تعامل ایران و چین بر آینده هر دو کشور اثر مستقیم دارد

به گزارش وبلاگ همصحبت، شهردار تهران گفت: ایران با تمدن کهن و عمق استراتژیک، اثرگذاری بالایی دارد و چین نیز از یک اثر گذاری بالایی در سطح دنیا برخوردار است.

تعامل ایران و چین بر آینده هر دو کشور اثر مستقیم دارد

علیرضا زاکانى، شهردار تهران، امروز در ملاقات با چانگ هوآ سفیر چین گفت: امیدواریم این ملاقات پایه یک همکاری مشترک بین ما قرار بگیرد، امروز مبارزه با یکجانبه گرایی آمریکا و اثرات نامطلوب آن در سراسر دنیا که گریبانگیر ایران و چین است، امری قطعی و لازم است.

وی اضافه کرد: ایران با تمدن کهن و عمق استراتژیک، اثرگذاری بالایی دارد و چین نیز از یک اثر گذاری بالایی در سطح دنیا برخوردار است لذا به نظر می آید این تعامل می تواند در آینده هر دو کشور اثر مستقیم داشته باشد؛ چین و ایران برای آینده خودشان نقشه راهی دارند و نقاط اشتراکی در این نقشه وجود دارد که بر اساس آن به برترین نحو می تواند این ارتباط و تعامل برقرار گردد.

پس از آن سفیر چین بیان نمود: تهران دارای ظرفیت های گردشگری بالایی است، علاوه بر ارتباط تهران با بعضی از شهرهای چین در بحث گردشگری، بازرگانی و مالی، علاقمندیم در زمینه های فرهنگی و سایر زمینه ها این ارتباط را بیشتر توسعه می دهیم.

وى تاکید نمود: وظایف من به عنوان سفیر توسعه همکاری دوجانبه است. در سال های قبل همکاری و تعاملات محبت آمیز ای بین ایران و شهرهای چین انجام شده بود، ضمن اینکه در ماه های آینده از طرف یک شرکت چینی خط هواپیمایی از چین به تهران مجددا فعال می گردد.

وبلاگ همصحبت اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تعامل ایران و چین بر آینده هر دو کشور اثر مستقیم دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعامل ایران و چین بر آینده هر دو کشور اثر مستقیم دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید