دام های مولد در راه کشتارگاه ها

به گزارش وبلاگ همصحبت، بعضی دامداران مازندرانی ، دام های مولد خود را برای ذبح به کشتارگاه ها راهنمایی می نمایند.

دام های مولد در راه کشتارگاه ها

به گزارش خبرنگار از ، مسعود احمدی معاون بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کمبود و افزایش قیمت نهاده های دامی به صنعت دامپروری استان لطمه زده است، گفت: افزایش قیمت نهاده های دامی و سبوس در حالی رخ داده که برای مناسب سازی قیمت شیر هنوز ابلاغی نشده است.

او اضافه نمود: نهاده دامی و سبوس در حال حاضر به نرخ آزاد به دامداران استان عرضه می گردد و ناتوانی دامداران برای تامین نهاده های دامی سبب تعطیلی واحد های دامی خرد و سنتی می گردد.

معاون بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: ستاد تنظیم بازار کشور هنوز قیمتی برای سبوس معین نکرده است، اما آزادسازی قیمت سبوس سبب افزایش نرخ شیر خواهد داشت.

احمدی گفت: دامداران هر کیلوگرم سبوس را کیلویی 10 هزار تومان در بازار آزاد تهیه می نمایند و این افزایش قیمت بر فراوری و فعالیت واحد های دامی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

او اضافه نمود: دامداران با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی، شیر های فراوریی را با قیمت قبلی نمی توانند بفروشند و این زنگ خطری برای صنعت دامپروری استان است.

معاون بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بیشتردامداری های استان نیمه صنعتی هستند، اضافه نمود دامداری در مازندران بیشتر به اسم شغل خانگی محسوب می گردد و افزایش هزینه ها بساط این دامداری های سنتی را جمع خواهد نمود.

احمدی گفت: بعضی دامداران با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی حتی دام های مولد خود را برای ذبح به کشتارگاه ها می فرستند.

مازندران بیش از سه میلیون واحد دامی سبک وسنگین دارد

انتهای پیغام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دام های مولد در راه کشتارگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دام های مولد در راه کشتارگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید