آخرین خبرها در خصوص داور دربی؛ فغانی هم گزینه شد!

به گزارش وبلاگ همصحبت، اشتباهات داوری در چند هفته اخیر آنقدر زیاد شده که صدای همه را درآورده است.

آخرین خبرها در خصوص داور دربی؛ فغانی هم گزینه شد!

گروه ورزشی وبلاگ همصحبت، این میان برخی تیم ها از این اشتباهات متضرر نشده اند و اتفاقا امتیازات خوبی هم گرفته اند و برخی دیگر با نادیده گرفته شدن پنالتی هایشان یا مردود اعلام شدن گل های صحیح شان امتیازات حساسی را از دست داده اند. اصلا نیازی نیست راه دور برویم.

دربی برگشت سرخابی، جایی بود که پنالتی محرز مدافع پرسپولیس روی مهدی قایدی مهاجم استقلال در دقایق آغازین بازی گرفته نشد و این بازی را آبی ها با نتیجه یک بر صفر واگذار کردند. جالب این که در دیدار رفت سرخابی هم برخورد توپ نادری بازیکن استقلال به دست وحید امیری بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه در دقایق ابتدایی این مسابقه پنالتی گرفته نشد.

علاوه بر این 2 مورد، استقلال همین هفته گذشته 2 امتیاز حساس را به خاطر مردود اعلام شدن گل سالم اش در دقیقه 67 بازی با آلومینیوم اراک از دست داد. در مقابل اشتباهات داوری در بازی های پرسپولیس به گونه ای بود که دوباره به شائبه عمدی بودن آن ها دامن زد. این که پنالتی محرز گل گهر گرفته نشد و خطای هند مهدی عبدی در بازی با مس رفسنجان نادیده گرفته و توپ کنترل شده در همان صحنه تبدیل به تک گل بازی شد، مواردی است که در چند روز اخیر در فضای مجازی و رسانه ای بازتاب زیادی داشته است.

همه این مسائل دست به دست هم داده تا این ذهنیت تقویت شود که اشتباهات داوری به سود پرسپولیس و به ضرر استقلال است، بخصوص که در هر دو دربی رفت و برگشت لیگ برتر آبی ها بیش از رقیب از داوری متضرر شده اند. در چنین شرایطی قرار است 2 تیم در مرحله یک چهارم جام حذفی 24 تیرماه به مصاف هم بروند و انتخاب داور این بازی، شاید یکی از سخت ترین تصمیمات فدراسیون فوتبال و رئیس تازه و همکارانش باشد.

در همین رابطه شایعاتی درباره داور دربی مطرح شده، از جمله این که شانس محمد حسین زاهدی فر برای قضاوت بیش از دیگران است و یا این که احتمال دارد پس از سال ها دوباره شاهد یک داور خارجی در دربی 96 سرخابی باشیم. سید رضا غیاثی رئیس اسبق کمیته داوران، ضمن رد شائبه قضاوت های رنگی و جهت دار گفت: داوران و کمک داوران اشتباهات زیادی مرتکب می شوند اما این اشتباه ها به هیچ نام رنگی و به سود تیم خاصی نیست. اشتباه های داوران می تواند دلایل مختلفی از جمله ناآمادگی داوران، مسائل مدیریتی، تعداد زیاد داوران، دیر به دیر قضات کردن داوران، شرایط کرونایی، آموزش و... داشته باشد. غیاثی در واکنش به شایعه احتمال قضاوت داور خارجی در دربی 96 هم گفت: زمانی که مسئول کمیته داوران بودم به خاطر هجمه و فشارهایی که به داوران ایرانی دربی وارد می شد و گاهی تا ماه ها ادامه داشت و حتی زندگی شخصی آن ها را هم متاثر می کرد، بر استفاده از داوران خارجی تاکید داشتم البته داوران خوب و سرشناس خارجی. حالا هم با توجه به فضای موجود و جو متشنج فعلی، معتقدم که می توان از یک داور خوب و بین المللی مثل علیرضا فغانی برای قضاوت دربی استفاده کرد. ایشان هنوز در لیست داوران بین المللی ایران هستند و فدراسیون فوتبال باید از او و تجربه اش استفاده کند و برای قضاوت دربی از وی دعوت به عمل آورد. با توجه به این که ایشان ساکن استرالیاست، دیگر فشار و هجمه ای متوجه او پس از قضاوت نخواهد شد، ضمن این که یک داور سطح بالاست و هر دو طرف هم او را قبول دارند. برخلاف غیاثی، حسن کامرانی فر کمک داور بین المللی و سابق فوتبال ایران که تجربه قضاوت در 2 جام جهانی فوتبال را دارد و با قضاوت در 7 دربی سرخابی رکورددار است، مخالف حضور داور خارجی در دربی 96 است.

رئیس دپارتمان داوران با رد شایعه قضاوت داوران خارجی در دربی حذفی گفت: از آنجایی که بنده مسئولیت دارم، نباید درباره داوری صحبت کنم اما اصلا بحث استفاده از داور خارجی در دربی مطرح نبوده و این ها شایعه است. ما در حال بررسی عملکرد و شرایط داوران مان هستیم تا از بین آن ها بهترین گزینه را برای قضاوت دربی انتخاب کنیم. کامرانی فر در واکنش به این که حدس ها حاکی از شانس بالای زاهدی فر برای قضاوت دربی 96 است، گفت: نه، فعلا ما به جمع بندی نرسیده ایم و همه داو ران شانس قضاوت در دربی را دارند و با جمع بندی نقطه نظرات به زودی داور دربی را انتخاب و معرفی می کنیم. با توجه به شرایط موجود و زمان اندک برای انتخاب داور دربی، بعید به نظر می رسد که گزینه خارجی قاضی این بازی باشد و به احتمال زیاد شاهد قضاوت یک چهره تکراری در دربی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آخرین خبرها در خصوص داور دربی؛ فغانی هم گزینه شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرها در خصوص داور دربی؛ فغانی هم گزینه شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید