تعمیم یادروز حافظ به هفته فرهنگی و هنری

به گزارش وبلاگ همصحبت در شیراز،چهارمین نشست استانی ستاد هماهنگی گرامیداشت یادروز حافظ شیرازی با حضور حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و احمد پهلوانیان، مدیرکل سازمان صدا و سیمای مرکز استان فارس و نمایندگانی از استانداری فارس، اداره کل میراث فرهنگی استان فارس و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در محل صدا و سیمای مرکز فارس برگزار گردید.

تعمیم یادروز حافظ به هفته فرهنگی و هنری

حمیدرضا قانعی در این نشست یکی از وجوه تمایز برنامه های سال جاری نکوداشت حافظ شیرازی را تعمیم یادروز حافظ به هفته فرهنگی - هنری حافظ شیرازی دانست و از تشکیل دبیرخانه نکوداشت در سطح ملی و تعریف برنامه های متعدد در سطح بین المللی اطلاع داد.

وی از همکاری و مشارکت جدی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در این خصوص تشکر کرد و با اشاره به ظرفیت های متعدد و پرباری همانند مرکز حافظ پژوهی و اساتید مبرز در حوزه حافظ شناسی در دانشگاه شیراز بخش علمی و پژوهشی هفته فرهنگی و هنری حافظ را بسیار پربار ارزیابی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به برنامه ریزی برای برگزاری مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی و هنری حافظ در مرکز و با حضور میهمانان ملی و بین المللی اشاره نمود و تاکید نمود که مطابق سنوات گذشته مراسم اختتامیه هفته فرهنگی و هنری حافظ در شب بیستم مهرماه در جوار آرامگاه حافظ برگزار خواهد شد.

احمد پهلوانیان نیز در این نشست رویکرد صدا و سیما را پوشش مناسب و هنری رویدادهای فرهنگی و هنری استان دانست و گفت: اگر فردوسی بزرگ پارسی گوی بوده است که اسطوره ها و پیشینه و بزرگی ایران را به بالندگی ادبی رساند، حافظ شیرازی نیز جایگاه انسانیت، مهر، عشق، حکمت و عرفان را که احتیاج همه مردم دنیا در همه زمان ها و مکان هاست، به بالندگی رساند؛ از این رو بشریت باید به حافظ ببالد که چون اویی، میوه درخت بشریت است.

به گزارش ایبنا؛ در سرانجام این نشست پس از آنالیز پیشنهادات کارشناسان و هماهنگی های لازم بر فعالیت مستمر دبیرخانه ملی و ستاد استانی تاکید شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تعمیم یادروز حافظ به هفته فرهنگی و هنری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیم یادروز حافظ به هفته فرهنگی و هنری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید