خبرنگاران منتظر مجوز ستاد کرونا برای بازگشایی استخرها هستیم

به گزارش وبلاگ همصحبت، شیراز-خبرنگاران-رییس فدراسیون شنا، شیرجه، واترپلو گفت: با ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا مذاکره کردیم، منتظر صدور بازگشایی استخرهای شنا با رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم تا دوباره این رشته مادر فعالیت خود را از سر گیرد.

خبرنگاران منتظر مجوز ستاد کرونا برای بازگشایی استخرها هستیم

به گزارش وبلاگ همصحبت محسن رضوانی، پنجشنبه در حاشیه برگزاری مجمع انتخابی رییس هیات شنا فارس افزود: در اصفهان و خراسان با رعایت پروتکل های بهداشتی، استخرهای این 2 استان فعال هستند، امیدواریم با توجه به اینکه این ویروس در کشور کمرنگ شده، تمام استخرهای سراسر کشور باز شود.

وی افزود: هم اینک در استخر آزادی تهران، تیم ملی شنا بدون سر و صدا تمرین های خود را دنبال می کند تا بتوانیم در المپیک سهمیه کسب کنیم.

رضوانی گفت: کرونا به ورزش شنا خیلی آسیب رسانده است به گونه ای اگر یک شناگر نتواند یک هفته تمرین کند مانند این است که یک فوتبالیست و یا یک ورزشکار رشته دیگر، سه ماه از شرایط مسابقه دور باشد.

وی، با بیان اینکه شنا، شیرجه و واتر پلو 147 مدال در المپیک دارد، گفت: هر عقل سلیمی متوجه خواهد شد که روی این رشته باید سرمایه گذاری شود و با یک برنامه چهار تا هشت ساله می توانیم مدال کسب کنیم.

رضوانی، همچنین در مورد رویکرد سازمان ملل در باره رشته شنا، دو و میدانی و ژیمناستیک، بیان نمود: سازمان ملل بر این باور است که کشورهایی که دارای این سه رشته باشند به این معناست که ساختار ورزش آنها درست است و امیدواریم در کشور ما هم دیدگاه ها نسبت به این رشته ها عوض شود و بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

او در باره سامانه اطلاعاتی این فدراسیون هم گفت: یکی از مسائلی که می تواند برای هیات استان درآمدزایی داشته باشد، جذب افراد است که حق عضویت آن نیز در اختیار هیات قرار می گیرد و اگر شناگران در این سامانه ثبت نام نکرده باشند از شرکت در رقابت ها محروم خواهند شد.

کار مجمع تنها انتخاب رییس نیست

رییس فدراسیون شنا، شیرجه، واترپلو در بخش دیگری از سخنان خود در مورد شنای استان فارس هم بیان داشت: اگر شرایط این رشته در این استان خوب باشد، در کشور هم خوب است زیرا در حال حاضر سه استان است که شنای کشور به آنها وابسته است و فارس یکی از آنهاست.

رضوانی افزود: کار مجمع تنها انتخاب رییس نیست و آنها بعد از این موضوع باید به کار هیات هم نظارت کنند تا چرخ شنای فارس دوباره به حرکت در آید زیرا در این استان استعدادهای زیادی از گذشته وجود داشته است.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه، واترپلو ادامه داد: شیراز یک استخر استاندارد در سطح بین المللی دارد اما قانونگذار دست ما را برای واگذاری استخرها به هیات بسته است اما می کوشیم سکوی پرش شیرجه این استخر در اختیار هیات قرار گیرد تا آنها بتوانند در شیرجه هم استعدادها را کشف کنند.

وی، همچنین خطاب به رییس هیات شنا فارس گفت: به نظرم در چهار سال گذشته این هیات تجربه خوبی کسب کرده باشد و وقت آن رسیده است که دوباره شنا فارس در کشور مطرح شود ضمن اینکه پیشکسوتان این رشته در فارس هم نباید فراموش شوند.

در مجمع انتخاباتی رییس هیات شنا فارس که با حضور چند کاندیدا برگزار شد، شهرام کمال زاده با 12 رای از 18 رای اخذ شده برای مدت چهار سال دیگر به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران منتظر مجوز ستاد کرونا برای بازگشایی استخرها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منتظر مجوز ستاد کرونا برای بازگشایی استخرها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید