وام 150 میلیونی سربازی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به گزارش وبلاگ همصحبت، خبرنگاران- ثبت نام وام 150 میلیونی سربازی تا سرانجام تیرماه ادامه دارد اما سال جاری اولویت با متقاضیانی است که از سال گذشته پیروز به دریافت تسهیلات نشدند. از مجموع 68 هزار ثبت نام کننده پارسال فقط به حدود 14 درصد از متقاضیان وام خوداشتغالی سربازی پرداخت شده و طبق محاسبات خبرنگاران سقف دو هزار میلیاردی که فعلا برای این تسهیلات درنظر گرفتند، نهایتا جوابگوی 13 هزار و 500 متقاضی نو است.

وام 150 میلیونی سربازی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به گزارش وبلاگ همصحبت؛ وام 150 میلیونی سربازی به متقاضیانی تعلق می گیرد که در حین خدمت گواهی نامه فنی و حرفه ای دریافت نموده باشند و حداکثر پنج سال از تاریخ انتها خدمت آن ها گذشته باشد. وام 150 میلیونی سربازی که به نام تسهیلات خوداشتغالی مشهور شده، مثل همه تسهیلات قرض الحسنه فقط شامل کارمزد چهار درصدی می شود و رقم اقساط آن در هر ماه بین یک میلیون و 948 هزار تا دو میلیون و 727 هزار خواهد بود.

شرایط دریافت وام 150 میلیونی سربازی

شرایط دریافت وام 150 میلونی سربازی با سال گذشته تفاوتی ندارد و به شکل خلاصه در سه قسمت دسته بندی می شود. یکی از شرط های مهم این است که متقاضی تسهیلات باید گواهی مربوط در هر رشته ای مثل فرهنگی، هنری، صنعتی، کشاورزی، خدمات و ... را حین خدمت گذرانده باشد. شرط بعدی داشتن مدرک کارشناسی به بالاتر است و مورد سوم به این برمی شود که متقاضی باید از هنرستان، دانشسرا یا آکادمی های علمی و کاربری فارغ التحصیل شده باشد.

وام 150 میلیونی سربازی که به نام تسهیلات خوداشتغالی معروف شده، به متقاضیانی تعلق می گیرد که یا در حین خدمت هستند یا اینکه نهایتا پنج سال از تاریخ دریافت کارت انتها خدمات آن ها گذشته باشد. شرایط دریافت وام 150 میلیونی سربازی نشان می دهد فقط متقاضیانی می توانند در سامانه سربازماهر ثبت نام نمایند که تابعیت ایرانی داشته باشند و دارای کارت ملی باشند.

شانس دریافت وام 150 میلیونی سربازی چقدر است؟

وام سربازی پارسال فقط به 14 درصد از متقاضیان واجد شرایط تعلق گرفته است. این خبر را موسی کمالی به عنوان مشاور قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستادکل نیرو های مسلح دو ماه قبل اعلام نموده و گفته سال گذشته قریب 63 هزار متقاضی برای دریافت وام خوداشتغالی سربازی در سامانه سربازماهر ثبت نام کردند. آنطور که موسی کمالی می گوید از بین 63 هزار متقاضی، حدود 47 هزار نفر همه شرایط لازم برای دریافت تسهیلات را داشتند، اما وام سربازی در سال گذشته فقط به حدود شش هزار و 500 نفر تعلق گرفته است. مشاور قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستادکل نیرو های مسلح مقصر را بانک ها دانسته و گفته به خاطر همکاری نکردن آن ها روند پرداخت تسهیلات تاخیر داشته است. گفته می شود سال جاری چیزی حدود دو هزار میلیارد تومان برای اختصاص تسهیلات 150 میلیونی خوداشتغالی سربازی پیش بینی شده است. با این اوصاف در برترین حالت سال جاری نزدیک 13 هزار و 500 نفر امکان دریافت وام 150 میلیونی سربازی را خواهند داشت.

روش دریافت وام 150 میلیونی سربازی

ثبت نام وام 150 میلیونی سربازی نیاز به ثبت نام در سامانه سربازماهر دارد. متقاضیان وام 150 میلیونی سربازی بعد از ورود به سایت sarbazmaher.com باید سراغ گزینه سربازماهر بروند. سامانه سربازماهر در این سایت برای بهبود روند سربازی و تسهیل اشتغال کارکنان وظیفه نیرو های مسلح طراحی شده که خب البته بعد از انتشار خبر وام 150 میلیونی سربازی فعلا کمی نماید است. در این بخش بعد از وارد کردن یکسری اطلاعات مثل شماره تلفن همراه، ایمیل و رمز ورود نو کار ثبت نام در سامانه به انتها می رسد. نهایتا بعد همه این مراحل کد احراز هویت به شماره تلفن اعلامی، ارسال می شود. ثبت نام وام 150 میلیونی سربازی تا انتها تیرماه سال جاری ادامه دارد، اما طبق اعلام مسئولان ستادکل نیرو های مسلح در سال نو اولویت دریافت وام با متقاضیانی است که پارسال به آن ها تسهیلاتی پرداخت نشده.

اقساط وام 150 میلیونی سربازی

وام 150 میلیونی سربازی مثل همه تسهیلات قرض الحسنه بدون سود است و فقط شامل چهار درصد کارمزد می شود. شرایط وام 150 میلیونی سربازی نشان می دهد، متقاضی آن می تواند اقساط را بین پنج تا هفت سال تسویه کند.

اقساط وام 150 میلیونی سربازی در حالتی که متقاضی بازپرداخت پنج ساله را انتخاب می نماید، ماهی دو میلیون و 727 هزار و 273 تومان خواهد بود. البته در ماه های ابتدایی هر سال این عدد بیشتر است. یعنی در ماه اول رقم اقساط وام 150 میلیونی سربازی شش میلیون تومان است، در ماه سیزدهم اقساط وام 150 میلیونی سربازی به چهار میلیون و 800 هزار تومان می رسد و در ماه چهل و نهم این عدد یک میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود. اینطوری بعد از 60 ماه، کل اقساط وام 150 میلیونی سربازی به 168 میلیون تبدیل می شود که از این عدد 18 میلیون تومان سود تسهیلات است.

اقساط وام 150 میلیونی سربازی در حالتی که مدت بازپرداخت هفت سال است، ماهی یک میلیون و 948 هزار و 52 تومان خواهد بود. همان شرایطی که در بخش قبلی آنالیز کردیم، اینجا هم وجود دارد. یعنی رقم اقساط در ماه اول شش میلیون تومان، در ماه سیزدهم پنج میلیون و تقریبا 142 هزار تومان و در ماه هفتادوسوم 857 هزار تومان خواهد بود. اینطوری متقاضی وام 150 میلیونی سربازی بعد هفت سال 174 میلیون تومان به عنوان سود پس می دهد که 24 میلیون تومان از این پول به عنوان سود وام دریافت می شود.

منبع: فرارو

به "وام 150 میلیونی سربازی به چه کسانی تعلق می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام 150 میلیونی سربازی به چه کسانی تعلق می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید