چین: آمریکا به دلایل سیاسی در کمک پکن به کشورهای در حال توسعه کارشکنی می کند

به گزارش وبلاگ همصحبت، سفارت چین در بیروت در واکنش به اظهارات جنجالی سفیر آمریکا در لبنان تاکید کرد که آمریکا باید به کارشکنی های خود در کمک پکن به کشورهای در حال توسعه خاتمه دهد.

چین: آمریکا به دلایل سیاسی در کمک پکن به کشورهای در حال توسعه کارشکنی می کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ همصحبت، سفارت چین در لبنان به سخنان جنجالی سفیر آمریکا در لبنان در بخش مربوط به روابط پکن و بیروت، تاکید کرد که آمریکا باید به کارشکنی های خود در در راستا کمک کشورها به لبنان پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری النشره، سفارت چین در لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: ما اظهارات سفیر ایالات متحده در لبنان را در گفت وگو با شبکه تلوزیونی الحدث در مورد همکاری چین با سایر کشورها شنیدیم. ما در آخرین بیانیه خود نظر خود را در مورد این موضوع اعلام کرده ایم و دوست داریم از این فرصت استفاده کنیم تا تأکید کنیم که چین با کشورهای در حال توسعه بر اساس اصل احترام به حاکمیت دولت و قوانین بین المللی و همچنین تقویت همکاری های بین المللی برای مقابله با فساد ، همکاری می کند و وام های چینی هیچ شرایط سیاسی ندارد.

دورتی شیا سفیر آمریکا در بیروت درباره معاملات تجاری چین با لبنان ادعا کرده بود که جمهوری خلق به امضای قراردادهایی تجاری تمایل دارد که شفاف و روشن نیستند و این مسئله به نفع حزب کمونیست چین طراحی شده است.

سفارت چین ادامه داد:در مناطق و کشورهایی که طرف آمریکایی بارها به آن برای بیان این مشکل استناد کرده است، پروژه های همکاری با چین تنها درصد کمی از بدهی ما را متحمل می شوند و ما هرگز نشنیده ایم که هیچ کشور به دلیل همکاری با چین در دام قرار بگیرد. رهبران سریلانکا و جیبوتی، این کشورهای در حال توسعه، در بهترین موقعیت برای داوری درباره تأثیرات همکاری خود با چین هستند.

سفارت چین ضمن ابراز امیدواری به اینکه ایالات متحده بتواند همکاری چین با سایر کشورها را به شکلی صحیح و عینی مشاهده کند، تأکید کرد که طرف آمریکایی حداقل در کمک دیگران به این کشورهای در حال توسعه کارشکنی نکند و در روابطش با کشورهای در حال توسعه، تنها به دنبال تأمین خواسته های سیاسی خود نباشد.

سفیر آمریکا در بیروت همچنین در مصاحبه جنجالی خود سخنانی تحریک آمیز علیه حزب الله اعلام کرده بود که با خشم لبنانی ها و تجمع امروز آنها در برابر سفارت خارجه آمریکا همراه شد.

محمد مازح قاضی شهر صور در جنوب لبنان روز شنبه با صدور حکمی سفیر آمریکا را از هر گونه مصاحبه با رسانه هایی که در لبنان فعالیت می کنند، منع کرد و امروز هم سفیر آمریکا که به وزارت خارجه لبنان احضار شده بود با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "چین: آمریکا به دلایل سیاسی در کمک پکن به کشورهای در حال توسعه کارشکنی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا به دلایل سیاسی در کمک پکن به کشورهای در حال توسعه کارشکنی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید