افزایش 7 هزار هکتاری اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش وبلاگ همصحبت، رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سطح زیر کشت در استان 30 هزار هکتار بود که این آمار سال جاری هفت هزار هکتار افزایش یافت.

افزایش 7 هزار هکتاری اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش گروه استان های وبلاگ همصحبت از شهرکرد، عطاالله ابراهیمی رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از راه اندازی سامانه اطلاعات جغرافیایی در این سازمان اطلاع داد و گفت: این سامانه در امر تجزیه و تحلیل مکانی می تواند به مدیریت اصولی کشاورزی چهارمحال و بختیاری یاری کند.

او ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از هفت هزار تن قارچ در چهارمحال و بختیاری فراوری شده است.

بیشتر بخوانید

ابراهیمی با بیان اینکه 462 دستگاه مکانیزاسیون به استان اضافه شده است، مطرح کرد: 52 میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات کشاورزی هزینه شده است.

او توضیح داد: سطح زیر کشت در استان بیش از 30 هزار هکتار بوده است که این مهم سال جاری هفت هزار هکتار افزایش یافت.

ابراهیمی با بیان اینکه هزار و 500 گونه گیاهی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است که هزار و400 مورد از آن ها خاصیت دارویی دارند، اظهار کرد: 20 مورد از این گیاهان دارویی ارزش مالی دارد.

او با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری گفت: 600 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت گیاهان دارویی قرار گرفته است.

ابراهیمی به کاهش بارندگی های بهاره و تأثیر آن بر فراوریات دیم استان اشاره نمود و گفت: فراوریات دیم چهارمحال و بختیاری به علت سرمازدگی و کاهش بارندگی به صفر رسیده است.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش 7 هزار هکتاری اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 7 هزار هکتاری اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید