کاهش بهای نفت در پی افزایش کرونای دلتا در جهان

به گزارش وبلاگ همصحبت، قیمت نفت در پی گزارش آژانس بین المللی انرژی مبنی بر کاهش تقاضای جهانی به دلیل توسعه کرونای دلتا شاهد فرایند نزولی بود.

کاهش بهای نفت در پی افزایش کرونای دلتا در جهان

به گزارش وبلاگ همصحبت، آژانس بین المللی انرژی در گزارشی گفت تقاضا برای نفت و فرآورده های نفتی در پی توسعه دوباره همه گیری کرونا از نوع دلتا در نقاط مختلف جهان به شدت کاهش یافته است و همین امر موجب شد قیمت نفت در بازار های جهانی شاهد فرایند نزولی باشد.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 13 سنت کاهش به 71 دلار و 31 سنت رسید. همچنین نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 16 سنت کاهش، 69 دلار و 9 سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

در گزارش ماهانه سازمان بین المللی انرژی آمده است: تقاضا برای نفت و فرآورده های نفتی برخلاف پیش بینی ها فرایندی کاهشی به خود گرفته و پیش بینی می شود این فرایند حداقل تا اواخر سال جاری میلادی به دلیل توسعه های پیاپی سویه تازه ویروس کرونا در جهان ادامه داشته باشد.

این سازمان در ادامه گزارش خود تاکید می کند: رشد تقاضا برای نفت و فرآورده های نفتی در نیمه دوم سال جاری میلادی به شدت کاهش یافته و اعمال مجدد محدودیت های کرونایی از سوی برخی کشور های بزرگ مصرف کننده نفت عامل اصلی این فرایند کاهشی است.

در این گزارش همچنین آمده است: این فرایند حداقل تا چند ماه آینده ادامه خواهد داشت؛ همچنین تحریم های تازه علیه چین و برخی دیگر از کشور ها در آسیا تاثیرات منفی در بازار های نفت داشته است.

در گزارش ماهانه اعضای سازمان کشور های صادرکننده نفت (اوپک) که روز گذشته منتشر شد به رغم نگرانی های جهانی از توسعه دوباره کرونا این نهاد معتقد است در ماه های پایانی سال جاری میلادی و هم سال 2022 تقاضا برای طلای سیاه فرایندی صعودی خواهد داشت.

منبع: وبلاگ همصحبت

منبع: جام جم آنلاین

به "کاهش بهای نفت در پی افزایش کرونای دلتا در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش بهای نفت در پی افزایش کرونای دلتا در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید