پنجمین نسخه بتا از iOS 14 خبر از نمایشگر 120 هرتز در آیفون 12 می دهد

به گزارش وبلاگ همصحبت، اپل میخواهد نسل جدید تلفن های همراه آیفون یعنی آیفون 12 همراه با قابلیت 5G را در ماه اکتبر (آبان ماه) عرضه کند. هر چه به زمان رونمایی رسمی نزدیک تر می شویم گزارش های ضد و نقیضی در رابطه با نرخ به روزرسانی نمایشگر این آیفون های جدید منتشر می شوند.

پنجمین نسخه بتا از iOS 14 خبر از نمایشگر 120 هرتز در آیفون 12 می دهد

در ماه ژوئن (تیر ماه) یکی از افشاگران اطلاعات به نام Ben Geskin در زمان منتشر شدن اولین نسخه بتا از 14 iOS اظهار داشت که در قسمت تنظیمات (Settings) آیفون در این نسخه شاهد اضافه شدن حالت Limit Frame Rate هستیم. فعال سازی این قابلیت اجازه می دهد که بیشترین نرخ به روزرسانی نمایشگر آیفون را بر روی 60 فریم بر ثانیه تنظیم کنید.

نگاهی به نسل کنونی آیفون ها یعنی آیفون 11 نشان می دهد که تمامی این آیفون ها با نمایشگر 60 هرتز عرضه شده اند. پس اضافه شدن این حالت جدید برای این آیفون ها بی فایده است. به نظر می رسد که اپل میخواهد نرخ به روز رسانی نمایشگر را در تلفن های همراه خود افزایش دهد.

  • هزینه قطعات 5G موجود در آیفون 12 فاش شد

گزارش های جدیدی هم هستند که نشان می دهند، آیفون 12 دارای نمایشگر 60 هرتزی خواهد بود. در زمان های قبل ، گزارش های اولیه به این موضوع اشاره می کردند که اپل به احتمال بالا میخواهد که از نمایشگر 120 هرتز در مدل های پرو آیفون 12 استفاده کند. البته با وجود استفاده از این نمایشگر 120 هرتزی، اپل قابلیت نمایش محتوا به صورت 120 فریم بر ثانیه را در این آیفون ها به دلیل مصرف زیاد باتری، فعال نخواهد کرد.

بعد از منتشر شدن پنجمین نسخه ی بتا از سیستم عامل iOS 14، برخی از کاربران در توییتر اعلام نموده اند که قابلیت Limit Frame Rate در این نسخه از سیستم عامل هم وجود دارد. به نظر می رسد که اپل این قابلیت را از تنظیمات تلفن های همراه خود در این نسخه حذف ننموده است. با توجه به این موضوع، می توان انتظار استفاده از نمایشگرهای 120 هرتزی را در آیفون های جدید داشت.

البته باید به این نکته هم توجه کرد که یکی از متخصصان صفحه های نمایشگر، Ross Young، به طور کامل استفاده اپل از نمایشگرهای 120 هرتز در نسل جدید آیفون های خود را رد می نماید. با منتشر شدن این اطلاعات جدید، این تحلیلگر اعتقاد دارد که اپل در حال کار بر روی نمایشگرهای 120 هرتزی است.

او با پایبندی به نظر قبلی خود ادامه می دهد که اپل در آیفون 12 حتی اگر از نمایشگری همراه با نرخ به روزرسانی 120 هرتز استفاده کند هم این نمایشگر دارای قابلیت تطابق نرخ به روزرسانی با توجه به محتوای نمایش داده شده نیست. قابلیتی که هم اکنون سامسونگ از آن در گلکسی نوت 20 اولترا استفاده نموده است.

البته گزارش های قبلی هم وجود دارند که ادعا می نمایند، اپل میخواهد تا در مدل پرو مکس از آیفون 12 از نمایشگر 120 هرتز استفاده کند. این گزارش ها همچنین اشاره می نمایند که اپل در زمان استفاده از این نمایشگر در آیفون 12 پرو به مشکل برخورده است.

با توجه به اینکه عرضه نهایی تلفن های همراه آیفون با تأخیر روبه رو شده است، می توان انتظار داشت که شرکت اپل با استفاده از این زمان به جامانده بتواند از نمایشگرهایی با نرخ به روز رسانی بالا که اپل آن ها را ProMotion می نامد، در آیفون های بعدی خود استفاده کند.

  • تاریخ عرضه احتمالی آیفون 12 و اپل واچ سری 6 لو رفت

منبع : Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "پنجمین نسخه بتا از iOS 14 خبر از نمایشگر 120 هرتز در آیفون 12 می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین نسخه بتا از iOS 14 خبر از نمایشگر 120 هرتز در آیفون 12 می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید