برترین مقاصد گردشگری دنیا در سال 2016 به انتخاب لونلی پلنت

به گزارش وبلاگ همصحبت، Tom Hall، مدیر تحریریه لونلی پلنت، درباره این مجموعه می گوید:

برترین مقاصد گردشگری دنیا در سال 2016 به انتخاب لونلی پلنت

این لیست در واقع مجموعه ای از چند مقصد معمولی برای سفر نیست، بلکه مجموعه مکان هایی است که هر علاقه مند به گردشگری باید آنها را ببیند.

اولین کشور تماشای این لیست، بوتسوانا (Botswana) است؛ مکانی ایده آل برای تماشا حیات وحش آفریقا.

به تماشای زیباترین منظره ها حیات وحش بنشینید.

جمهوری بوتسوانا، زیباترین منظره ها حیات وحش جهان را در مقابل دیدگان شما به تصویر می کشد؛ از فیل و بزکوهی گرفته تا گربه های بزرگ و سگ های وحشی آفریقایی.

از دیگر مکان هایی که در این کشور از تماشا آنها لذت خواهید برد، دلتای اوکاوانگو (Okavango) و صحرای کالاهاری (Kalahari) را می توان نام برد که چشم اندازهای وسیعی از صحرا و منظره ها آفریقایی را به تصویر می کشند.

کشور شماره چهار در این لیست، یک کشور جزیره ای در اقیانوس آرام یعنی جمهوری پالائو (Palau) است؛ مجموعه ای از 200 جزیره آتشفشانی و سنگ آهکی که با جنگل هایی سرسبز و انبوه پوشیده شده و دریای بیکران فیروزه ای آن را در بر گرفته است.

پیش قدم باشید.

شعار گردشگری کشور گرینلند این است: پیشقدم باشید.

لونلی پلنت نیز با انتخاب گرینلند به عنوان نهمین کشور این لیست، علاقه مندان به سفر و گردشگری را به بازدید از این کشور زیبا، ترغیب می نماید.

سفر به گرینلند برای بیشتر افراد، سفری بسیار گران قیمت محسوب می گردد. نبود جاده ها به این معنا است که شما باید هزینه های زیادی را برای سفر با قایق یا هلی کوپتر بپردازید. اما این نکته را نیز از قلم نیاندازید که کمتر جایی در جهان پیدا می گردد که بتوانید در آن منظره های به این زیبایی و باشکوهی و طبیعتی بکر و ناب را یک جا ببینید.

در صدر لیست بهترین منطقه ها تماشای، ترانسیلوانیا (Transylvania) قرار گرفته است. این منطقه تاریخی که در رومانی واقع شده است، چیزی فراتر از افسانه های مربوط به خون آشام ها، دهکده های زیبا و کلیساهای قدیمی و مستحکم را در معرض دید گردشگران می گذارد.

کوهستان کارپتیان (Carpathian Mountains) فرصت های بی نظیری را برای تجربه ورزش هایی نظیر غارنوردی، کوهنوردی و اسکی برای مسافران فراهم می نماید.

در کافه های پیاده روهای شهرهای براشوو (Brasov)، سیگیشوآرا (Sighisoara) و سیبیو (Sibiu) می توانید قهوه ای بخورید و از سفر به این منطقه لذت ببرید.

بازدید از جزیره تبعید ناپلئون

در میان لیست منطقه ها توصیه شده لونلی پلنت، مقصد شماره 10 به جزیره سنت هلن اختصاص دارد؛ جزیره ای که ناپلئون بناپارت سال های تبعید خود را در آن گذراند. در سال تازه، این جزیره با فرودگاه تازهش چشم انتظار مسافران خواهد بود.

دره (Viñales Valle de Vinales) که میراث جهانی یونسکو نیز هست، در یکی از منطقه ها تماشای کوبا واقع شده که پس از گرم شدن روابط این کشور با آمریکا، گردشگری آن رونق یافته است. این جزیره در انبوهی از درختان کاج و صخره های آهکی زیبا قرار گرفته است.

کوتور (Kotor)، بهترین شهر تماشای جهان در سال 2016

این شهر ساحلی که در مونته نگرو واقع شده است و یکی از زیباترین بندرگاه های جهان را در اختیار دارد، سال جاری نیز به انتخاب لونلی پلنت در صدر لیست بهترین شهرهای تماشای جهان قرار گرفته است. این شهر تاریخی به معماری سبک ونیزی خود معروفیت دارد.

از دیگر شهرهای این لیست می توان Fremantle، شهری بندری در استرالیای غربی و جرج تاون (George Town)، مرکز غذای مالزی را نام برد.

مرکز تالین (Tallinn) و شهر قدیمی آن که میراث جهانی یونسکو نیز هست، زیباترین شهرهای اروپا به انتخاب لونلی پلنت هستند. جمعیت کم و منظره ها بکر و جنگل های زیبا، فرصت هایی ایده آل برای علاقه مندان به طبیعت هستند.

از دیگر شهرهای این لیست، Galicia در شمال غربی اسپانیا و تیمور شرقی (East Timor) در آسیا هستند.

لونلی پلنت علاوه بر لیست بهترین شهرها، بهترین منطقه ها و بهترین کشورها، لیست هایی موضوعی نیز پیشنهاد نموده است. از جمله بهترین مقصد های سکوت و آرامش Esalen Institute است که در کالیفرنیا جایگاه سوم را دارد.

این لیست ها علاوه بر اینکه در کتاب بهترین های سفر در سال 2016 به چاپ رسیده اند، در سایت لونلی پلنت و به وسیله این لینک نیز قابل دسترسی هستند.

فرست بهترین کشورها برای سفر در سال 2016:

1. بوتسوانا

2. ژاپن

3. ایالات متحده آمریکا

4. پالائو

5. لتونی

6. استرالیا

7. لهستان

8. اروگوئه

9. گرینلند

10. فیجی

لیست ده منطقه تماشای برتر:

1. ترانسیلوانیا، رومانی

2. ایسلند غربی

3. Valle de Vinales، کوبا

4. Friuli، ایتالیا

5. جزیره Waiheke، نیوزیلند

6. Auvergne، فرانسه

7. هاوایی

8. بایرن، آلمان

9. Costa Verde، برزیل

10. سنت هلن، بریتانیا

لیست بهترین شهرها

1. کوتور، مونته نگرو

2. کیتو (Quito)، اکوادور

3. دوبلین، ایرلند

4. جرج تاون، مالزی

5. روتردام، هلند

6. بمبئی، هند

7. فرمانتل، استرالیا

8. منچستر، بریتانیا

9. نشویل (Nashville)، تنسی

10. رم

لیست مقاصد گردشگری ارزشمند

1. استونی

2. شهر هوشی مین و هانوی، ویتنام

3. شرق آفریقا

4. نیومکزیکو

5. بوسنی و هرزگوین

6. گالیسیا، اسپانیا

7. کبک، کانادا

8. کاستاریکا، ساحل کارائیب

9. تیمور شرقی

10. استرالیای غربی

منبع: CNN

منبع: کجارو

به "برترین مقاصد گردشگری دنیا در سال 2016 به انتخاب لونلی پلنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد گردشگری دنیا در سال 2016 به انتخاب لونلی پلنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید