برنامه تحولی شرکت ها، لازمه افزایش عایدی و بهره وری

به گزارش وبلاگ همصحبت، فروزنده بر لزوم ارائه برنامه تحولی جهت افزایش عایدی و بهره وری شرکت ها به عنوان نقشه راه تاکید نمود.

برنامه تحولی شرکت ها، لازمه افزایش عایدی و بهره وری

لطف الله فروزنده با اشاره به ماموریت ذاتی شرکت ها که سودآوری است گفت: فلسفه ایجاد یک شرکت، سودآوری است که معادل اصلی قانون تجارت است، اما این مهم در شهرداری کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ لذا اعضای هیات مدیره شرکت ها بایستی جایگاه و ماموریت شرکت خود را به دقت مورد آنالیز قرار دهند و چنانچه لازم باشد اصلاحاتی در اساسنامه و سیاست گذاری های آن با راهنمایی اداره کل امور مجامع و حسابرسی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: اندازه عایدی شرکت های شهرداری قابل توجه نیست و انتظارات را برای ایجاد منابع پایدار شهرداری برآورده نمی کند؛ لذا مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت ها بایستی با نظارت سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، نسبت به ارائه یک برنامه تحولی مدون برای افزایش عایدی خود اقدام نموده که درنهایت این اسناد از تمامی شرکت ها جمع آوری شده و تبدیل به یک سند هم افزایی بین شرکت ها خواهد شد.

معاون شهردار تهران در ادامه از احصای اختیارات شهرداری تهران سخن گفت و اضافه کرد: هیات مدیره بایستی در قالب چارچوب های معینی حرکت کند. اعتقادی به تمرکز نداریم، اما سیاست گذاری داریم. چارچوب اقداماتی شرکت ها از جانب معاونت مالی شهرداری معین شده تا پس از ابلاغ شاهد یک وحدت رویه در عملکرد شرکت ها باشیم.

وی اضافه کرد: هیات مدیره مسئولیت سیاست گذاری، راهنمایی و نظارت بر اجرای وظایف شرکت ها و عملکرد مدیرعامل را بر عهده دارد. پس لزوما نباید مقام تشریفات باشد و باید از ظرفیت های هیات مدیره در سیستم نهایت استفاده بگردد.

فروزنده بعلاوه از تنوع و تعدد ماموریت های شهرداری گفت و توضیح داد: در شهرداری ظرفیت های بسیاری است، اما در بسیاری موارد جزیره ای عمل می گردد. با هم افزایی بین شرکت ها و زنجیره ای کردن ماموریت های شرکت های شهرداری، می توانیم خدمات بسیاری را به مردم ارائه دهیم، که برای انجام این اقدامات نیازی به برون سپاری نیست و می توان از ظرفیت های درون شهرداری بهره بگیریم.

وبلاگ همصحبت اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برنامه تحولی شرکت ها، لازمه افزایش عایدی و بهره وری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه تحولی شرکت ها، لازمه افزایش عایدی و بهره وری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید