افتتاح خط فراوری سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی

به گزارش وبلاگ همصحبت، نکونظر از افتتاح خط فراوری سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی برای نخستین بار در کشور اطلاع داد.

افتتاح خط فراوری سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی

به گزارش خبرنگار ، مصطفی نکونظر عضو انجمن قطعه سازان و مدیر عامل یک شرکت قطعه ساز از افتتاح خط ترمز عقب خودرو به صورت دیسک اطلاع داد و گفت: در گذشته در حوزه مواد اولیه و قطعات نیم ساخته تا 40 درصد واردات داشتم و اکنون در حد 10 درصد واردات داریم که مقداری از چین است.

او بیان نمود: روابطمان با چین محدود است و بیشتر مواد اولیه از اروپا وارد می گردد. در حال حاضر مشکل مالی نداریم.

عضو انجمن قطعه سازان گفت: برای اولین بار در ایران سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی افتتاح می گردد که برای رانا، دنا و جی ال ایکس است. در مرحله نخست فراوری همواره تعداد کمتر است که فراوری این محصول برای هزار دست در روز شروع می گردد.

نکونظر اضافه نمود: دانش فنی 30 ساله در این زمینه داریم تا پیروز شویم. افتتاح این خط فراوری ارز آوری زیادی دارد، افتتاح این خط کاهش ارز بری 30 میلیون دلاری دارد.

مدیر عامل شرکت قطعه ساز بیان نمود: این سیستم از لحاظ کیفیت تفاوتی با نمونه خارجی ندارد چرا که زیر نظر بوش آلمان کار می کنیم و دانشمان یکی است.

او تشریح کرد: اکنون ایران خودرو اصلی ترین متقاضی استفاده از این سیستم است و بعد از آن سایپا؛ حداقل 3 میلیون سیستم دستگاه در سال فراوری خواهیم کرد. 95 درصد خرید ها داخلی و تنها 5 درصد خارجی است. ضمن اینکه کوشش شده تا ساده ترین قطعات را نیز از داخل خریداری کنیم.

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اضافه نمود: واردات این قطعات سالانه 30 میلیون دلار ارزبری داشت و اکنون فراوری آن ها شروع شده و روزانه 1000 دستگاه در ظرفیت فراوریی آن گنجانده شده است. دانش فنی 30 ساله در این حوزه وجود دارد که از آن برای طراحی و فراوری محصول بهره گرفته ایم. تأکید ما بر روی داخلی سازی است و امیدواریم بتوانیم شرایط بهتری را فراهم آوریم.

او ادامه داد: در اجرای پروژه 322 ایران خودرو شرکت آذین تنه به صورت انحصاری برای تامین سیستم ترمز انتخاب شده است.

این قطعه ساز با بیان اینکه مواد اولیه و قطعات نیمه ساخته را قبلاً تا حدود 45 درصد از واردات تامین می کردیم، گفت: در حال حاضر حدود 10 درصد مواد اولیه مورد نیازمان را از کشور های اروپایی و مقداری را نیز از چین تامین می کنیم.

نکونظر در خصوص افتتاح خط فراوری سیستم ترمز نیز گفت: امروز برای اولین بار خط فراوری سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی در کشور افتتاح شده که از این سیستم در خودرو های رانا، دنا و پژو ELX استفاده می گردد.

به گفته او واردات این محصول در کشور سالانه 30 میلیون دلار مصرف ارزی داشته که با فراوری داخل شاهد کاهش ارزبری آن خواهیم بود.

او تیراژ فراوری این قطعه را هزار قطعه در سال مطرح کرد و گفت: ظرفیت فعال کارخانه آذین تنه در حال حاضر 70 درصد است که دلیل غیر فعال بودن 30 درصد بقیه، تامین مواد اولیه است.

مدیرعامل شرکت آذین تنه شرح داد: در این زمینه در تامین قطعات نیمه ساخته مشکل داریم، زیرا فراوری این قطعات را برون سپاری نموده ایم و به تامین کننده های مشهوری می توانیم اطمینان کنیم.

او همچنین از انجام مذاکره با شرکت بهمن و زامیاد برای فراوری سیستم ترمز اطلاع داد و گفت: قابلیت فراوری 3 میلیون دستگاه سیستم ترمز را در سال دارا هستیم.

در ادامه مراسم مازیار بیگلو عضو انجمن قطعه سازان با بیان اینکه 2 هزار نفر در شرکت آذین تنه مشغول فعالیت هستند، گفت: بالای 20 میلیون یورو صرفه جویی مالی داشته ایم، 95 درصد محصول داخلی و تنها 5 درصد واردات است.

او بیان نمود: قطعات داخلی سازی شده است و این پیروزیت تنها به دلیل تحریم هاست و از خدایمان است که تحریم ها ادامه داشته باشد.

بیگلو بیان نمود: سیستم های ترمز را می توانیم 100 در صد در داخل فراوری کنیم و مسئله ای در تامین نداریم.

عضو انجمن قطعه سازان گفت: 125 سازنده داریم که در کوشش هستیم به خودکفایی کامل در تمام محصولات برسیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افتتاح خط فراوری سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح خط فراوری سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید