نتایج امیدوارکننده یک نانوواکسن ضدکرونا روی بچه ها و نوجوانان

به گزارش وبلاگ همصحبت، شرکت نوواواکس از اثربخشی بالای نانوواکسن ضدکرونا خود روی بچه ها و نوجوانان اطلاع داد. این نانوواکسن در کارآزمایی بالینی نتایج بسیار امیدوارکننده ارائه نموده است.

نتایج امیدوارکننده یک نانوواکسن ضدکرونا روی بچه ها و نوجوانان

به گزارش گروه استان های وبلاگ همصحبت، شرکت نوواواکس (Novavax) اعلام نمود که واکسن کووید-19 مبتنی بر پروتئین نانوذرات نوترکیب آن ها، NVX-CoV 2373، ایمنی زایی را در بچه ها ایجاد نموده است. این نتایج از آزمایش فاز III PREVENT-19 به دست آمده است.

بر اساس این یافته ها، زمانی که نوع دلتا ویروس کرونا در آمریکا غالب بود، این واکسن اثربخشی کلی 80 درصد را نشان داد. اثربخشی واکسن در گروه های سنی نوجوانان و بزرگسالان مشابه بود. علاوه بر این، NVX-CoV 2373 اثربخشی 82 درصدی در برابر نوع دلتا داشت.

کارآزمایی تصادفی شده، کنترل شده با دارونما و ناظر کور، ایمنی زایی و اثربخشی NVX-CoV 2373 در مقابل دارونما را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. 2247 نوجوان 12 تا 17 ساله در 73 مکان مختلف در آمریکا برای این کارآزمایی ثبت نام کردند.

داده ها نشان داد که نوجوانانی که دو دوز از واکسن را دریافت نموده اند، پاسخ های ایمنی قوی، از جمله پاسخ های IgG در برابر پروتئین های اسپایک انواع مختلف SARS-CoV-2 داشتند و دو تا سه برابر بیشتر از بزرگسالان بودند.

نتایج ایمنی اولیه نشان داد که واکسن به خوبی در افراد اطفال بدون هیچ گونه علائم ایمنی تحمل می گردد. پاسخ های آنتی بادی خنثی کننده در بچه ها کمتر از پاسخ های آنتی بادی خنثی کننده در کارآزمایی PREVENT-19 در جوانان 18 تا 26 ساله بود.

پاسخ های آنتی بادی خنثی کننده در نوجوانان تقریباً 1.5 برابر بیشتر از بزرگسالان جوان بود و در نتیجه معیار های تعریف شده به وسیله سازمان غذا و دارو را برآورده می کرد.

فیلیپ دوبوفسکی، مدیر ارشد پزشکی نوواواکس گفت: ما معتقدیم واکسن نوواواکس با توجه به فناوری پایه پروتئینی که قبلاً در سایر واکسن ها استفاده شده و پاسخ های مثبتی که در برابر انواع آن نشان داده شده است، فناوری و گزینه متفاوتی را برای این جمعیت جوان تر ارائه می دهد.

این شرکت پیش بینی می نماید در سه ماهه اول امسال، مواردی را به آژانس های نظارتی در سراسر دنیا برای اندیکاسیون اطفال (paediatric indication) در نوجوانان 12 تا 17 ساله ارائه کند.

نوواواکس بعلاوه میخواهد مطالعات بیشتری را برای تجزیه و تحلیل واکسن در افراد جوان در سراسر دنیا در طول سه ماهه دوم سال 2022 شروع کند.

در دسامبر سال گذشته، این شرکت گزارش داد که دو دوز NVX-CoV 2373 پاسخ های ایمنی متقاطع را در برابر Omicron و انواع دیگر نشان داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نتایج امیدوارکننده یک نانوواکسن ضدکرونا روی بچه ها و نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج امیدوارکننده یک نانوواکسن ضدکرونا روی بچه ها و نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید