چینی ها وارد متروی تهران شدند؟

به گزارش وبلاگ همصحبت، ناوگان مترو در ایران آن قدر فرسوده شده که حالا چین و روسیه قرار است در ایران مترو بسازند. مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با تائید این خبر گفت: قرار است پول تامین قطعات و نوسازی مترو تهران به وسیله نفت تهاتر گردد.

چینی ها وارد متروی تهران شدند؟

به گزارش تجارت نیوز، فرسودگی ناوگان حمل و نقل موجی از نارضایتی ها را به همراه داشته است. حالا شهردار تهران برای نوسازی مترو تهران و حومه با چین و روسیه وارد مذاکره شده است.

اخیرا، اما به علت فرسودگی سیستم تهویه مترو ویدئویی در شبکه های مجازی می چرخید که نشان می داد به علت خراب بودن این سیستم، شهروندان تهرانی در تونل شیشه مترو را شکستند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در این مورد گفت: اخیرا شهردار تهران با رئیس جمهور دیداری داشتند. در این جلسه وعده داده شد با بروزرسانی و تعمیر مترو تهران بدهی انباشته شده برای حمل و نقل عمومی از جمله مترو از محل تهاتر نفت تامین تا مسائل رفع گردد.

مهدی شایسته اصل شرح داد: برای خرید قطعه مترو، احتیاج به 500 میلیارد تومان داریم و به غیر از آن اکنون بین هزار و 500 تا 2 هزار میلیارد تومان منابع برای بروزرسانی ناوگان احتیاج است.

او ادامه داد: در گذشته برای نوسازی و بروزرسانی واگن مترو تهران با مالزی قرارداد داشتیم که این قرارداد هم در حال پیگیری است.

این مقام رسمی درباره چرایی مذاکره با چین گفت:، چون در ابتدای ساخت مترو ایران قراردادی با شرکت چینی داشتیم، تصمیم گرفتیم برای بروزرسانی و تامین قطعات دوباره از این کشور یاری بگیریم. امیدواریم با بروزرسانی مترو تهران رضایت شهروندان مرکز و حومه تامین گردد.

تحریم ها مانع بروزرسانی مترو می گردد؟

شایسته اصل بیان نمود: از سوی دیگر ایران برای تامین قطعات و بروزرسانی متر با روسیه هم وارد مذاکره شده است. روسیه به علت پیشرفته بودن سیستم حمل و نقل قرار شد هم در بحث فاینانس و انتقال تکنولوژی به ایران یاری کند.

تحریم های اخیر و بلوکه شدن پول های نفتی ایران در کشور هایی مانند چین، کره، هند و … باعث شده که ایران در تامین مواد غذایی و بروزرسانی سیستم حمل و نقل با کشور های طرف قرارداد وارد مذاکره گردد.

پیش تر قرار بود برنج های هندی با دلار های نفتی تهاتر گردد که حالا بروزرسانی خط متروی تهران هم به آن اضافه شده است.

چینی ها با ایران پای کار هستند

سوال اصلی، اما اینجاست که آیا تحریم ها مانع فعالیت شرکت های چینی و روسی برای ساخت مترو می گردد؟

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه پاسخ داد: چینی ها حتی در شرایط تحریم هم حتی راضی به همکاری با ایران هستند. چرا که در پی مشتری های تازه هستند و می خواهند قطعات ساخته شده را بفروشند.

پیش تر مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران در شورای شهر تهران گفته بود: بیش از 35 درصد قطار های درون شهری احتیاج به اورهال شدن دارد و باید بودجه و اعتبارات لازم در این زمینه برای سال 1401 در نظر گرفته گردد.

طلب نفتی ایران از چین چقدر است؟

بنابر این گزارش مترو تهران برای بروزرسانی احتیاج به 500 میلیارد تومان دارد. سال گذشته تخمین زده شد که چین 20 میلیارد دلار میلیارد بدهی به ایران دارد که بخش بزرگ این طلب ها بابت فروش و انتقال نفت است.

حال در آینده باید دید که سهم بروزرسانی صنعت حمل و نقل متروی ایران در پول های بلوکه شده نفتی چقدر است؟

منبع: فرارو

به "چینی ها وارد متروی تهران شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها وارد متروی تهران شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید