(ویدئو و تصاویر) تربیولنت بلژیک: برق پاک، مقرون به صرفه و البته آسان!

به گزارش وبلاگ همصحبت، شرکت بلژیکی تربیولنت (Turbulent) میخواهد با استفاده از نیروگاه های برق آبی و یاری به افراد محلی در یادگیری نحوه نگهداری و استفاده از آنها، برق پاک و ارزان را به مکان هایی دورافتاده برساند.

(ویدئو و تصاویر) تربیولنت بلژیک: برق پاک، مقرون به صرفه و البته آسان!

به گزارش عصر ایران، تیم طراحی استفاده از جریان های آب طبیعی را در پروژه خود مد نظر قرار داده و با بکارگیری یک ساختار منحنی، چرخش مداوم آب را ممکن می نماید. با انجام این کار، انرژی شکل گرفته و ساکنان می توانند از آن به عنوان یک منبع نیرو برای روشن کردن لوازم خانگی خود و روشنایی جاده استفاده نمایند.

توربین گردابی تربیولنت

شرکت تربیولنت مدعی است که با استفاده از این فناوری، ساکنان می توانند انرژی پاک را از رودخانه ها و کانال های آب برداشت نمایند. توربین های میکرو-گرداب (micro-vortex) تربیولنت می توانند برق مورد احتیاج جوامع، شهر ها و روستا هایی با 50 تا 500 خانوار را تامین نموده و هر توربین حدود 120 هزار تا 560 هزار کیلووات ساعت نیرو در سال فراوری می نماید.

تربیولنت اطمینان می دهد که توربین های گردابی این شرکت در 24 ساعت شبانه روز، هفت روز هفته و تمام طول سال می توانند انرژی فراوری نمایند، زیرا به جریان های طبیعی آب مانند رودخانه ها، کانال ها و سد ها وابسته هستند. نیروگاه برق آبی با فرازه پایین نیز احتیاجی به هیچ مجوز آبی یا نصب ندارد، از این رو استفاده از این توربین های گردابی در هر زمان و هر مکانی ممکن است.

توربین های میکرو-گرداب تربیولنت از پیش مونتاژ شده ارائه می شوند، از این رو انتقال و نصب کیت در مکان مناسب ممکن است چندان سخت نباشد. ساکنانی که وظیفه نظارت و تعمیر و نگهداری به آن ها سپرده می گردد نیز احتیاجی نیست به طور مداوم شرایط توربین ها را آنالیز نمایند، زیرا آن ها به نرم افزار نظارت مجهز هستند که امکان کنترل و جمع آوری اطلاعات درباره پیشرانه از هر مکانی و در هر زمانی را فراهم می نماید.

طراحی شده برای فراوری پیوسته انرژی

به گفته شرکت تربیولنت، به علت متناوب بودن فراوری انرژی از منابعی مانند خورشید و باد، نیروی برق آبی یک گزینه مجذوب کننده و کارآمد برای تامین انرژی است.

توربین های گردابی با فراز پایین تربیولنت از جریان طبیعی آب استفاده می نمایند و توربین ها برای فراوری انرژی پیوسته، غیرمتمرکز، بدون سد، با نصب آسان، احتیاجمند تعمیر و نگهداری کم، بدون ایجاد مشکل جدی برای ماهی ها، با قابلیت کنترل از راه دور، بدون خطر سیل و با عمر عملیاتی طولانی طراحی شده اند.

تیم تربیولنت تا پیش از این توربین های میکرو-گرداب را در نقاط مختلف دنیا از جمله ورسای در فرانسه، اوتپا در استونی، مدرسه سبز بالی در اندونزی، و مولینو کالیفرنیا دونیهو در شیلی نصب نموده اند. بعلاوه نصب این توربین های میکرو-گرداب در پاتاگونیا در شیلی، ییلان در تایوان، میندانائو در فیلیپین، دنور در انگلیس و جمهوری دمکراتیک کنگو در حال انجام است.

منبع: فرارو

به "(ویدئو و تصاویر) تربیولنت بلژیک: برق پاک، مقرون به صرفه و البته آسان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو و تصاویر) تربیولنت بلژیک: برق پاک، مقرون به صرفه و البته آسان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید