56 طرح فناورانه فراوری بار اول این هفته رونمایی می شوند

به گزارش وبلاگ همصحبت، دکتر پیمان صالحی امروز در نشست نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت و بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید، عنوان نمود: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از 23 آذر ماه به مدت 4 روز در محل نمایشگاه بین المللی شروع به کار می نماید.

56 طرح فناورانه فراوری بار اول این هفته رونمایی می شوند

وی گفت: نمایشگاه تستا از سوی شورایعالی عتف و نمایشگاه فناوری های نوپدید و آینده نگر که به وسیله شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار می گردد نیز از دیگر برنامه های هفته پژوهش به شمار می فرایند.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: بعلاوه قرار است در افتتاحیه هفته پژوهش، 41 فناوری رونمایی شوند که دستاوردهای دانشگاه ها و موسسات علمی، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد هستند.

صالحی با تاکید بر اینکه نمایشگاه سال جاری به صورت حضوری و مجازی برگزار می گردد، گفت: 19 دانشگاه، 17 پژوهشگاه و 32 پارک به صورت حضوری و 30 دانشگاه و 16 پژوهشگاه و 28 پارک فناوری به صورت مجازی در این رویداد مشارکت خواهند کرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به رتبه پانزدهم ایران در فراوری علم دنیا، گفت: قطعا اقدامات وزارت علوم در راستای تقویت جایگاه علمی کشور است. کسب جایگاه پانزدهم در فراوری علم جایگاه خوبی است ولی باید اقداماتی صورت گیرد که تحقیقات به حوزه نیازهای کشور وارد گردد.

صالحی یادآور شد: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در حوزه تحقیقاتی بنیادی و کاربردی در دانشگاه ها یکی از راهکارهایی است که می تواند به توسعه این تحقیقات یاری کند.

به گفته وی،باید بخش خصوصی اطمینان داشته باشد که با سرمایه گذاری در دانشگاه ها، به نتیجه خواهد رسید.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در این دوره از نمایشگاه 75 غرفه حضوری و82 غرفه مجازی برای مشارکت نمایندگان در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری مراسم تقدیر از دانشمندان و فناوران برتر در روز پنج شنبه 25 آذر یادآور شد: 400 نفر از دانشمندان در دو بخش فناوری و پژوهش به ما معرفی شدند که پس از داوری و ارزیابی تعدادی از آنها انتخاب و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

صالحی خاطر نشان کرد: در این دوره از نمایشگاه بعلاوه نشست های انعقاد تفاهم نامه میان عرضه نمایندگان و تقاضا نمایندگان فناوری نیز برگزار و در روز پنج شنبه 25 آذرماه نشست دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تقدیر از دانشمندان و فناوران فعال در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه از دیگر برنامه های این نشست است.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تعامل وزارت علوم با معاونت علمی را زمینه ساز نهایی شدن طرح های پژوهشی و ورود آنها به بازار نوآوری عنوان نمود و ادامه داد: در سال های قبل فعالیت های خوبی در حوزه تحقیقات و فناوری اجرا شده و اکنون زمان آن رسیده است که به حوزه های علوم انسانی و اجتماعی توجه بیشتری گردد.

بعلاوه دکتر محمد حسین بهشتی رئیس نمایشگاه ایران ساخت و سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری در این نشست گفت: نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد ازمایشگاهی ایران ساخت همزمان با بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار برگزار می گردد.

به گفته وی، سال جاری 15 محصول فناورانه فراوری بار اول در این نمایشگاه عرضه می گردد.370 شرکت با بیش از 9 هزار محصول در این رویداد مشارکت می نمایند تا با ارایه محصولات خود به نیازهای فناورانه کشور پاسخ دهند.

بهشتی اضافه کرد: از سال 92 که نمایشگاه تجهیزات شروع به کار کرد 370 شرکت حضور داشته اند و بیش از 9هزار مدل محصول ارائه شده است.

وی با اشاره به اندازه فروش شرکتها طی سالهای اخیر اعلام کرد: شرکتها بیش از 1100 میلیارد تومان فروش داشته اند که با حمایت 35 درصدی معاونت علمی و فناوری بوده است.

وی گفت: حمایت های معاونت علمی در نمایشگاه نهم نیز همچون دوره های قبل خواهد بود؛ 40 درصد از محصولات جدیدی که در این نمایشگاه عرضه شده از 50درصد تخفیف برخوردار می شوند.

رئیس هشتمین دوره نمایشگاه تجهیزات ومواد آزمایشگاهی ایران ساخت گفت: مدارس و پژوهش سراهای دانش آموزی در این دوره از نمایشگاه 40درصد حمایت می شوند، پژوهش سراهای دانش آموزی با تایید ستادهای توسعه فناوری راهبردی از 70 درصد حمایت برخوردار می شوند.

هشتی یادآور شد: بعلاوه تسهیلات لیزینگ همچون دوره های قبل ارائه می گردد؛ این تسهیلات شامل 8تا 10 درصد لیزینگ برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکت های دانش بنیان که به وسیله خط اعتباری20 میلیون تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی است می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "56 طرح فناورانه فراوری بار اول این هفته رونمایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "56 طرح فناورانه فراوری بار اول این هفته رونمایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید