنوان عکاس با این فیلم سینمایی همکاری دارند.

گزارش فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را در زیر بخوانید:

آفتاب نیمه شب/ آهنگ دو نفره/ ابلق/ بابا سیبیلو/ بچه های طوفان / بی آبان / آهو/ منصور / تارا /حرف آخر/ بچه گرگ دره سیب / پدری/ بام بالا/ بدون همه چیز/ برای مرجان / تک تیرانداز/ تی تی/چپ راست /رمانتیسم عماد و طوبا/ یقه سفیدها/ زد و بند/ زالاوا

منبع: خبرگزاری پانا

به "درخشش ستاره پسیانی در فیلم یدو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش ستاره پسیانی در فیلم یدو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید