چگونه احساسات بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد؟

به گزارش وبلاگ همصحبت، تحقیقات نو شواهد تازه ای را کشف نموده که نشان می دهد احساسات منفی و مکرر می تواند یک تاثیر مهم بر عملکرد یستم ایمنی ما داشته باشد.

چگونه احساسات بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد؟

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که استرس و اضطراب شدید و خلق و خوی منفی به طور عمده می تواند سلامت جسم را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری پزشکی امروز، تنها در سال گذشته محققان دریافتند که استرس مزمن اثر منفی بر حافظه دارد.

بعلاوه احساس پریشانی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و سکته مغزی را افزایش دهد.

در حال حاضر، یک مطالعه صورت گرفته به وسیله متخصصان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در کالج ایالتی نشان می دهد که خلق و خوی منفی می تواند تغییراتی در عملکرد پاسخ ایمنی داشته باشند و با افزایش خطر تشدید التهاب در ارتباط است.

خلق و خوی منفی و التهاب

دانشمندان اطلاعاتی را برای مطالعه به وسیله یک رویکرد دو مرحله ای جمع آوری کردند. آنها از پرسشنامه ای استفاده کردند که از شرکت نمایندگان خواسته بود تا در طول زمان و در لحظه، احساسات خود را ثبت نمایند. این ارزیابی ها بیش از 2 هفته انجام شد و به تیم اجازه داده شد تا پروفایل های احساسی شرکت نمایندگان را بیازمایند.

دانشمندان بعلاوه با آنالیز نمونه های خون از آنها و جستجوی نشانه های التهاب، واکنش ایمنی داوطلبان را ارزیابی کردند.

التهاب به طور طبیعی، به عنوان بخشی از پاسخ ایمنی بدن و هنگامی که بدن به عفونت و یا زخم واکنش نشان می دهد، اتفاق می افتد. با این حال، سطح بالای التهاب با سلامت ضعیف و طیف وسیعی از بیماری های مزمن مانند آرتریت در ارتباط است.

محققان دریافتند افرادی که چندین بار در روز برای دوره های طولانی مدت احساسات منفی داشتند، سطح بالاتری از نشانه های التهابی در خونشان دیده می شد.

دانشمندان بعلاوه خاطرنشان کردند که اگر از خون شرکت نمایندگان بلافاصله پس از احساسات منفی مانند غم و اندوه و یا خشم، نمونه برداری نمایند، نشانه های التهابی بیشتری در خون آنها دیده می گردد.

با این حال، تجربه خلق و خوی مثبت - حتی برای یک مدت کوتاه قبل از جمع آوری نمونه خون - با سطوح پایین التهاب همراه بود. با این حال، این آزمایشات تنها بر روی شرکت نمایندگان مرد انجام شد.

تأثیر قابل تغییر است

دانشمندان معتقدند که مطالعه آنها شواهد مهمی در خصوص تأثیر منفی بر سلامتی را به وجود می آورد. شرکت نمایندگان بعلاوه متعلق به زمینه های مختلف قومی، نژادی و اجتماعی و مالی بودند.

با این وجود، آنها هشدار می دهند که برای تایید این یافته ها، باید مطالعات بیشتری انجام گیرد. آنها اشاره می نمایند که تحقیقات اخیر اولین کشف ارتباط بین گزارش های خلق و خوی لحظه ای و بلند مدت و مقدار التهابات است.

در آینده، دانشمندان امیدوارند که مطالعاتشان و مطالعات مشابه به آنها اجازه دهد که راهبردهای بهتر را برای بهبود روحیه و در نتیجه محافظت از جنبه های سلامت جسمی در پیش بگیرند.

جنیفر گراهام سرپرست این تحقیق می گوید: از آنجا که تاثیرات قابل تغییر و اصلاح است، ما در خصوص این یافته ها هیجان زده ایم و امیدواریم که تحقیقات بیشتری برای درک ارتباط بین تاثیر و التهابات انجام گیرد، که به نوبه خود ممکن است باعث ترویج مداخلات روانشناختی اجتماعی و به طور گسترده باعث ترویج ارتقاء سلامتی گردد و به شکستن چرخه ای که می تواند منجر به التهاب مزمن، ناتوانایی و بیماری گردد، یاری کند.

منبع: فوت و فن / medicalnewstoday.com

به "چگونه احساسات بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه احساسات بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید