واکنش عجیب وزیر آموزش و پرورش به مهاجرت دانش آموزان

به گزارش وبلاگ همصحبت، وزیر آموزش و پرورش با بیان این که موضوع مهاجرت دلایل متعددی دارد، گفت: باید بر مسئله هویت و حب به وطن کار گردد.

واکنش عجیب وزیر آموزش و پرورش به مهاجرت دانش آموزان

به گزارش ایلنا، رضامراد صحرایی درباره اینکه پس از اعلام نتایج کنکور ویدئویی منتشر که نفرات برتر اعلام کردند حتما به مهاجرت از خارج کشور فکر می نمایند که برای شرایط آموزش و پرورش کشور ناراحت نماینده است و سوال اینجاست چه تدابیری باید اندیشه گردد که افراد نخبه برای ماندن در کشور رغبت داشته باشند، گفت: موضوع مهاجرت دلایل متعددی دارد بالاخره آن کسی که رتبه برتر کنکور را آورده است یعنی این که خوب درس خوانده و مدرسه اش عموماً مدرسه خوبی بوده است و علت تصمیمش برای مهاجرت می تواند آموزش و پرورش لااقل نباشد و علتش چیزی دیگری است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که موضوع مهاجرت دلایل متعددی دارد، گفت: باید بر مسئله هویت و حب به وطن کار گردد و یکی از دلایل مهاجرت به اعتقاد من این است که اگرچه دوره دبیرستان فرصت تربیتی گوهرباری است، اما به علت کنکور این مهم را از دست داده ایم.

وی اعلام کرد: یعنی دانش آموزان نمی آیند مدرسه که درس ها را دریافت نمایند عموماً حتی از مدرسه بی احتیاج می شوند و می خواهند کلاس کنکور بروند. یکی از دلایل ضریب تحصیل قطعی همین بود که دانش آموز به مدرسه بیاید.

صحرایی تاکید نمود: هنگامی که دانش آموز به مدرسه می رود، در معرض تربیت و برنامه درسی ملی قرار می گیرد و همین این ها هستند که هویت، حب به وطن، عشق به سرزمین و خانواده را در وی تقویت می نماید که ما این اهداف را دنبال نموده ایم، اما برای موفقیت در این راه باید دست به دست هم دهیم.

وی در مورد این که دانش آموزان سرمایه های کشور هستند و برای آنان هزینه های مادی و معنوی پرداخت شده است، بیان نمود: فقط این نیست خیلی اتفافات دیگر هم هست، اگر رفتن یک فرد به قصد بازگشت نباشد، یک ثلمه است.

منبع: فرارو

به "واکنش عجیب وزیر آموزش و پرورش به مهاجرت دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش عجیب وزیر آموزش و پرورش به مهاجرت دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید