تکرار یک اشتباه ماهانه؛ در تیرماه چه کالا هایی واقعا مقرون به صرفه شدند؟!

به گزارش وبلاگ همصحبت، هر ماه و پس از انتشار گزارش مرکز آمار، در صورتی که نرخ تورم ماهانه و یا تورم نقطه ای با کاهش همراه باشد، این سوال مطرح می گردد که چگونه با کاهش نرخ تورم قیمت کالا ها افزایش یافته است؟!

تکرار یک اشتباه ماهانه؛ در تیرماه چه کالا هایی واقعا مقرون به صرفه شدند؟!

به گزارش اقتصاد آنلاین، این درحالی است که وقتی تورم ماهانه تیرماه 2درصد بوده، یعنی میانگین قیمت تمام کالا ها در مقایسه با ماه قبل 2درصد افزایش یافته است.

بعلاوه وقتی عنوان می گردد در تیر ماه 1402، تورم نقطه به نقطه خانوار های کشور با کاهش 3.2 واحد درصدی از 42.6 درصد خرداد به 39,4 درصد رسیده است، یعنی تورم نقطه ای در مقایسه با ماه قبل کمتر افزایش یافته، اما خانوار های کشور به طور میانگین 39.4 درصد بیشتر از تیر ماه 1401، برای خرید یک مجموعه کالا ها و خدمات یکسان هزینه نموده ­اند.

تنها در صورتی می توان این نتیجه را گرفت که قیمت یک کالا کاهش یافته که تورم ماهانه آن کالا منفی باشد و نه اینکه تورم آن در مقایسه با ماه قبل کاهش یافته باشد.

بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار در تیرماه، میوه و خشکبار؛ سبزیجات (سبزی ها و حبوبات)؛ آب، برق و سوخت؛ خرید وسایل نقلیه به ترتیب تورم ماهانه منفی 6.8، 2.2، 1.2 و 3.1 را تجربه نموده اند. به عبارت دیگر، قیمت کالا های ذکر شده در ماه گذشته واقعا کاهش یافته است!

منبع: فرارو

به "تکرار یک اشتباه ماهانه؛ در تیرماه چه کالا هایی واقعا مقرون به صرفه شدند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکرار یک اشتباه ماهانه؛ در تیرماه چه کالا هایی واقعا مقرون به صرفه شدند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید