بعضی از جان به دربردگان از بیماری کرونا دچار مسائل روانی می شوند

به گزارش وبلاگ همصحبت، یک آنالیز جدید در ایتالیا نشان می دهد که جان به دربردگان از کووید-19 دچار میزان بالاتری از اختلالات روانپزشکی از جمله اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، اضطراب، بیخوابی و افسردگی هستند.

بعضی از جان به دربردگان از بیماری کرونا دچار مسائل روانی می شوند

به گزارش وبلاگ همصحبت به نقل از رویترز این آنالیز بوسیله پژوهشگران در بیمارستان سان رافائل در میلان در شمال ایتالیا نشان داد بیش از نیمی از 402 بیماری که پس از درمان شدن بیماری کرونا پایش می شدند، دست کم یکی از این اختلال های روانی را تجربه نموده اند و شدت این اختلال با شدت التهاب در دوران بیماری شان متناسب است.

این بیماران که شامل 265 مرد و 137 زن می شدند، یک ماه پس از مرخص شدن از بیمارستان معاینه شده بودند.

پروفسور فرانچسکو بندتی، رئیس واحد پژوهش بخش روانپزشکی و روانشناسی بالینی در این بیمارستان گفت: کاملا روشن بود که التهاب ناشی از بیماری باعث پیامدهایی در سطح روانپزشکی شده است.

این گزارش در روز دوشنبه 13 مرداد ژورنال علمی مغز، رفتار و ایمنی منتشر شده است.

این پزشکان بر اساس مصاحبه های بالینی و پرسشنامه های ارزیابی شخصی دریافتند که اختلال استرس پس از سانحه یا PTSD در 28 درصد، افسردگی در 31 درصد، اضطراب در 40 درصد، بیخوابی در 40 درصد و در نهایت علائم وسواسی-اجباری در 20 درصد بیماران وجود دارد.

زنان با وجود شدت کمتری بیماری کرونا در آنها نسبت به مردان، بیشتر دچار مسائل روانی مانند افسردگی و اضطراب شده بودند.

بیمارانی که به طور سرپایی درمان شده بودند، به میزان بیشتری دچار اضطراب و اختلالات خواب بودند.

در کمال تعجب، مدت بستری بودن بیماران رابطه معکوسی با بروز علائم PTSD، افسردگی، اضطراب و علائم وسواسی-اجباری داشت. به گفته این پژوهشگران علت این یافته به ظاهر متناقض ممکن است این باشد که بیماران سرپایی که حمایت کمتر درمانی دریافت می کردند، دچار انزوای اجتماعی و تنهایی بیشتری بوده اند.

این پژوهشگران می گویند پیامدهای روانی کووید-19 هم مربوط به التهاب و پاسخ ایمنی به خود ویروس است و هم استرس روانی ناشی از عواملی مانند انگ زنی، انزوای اجتماعی و نگرانی درباره آلوده کردن دیگران در ایجاد آنها نقش دارند.

یافته های این پژوهشگران در تایید نگرانی های فزاینده درباره پیامدهای بهداشتی بالقوه ناتوان کننده در بهبودیافتگان از بیماری کرونا است. دانشمندان قبلا درباره موج بالقوه آسیب های مغزی مربوط به ویروس کرونا در افرادی که دچار کووید-19 شده بودند، هشدار داده بودند.

  • ویروس کرونا چه آسیب هایی به مغز می زند؟

منبع: همشهری آنلاین

به "بعضی از جان به دربردگان از بیماری کرونا دچار مسائل روانی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی از جان به دربردگان از بیماری کرونا دچار مسائل روانی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید