حسگری بی نهایت نازک که روی کلیه نصب می شود ، عکس

به گزارش وبلاگ همصحبت، دیجیاتو نوشت: پژوهشگران دانشگاه نورت وسترن یک ایمپلنت بیومتری توسعه داده اند که می تواند نوسانات دمایی را پیش از اینکه بدن عضو پیوندی را پس بزند، شناسایی کند. این سنسور با ابعاد 3 در 7 میلی متر، از یک ناخن کوچک تر است و تنها 220 میکرومتر ضخامت دارد.

حسگری بی نهایت نازک که روی کلیه نصب می شود ، عکس

این سنسور به قدری نازک است که می تواند مستقیماً روی لایه بافت کلیه (کپسول کلیوی) بنشیند. وظیفه آن نیز پایش مداوم تغییرات جریان خون و دماست. دماسنج درون این سنسور می تواند تغییراتی به کوچکی 0.004 درجه سلسیوس را اندازه گیری کند.

افزایش دما در عضو پیوندی معمولاً نشانه ای از التهاب پس زده شدن عضو است. به محض شناسایی تغییر، دستگاه که یک باتری سکه ای ریز دارد، از بلوتوث برای آگاه سازی پزشک یا بیمار استفاده می کند.

این دستگاه به طور اختصاصی برای پیوند کلیه است، اما می توان از آن برای اعضای دیگر مانند کبد و ریه نیز استفاده کرد. صندوق کلیه آمریکا گزارش می دهد که یک ماه پس از پیوند کلیه، در حدود پنج تا 20 درصد بیماران پس زدگی حاد رخ می دهد.

حسگر پایش دما و جریان خون عضو پیوندی

کاهش ریسک های پس زدن عضو پیوندی با کاشت سنسور در بدن

بدن زمانی عضو پیوندی را پس می زند که سیستم ایمنی عضو را به عنوان یک شیء خارجی شناسایی و به آن حمله می کند. اگر علائم پس زدن سریع شناسایی شوند، می توان با دخالت پزشکی از عضو تازه در بدن محافظت کرد.

پژوهشگران نورت وسترن می گویند دستگاه آن ها علائم هشدار رد عضو را سه هفته زودتر از روش های پایش فعلی شناسایی کرده است.

درحال حاضر از بافت برداری برای شناسایی پس زدن استفاده می شود. در این روش یک نمونه بافت از عضو جدا و در آزمایشگاه آنالیز می شود. بااین حال، این روش تهاجمی است و می تواند خونریزی و ریسک عفونت را افزایش دهد.

پژوهشگران دانشگاه نورت وسترن درحال حاضر و پیش از عرضه تجاری محصول خود باید برای آزمایش های بالینی آماده شوند. آن ها همچنین در تلاشند تا راهی برای شارژکردن باتری این دستگاه پیدا کنند تا محصولشان بتواند برای یک عمر در بدن بیمار کار کند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "حسگری بی نهایت نازک که روی کلیه نصب می شود ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسگری بی نهایت نازک که روی کلیه نصب می شود ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید