منیتوبا از 153 متقاضی دیگر دعوت کرد

به گزارش وبلاگ همصحبت، استان منیتوبا در جدیدترین پذیرش خود که مبتنی بر Expression of Interest است در 9 آوریل از 153 متقاضی دیگر دعوت نموده تا تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف این استان به منظور اقامت دائم کانادا را ارائه نمایند. این متقاضیان دارای پروفایل ابراز تمایل یا Expression of Interest بوده اند و پروفایل خود را در یکی از سه جهت مهاجرتی برنامه مهاجرت استانی منیتوبا ثبت نموده بودند: Skilled Worker in Manitoba ، Skilled Worker Overseas و International Education.

منیتوبا از 153 متقاضی دیگر دعوت کرد

لازم به ذکر است با فراگیر شدن کرونا در سراسر دنیا، رفت و آمدهای بین المللی و مهاجرت کمرنگ تر از قبل شده است اما در این میان دولت فدرال کانادا خبر از این داده است که اتباع خارجی که متعهد به کار، تحصیل و زندگی در کانادا شده اند از ممنوعیت های ورود و سفر به کانادا معاف هستند.

تعداد این دعوتنامه ها یا توصیه نامه ها جهت تقاضا برای هر دسته به توضیح زیر بوده است:

Skilled Worker in Manitoba: 123

Skilled Worker Overseas: 16

International Education Stream: 14

ابراز تمایل یا Expression of Interest

از 153 دعوتنامه صادره 15 عدد برای متقاضیانی صادر شده است که در صف انتظار اکسپرس انتری دارای پروفایل بوده اند. لازم به ذکر است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر دنیا بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می نماید. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می نماید. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می گردد.

افرادی که مایل هستند به وسیله یکی از سه این جهت به منیتوبا مهاجرت نمایند باید ابتدا پروفایل ابراز تمایل یا EOI را بسازند و سپس وارد صف انتظار متقاضیان واجد شرایط شوند. پروفایل ها بر اساس عواملی نظیر تحصیلات، سابقه کار، داشتن ارتباطات در منیتوبا، تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی و سایر معیارها از 1000 امتیاز رتبه بندی می شوند. برنامه مهاجرت استانی منیتوبا از تعداد معینی متقاضی که بالاترین امتیاز را دارند توصیه نامه برای ارائه درخواست یا LAA صادر می نماید.

از جمله شرایط برای انتخاب شدن از طرف استان منیتوبا این است که متقاضی در یکی از مشاغل مورد احتیاج منیتوبا سابقه کار داشته باشد و ابراز تمایل یا expression of interest خود را به برنامه مهاجرت استانی منیتوبا ارائه کند. متقاضیان اکسپرس انتری که از طرف استان انتخاب می شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی یا به اختصار CRS دریافت می نماید و بدین ترتیب در دور بعدی حتما برای آنها دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا صادر خواهد شد. بعلاوه، مجموعا 123 توصیه نامه هم برای متقاضیانی صادر شد که در دسته Skilled Worker in Manitoba ابراز تمایل یا EOI خود را ثبت نموده بودند؛ حداقل امتیاز این متقاضیان 500 بوده است. این جهت مهاجرتی راهی را برای اخذ اقامت دائم کارگران ماهر خارجی موقت و دانشجویان خارجی که از موسسات آموزش عالی منیتوبا فارغ التحصیل شده اند باز می نماید.

از جمله شرایط این جهت مهاجرتی داشتن پیشنهاد کار تمام وقت و دائمی از کارفرمای منیتوبایی و هم داشتن سایر معیارها است. ابراز تمایل یا EOI کارگران ماهر از 1000 امتیاز رتبه بندی می شوند و متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند توصیه نامه جهت تقاضا یا LAA دریافت می نمایند.

جهت مهاجرتی Skilled Workers Overseas

به وسیله این جهت هم 20 توصیه نامه برای تقاضا صادر شد. متقاضیان این جهت مهاجرتی هم بر اساس سیستم امتیازدهی EOI منیتوبا رتبه بندی می شوند. متقاضیان لازم نبوده هنگام درخواست در منیتوبا حضور داشته باشند. اما باید در منیتوبا در شغلی تمام وقت کار نمایند و از طرف کارفرمای منیتوبایی پیشنهاد کار داشته باشند. حد اقل امتیاز این متقاضیان 742 بوده است.

جهت مهاجرتی International Education Stream

این جهت متقاضیانی را انتخاب می نماید که دارای مهارت های مورد احتیاج بازار کار استان منیتوبا هستند. این جهت سه زیرمجموعه دارد: Career Employment Pathway, Graduate Internship Pathway و Student Entrepreneur Pathway. در پذیرش 9 آوریل به وسیله این جهت مهاجرتی 14 توصیه نامه برای تقاضا یا LAA صادر شد. حد اقل امتیاز این جهت مهاجرتی اعلام نشده است.

منبع: ویزا موندیال

به "منیتوبا از 153 متقاضی دیگر دعوت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منیتوبا از 153 متقاضی دیگر دعوت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید