خبرنگاران انگلیس درباره تداوم درگیری ها در یمن هشدار داد

به گزارش وبلاگ همصحبت، لندن- خبرنگاران- معاون وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه از اعلام تصمیم شورای انتقالی جنوب یمن برای تشکیل دولت خودمختار به پایتختی شهر عدن عمیقا ابراز نگرانی و شرح داد که این اقدام باعث طولانی تر شدن درگیری ها در یمن می شود.

خبرنگاران انگلیس درباره تداوم درگیری ها در یمن هشدار داد

جیمز کلورلی پس از گفت وگوی تلفنی با محمد الحضرمی وزیر خارجه دولت مستعفی یمن، در این باره با صدور بیانیه ای افزود؛ اقدام شورای انتقالی جنوب یمن، باعث خروج از ریل تلاش ها برای استقرار دولت فراگیر و بازگشت ثبات در جنوب یمن خواهد شد.

وی از شورای انتقالی جنوب یمن و دولت این کشور خواست تا بدون فوت وقت، توافق ادعایی ریاض در خصوص تشکیل دولت فراگیر یمن را به طور کامل اجرا کنند. معاون وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد که این توافق، تنها راه چاره برقراری صلح و ثبات در جنوب یمن است.

شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات برخوردار است، بامداد روز گذشته (یکشنبه) در استانهای جنوبی یمن حکومت خودمختار گفت و در آنها وضع فوق العاده را به مرحله اجرا گذاشت.

اقدام شورای انتقالی جنوب یمن در پی ادامه اختلاف با دولت منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن است که از سوی عربستان حمایت می شود.

ائتلاف سعودی نیز امروز (دوشنبه) در واکنش به اعلام خودمختاری شورای انتقالی (تحت حمایت امارات) در استان های جنوبی یمن، با صدور بیانیه ای بر ضرورت بازگشت اوضاع به شرایط قبل و اجرای سریع توافق ریاض تاکید کرد.

همچنین مارتین گریفیتس فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به یمن، اوضاع در جنوب این کشور را ناامید کننده خواند و افزود؛ اکنون بیش از هر زمان دیگری باید همه بازیگران سیاسی با حسن نیت با یکدیگر همکاری و از اتخاذ اقدامات تنش زا اجتناب کنند و منافع یمنی ها را در اولویت قرار دهند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران انگلیس درباره تداوم درگیری ها در یمن هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انگلیس درباره تداوم درگیری ها در یمن هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید