آب لیمو برای سنگ کلیه

به گزارش وبلاگ همصحبت، سنگ کلیه یک عارضه دردناک سیستم ادراری می باشد. در این مقاله به شما آموزش داده می گردد که چگونه از آب لیمو به اسم یک درمان طبیعی به منظور یاری به حذف سنگ کلیه بهره ببرید.

آب لیمو برای سنگ کلیه

سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

سنگ کلیه یک عارضه دردناک سیستم ادراری می باشد. در این مقاله به شما آموزش داده می شود که چگونه از آب لیمو به اسم یک درمان طبیعی به منظور یاری به حذف سنگ کلیه بهره ببرید.

همه مواد زائد و اسیدیته در بدن ما در ادرار جمع آوری می شوند و در صورتی که میزان ادرار به میزان کافی نباشد، نمک، مواد معدنی و مواد شیمیایی موجود در آن تشکیل کریستال ها و یا سنگریزه هایی را در کلیه می نمایند. این سنگ های کلیوی از کلیه به سمت مثانه حرکت نموده و باعث درد وحشتناکی می گردند. سنگ های با میزان کوچک تا میانه می توانند جریان ادرار را مسدود نموده و حتی باعث بروز خونریزی گردند. جراحی و بعضی داروها به منظور رهایی از شر سنگ های کلیوی توصیه می شوند. اما بعضی روش های طبیعی به منظور حذف سنگ های کلیوی و کاهش خطر وقوع آن ها وجود دارد.

آب لیمو برای سنگ کلیه

سنگ کلیه از رسوبات شیمیایی مختلفی در بدن تشکیل شده است. شایع ترین آن ها کلسیم اگزالات، اسید اوریک، سیستین و استروویت که شامل مهمیم، آمونیوم و فسفات است، می باشد. در صورتی که شما یک بار به عارضه سنگ کلیه مبتلا شده اید، امکان برگشت دوباره این عارضه در بدن شما وجود دارد. بنابراین، در این موارد تغییر در رژیم غذایی توصیه می شود. هنگامی که مایعات به میزان کافی نمی نوشید، ادرار در بدن جمع شده و به صورت غلیط و اسیدی در آمده و باعث افزایش احتمال بروز سنگ کلیه می شود. اما با مصرف مایعات بیشتر ادرا رقیق تر شده و خطر سنگ کلیه کاهش می یابد. بنابراین نوشیدن مقادیر کافی آب در طول روز خطر بروز این عارضه را کاهش می دهد. یک راه کمتر شناخته شده و کاملا موثر در این رابطه نوشیدن آب لیمو می باشد.

آب لیمو حاوی سیتریک اسید و فسفریک اسید می باشد. در واقع، لیمو دارای بالاترین سطوح سیترات در میان همه مرکبات می باشد. سیترات یک ماده شیمیایی بوده که باعث کاهش اسیدیته در ادرار و پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه می شود. از این رو، افزایش سطوح سیترات علامت بدی برای وجود سنگ کلیه می باشد. آب لیمو به افزایش میزان اوره در بدن هم یاری می نماید. بر اساس مطالعه صورت گرفته به وسیله روگر و همکارانش در مرکز سنگ کلیه سن دیگو، مصرف آب لیمو باعث کاهش سرعت ایجاد سنگ کلیه می شود.

تهیه آب لیمو

آب لیموی شیرین نشده و عاری از شکر و یا با شکر کم باید مصرف شود. آب لیموی تازه برترین گزینه می باشد. از مصرف آب لیموهای فراوری شده که حاوی مقادیر بالایی قند می باشد خودداری کنید. به منظور فراوری چهار اونس آب لیموی غلیظ آب یک یا دو لیمو را بگیرید. نیم لیتر آب به آن اضافه نموده و آن را خوب تکان دهید. قند و یا شکر به آن اضافه نکنید، در صورت لزوم از شیرین نماینده های مصنوعی بهره ببرید. همه آب لیمو را به یکباره مصرف نکنید، بلکه آن را در طول روز و به دفعات بهره ببرید.

برای شیرین کردن آب لبمو از یک قاشق مربا خوری عسل خام بهره ببرید. در صورت غلیظ بودن به آن ها آب اضافه نموده و بنوشید.

برای ارائه نتایج بهتر، استفاده از یک میزان کم آب لیمو در اول صبح باعث پاک کردن ادرار و تصفیه آن می شود.

از آب لیمو در غذاهای خود به اسم چاشنی بهره ببرید. استفاده از آب لیمو به همراه روغن زیتون و لیموناد برای کاهش سنگ کلیه مفید می باشد. دو اونس آب لیمو و دو اونس روغن زیتون را در یک لیوان مخلوط کنید و آن را خوب به هم بزنید و میل کنید، این ترکیب باعث کاهش قابل توجه سنگ کلیه می شود.

از دیگر آب میوه هایی که به کاهش سنگ کلیه یاری می نماید، آب آلبالو و قره قاط می باشد. اما این عصاره ها نباید شیرین شوند. استفاده از عسل به منظور شیرین نموده طبیعی آن ها و بهبود مزه توصیه می شود. در حالی که استفاده از آب لیمو یک روش درمان طبیعی سنگ کلیه می باشد، اما برای درمان این عارضه همواره باید با پزشک خود مشورت کنید. در صورتی که درد شدید و غیر قابل تحمل سنگ کلیه داشتید باید از توصیه های پزشک متخصص بهره ببرید. سنگ کلیه یک مشکل بزرگ بوده که احتیاج به درمان دارد.

منبع: راسخون

به "آب لیمو برای سنگ کلیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب لیمو برای سنگ کلیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید