آیا بدن واقعاً هوس گوشت می نماید؟

به گزارش وبلاگ همصحبت، اگرچه تمام گیاهخواران این علاقه به گوشت را حس نمی نمایند؛ اما بسیاری از آن ها این تجربه را دارند. طبق یک تحقیق گسترده در خصوص عادت های غذایی آمریکایی ها که بودجه آن به وسیله گروه Humane Research Council تأمین شده بود، بیشتر افراد گیاهخوار در نهایت به گوشت خواری باز می گردند. بعلاوه این تحقیق نشان می دهد 2 درصد جمعیت گیاهخوار هستند و 10 درصد افراد گوشت خوارانی هستند که در گذشته گیاهخوار بوده اند.

آیا بدن واقعاً هوس گوشت می نماید؟

یکی از استادان دانشگاه پزشکی South Carolina در این رابطه می گوید: بدن انسان، رابطه نزدیکی با نوعی باکتری در روده برقرار نموده و این باکتری، احتیاج بدن را معین می نماید. وی گفت طبق یک تحقیق که اخیراً در نشریه BioEssays منتشر شده، نوعی باکتری در روده وجود دارد که به مغز می گوید بدن به شکلات احتیاج دارد تا تکثیر سلولی انجام دهد. طبق این نظریه می توان گفت احتمالاً همین باکتری مسئول هوس گوشت نیز است. طبق گفته وی، احتمالاً به زودی این فرضیه را مجدداً برسی خواهند کرد. به عنوان مثال، اگر بدن دچار کمبود آهن باشد و از آنجا که باکتری غالب در روده باید زنده بماند، احتمالاً هوس گوشت قرمز می کنید.

این استاد دانشگاه تأکید دارد ممکن است رژیم غذایی گیاهخواری در سطح سلولی سالم تر باشد. وی می گوید: بدن انسان و این باکتری خاص طوری بهینه سازی شده اند که هر آنچه می خوریم، باکتری هم از آن تغذیه کند. افراد گیاهخواری که احساس می نمایند رژیم غذایی آن ها سالم نیست یا هوس گوشت می نمایند، ممکن است مواد مغذی مناسب و مورداحتیاج بدنشان را دریافت ننمایند و دچار سوءتغذیه شوند.

یک متخصص تغذیه با این استاد دانشگاه موافق است. وی معتقد است اگر رژیم غذایی افراد گیاهخوار متعادل نباشد، بیشتر در معرض کمبود ویتامین B12 و پروتئین هستند. ویتامین B12 بیشتر در پروتئین های حیوانی وجود دارد. بعلاوه ویتامین B12 بسیار مهم است؛ زیرا کمبود این ویتامین عملکرد سیستم ایمنی را تحت تأثیر قرار داده و حتی ممکن است منجر به بروز نوعی کم خونی گردد که در آن، سلول های قرمز خون که به بافت های بدن اکسیژن می رسانند، کاهش می یابد. بعلاوه اگر افراد گیاهخوار به اندازه کافی آهن دریافت ننمایند، خستگی و احساس ضعف عمومی بدن برایشان پیش می آید.

با این حال، غذاهای مبتنی بر گیاهان، مواد مغذی زیادی دارند که با یکدیگر سازگار هستند، مانند پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی. مهم ترین نکته ای که افراد گیاهخوار بایستی رعایت نمایند، مصرف ویتامین ها و مواد معدنی از منابع گیاهی مختلف است. بعلاوه این افراد بایستی از مکمل های B12 استفاده نمایند. اندازه پیشنهاد شده این ویتامین برای گیاهخواران، روزانه 10 میکروگرم است؛ اما از آنجا که این اندازه زیاد است، پیشنهاد می گردد افراد گیاهخوار با پزشک خود مشورت نمایند و ببینند آیا دچار کمبود این ویتامین هستند یا خیر.

اگرچه نگه داشتن رژیم غذایی گیاهخواری سخت است؛ اما تحقیقات نشان دادند این رژیم غذایی دارای یک سری مزایا نیز است. طبق یک تحقیق از دانشگاه Loma Linda در کالیفرنیا، هر قدر افراد به گیاهخواری نزدیک تر شوند، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سکته کمتر می گردد. مؤسسه ملی سلامت آمریکا نیز در سال 2012 یک مقاله منتشر کرد که مزایای مرتبط با رژیم غذایی کم چرب و پرفیبر را در مواد مغذی که در رژیم غذایی گیاهخواران وجود دارد، آنالیز نموده بود.

اگرچه هر دو نظریه درست است؛ اما بهتر است به اندازه میانه گوشت مصرف کنید. بعلاوه تا زمانی که مواد مورداحتیاج بدن تأمین گردد و افراد گیاهخوار از پروتئین های منابع مختلف گیاهی استفاده نمایند، احتیاجی به گوشت نخواهند داشت.

منبع: فوت و فن

به "آیا بدن واقعاً هوس گوشت می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بدن واقعاً هوس گوشت می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید